Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Vraagje over boetes (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1058932)

ShitVisjes 31-12-2004 13:14

Vraagje over boetes

IK ben vorige week donderdag opgepakt voor: Verstoring van de openbare orde, Openbaar dronkenschap, vernieling en verzet bij arrestatie. (kortom: ik was zat en pissed off, niet heel veel bijzonders voor mijn doen)

Maar ik kreeg net het transactievoorstel van het CJIB op de mat: 45€ voor -Op of aan de weg of op openbaar water of in een publiek gebouw alcoholhoudende drank nuttigen-... Maar nu is het zo dat ik dát niet gedaan heb!

Een agent is tijdens de arrestatie en het verhoor echter buiten zijn boekje gegaan, door te slaan/schoppen, dreigen en schelden. Ik heb aan een andere agent gevraagd of ik hier aangifte van kon doen. Deze agent zei daarop: Ja, hij zat fout, maar ik ga niet getuigen.

Nu mijn vraag: Kan het zijn dat ze me voor minder hebben aangerekend, zodat ik geen stappen onderneem tegen de foute agent, of krijg ik nog boetes van de andere feiten in de bus?

little nemo 31-12-2004 13:18

haha dat kan allebei en dat is niet te voorspellen :p

maar ik zou maar gewoon meteen dat voorstel accepteren en dokken, je verliest dat soort dingen toch altijd

Unexplained 31-12-2004 13:22

Je hebt je misdragen, dat staat niet ter discussie.
Gewoon betalen en niet zeuren lijkt mij.

Nona 31-12-2004 13:23

Het lijkt me inderdaad verstandiger die 45 euri te accepteren. Als je er tegenin gaat en je wordt toch afgerekend op wat je echt gedaan hebt ben je altijd slechter af.
En aangifte doen tegen die agent zal weinig zin hebben zonder getuigen (als die andere agent de enige getuige was), aangezien je zelf dronken en agressief was.

Gothic 31-12-2004 13:23

ik denk dat je erg blij mag zijn met deze boete... betalen en blij zijn dus.

ShitVisjes 31-12-2004 13:28

naja, dat ik me misdragen heb staat idd vast.. geen discusie over mogelijk. En ik wil verder ook geen stappen ondernemen. Ik vroeg me gewoon af of ik die eventuele andere boetes ook nog moet krijgen.

En ja: Ik ben blij!
daarom ga ik vanavond eens goed feesten en me goed gedragen. En hopen dat m'n vriend de agent niet aan het werk is in de binnenstad.

hendrie 31-12-2004 13:33

accepteren per direct!! want, k ben zelf een half jaar geleden opgepakt met wildplassen [kost je 50 euri, dus jij komt er nog goed vanaf!] ..ook toen zaten agenten te drijgen..heb ook beroep aangetekend, maar dat loste nix op heb die 50 euri gwoon moeten betalen..

dus in jou geval je komt er erg goed vanaf, gewoon betalen want verder valt er tog egt nix te redden!

nare man 31-12-2004 13:36

Dat is in vrijwel alle gevallen het verstandigst ja.

Hakuna 31-12-2004 14:04

Citaat:

TerrorTwin#1 schreef op 31-12-2004 @ 14:14 :
IK ben vorige week donderdag opgepakt voor: Verstoring van de openbare orde, Openbaar dronkenschap, vernieling en verzet bij arrestatie. (kortom: ik was zat en pissed off, niet heel veel bijzonders voor mijn doen)

Maar ik kreeg net het transactievoorstel van het CJIB op de mat: 45€ voor -Op of aan de weg of op openbaar water of in een publiek gebouw alcoholhoudende drank nuttigen-... Maar nu is het zo dat ik dát niet gedaan heb!

En terecht, wie stout is en zich misdraagd (In het openbaar) moet dan ook maar op de financiele blaren zitten. Ik zou als politie zulke gastjes een samenscholings verbod geven op bepaalde plaatsen als de plaatselijke APV het toeliet. :mad:

Gimme more beer 31-12-2004 15:30

Ik heb ooit zelf iets dergelijks meegemaakt. De aanklacht die tegen je is gedaan is niet terecht en dus kun je hem aanvechten, zo simpel is het. Of het nu een vormfout is of niet. Je hebt getuigen, neem ik aan?

Daarnaast zou ik niet gediend zijn van omkoperij en gewoon keihard stappen ondernemen tegen meneer agent. Al was het alleen maar vanwege de omkoping.

ShitVisjes 01-01-2005 17:49

Citaat:

Cornel schreef op 31-12-2004 @ 15:04 :
En terecht, wie stout is en zich misdraagd (In het openbaar) moet dan ook maar op de financiele blaren zitten. Ik zou als politie zulke gastjes een samenscholings verbod geven op bepaalde plaatsen als de plaatselijke APV het toeliet. :mad:
en dat is waarom mensen als jij beter niet bij de politie kunnen gaan! Want: Ik laat mensen uitpraten, aangezien praten kalmeert. Meteen gaan wijzen in de zin van, wat snuif jij, heeft echt bij zo weinig mensen zin.

en dan komen er altijd mensen met argumenten als, er loopt 's nachts een paar duizend man, ze kunnen toch niet iedereen hetzelfde behandelen, of zachtaardig. Naar mijn mening MOET dat zelfs... en een goed agent weet iemand te kalmeren en ziet ook meteen wanneer iemand fout is... ipv overstuur, wat ik dus was.

robbie5 02-01-2005 17:05

Slaan en schoppen moet mogen binne grenzen als politie zijnde vind ik.

Die agent in R-dam die een waarschuwingsschot loste en iemand dodelijk trof werd aangeklaagd.
De aanleiding: een voetbal(hooligan)rel liep uit de hand.
Agent werd in het nauw gedreven.

lijkt mij eerlijk gezegd gewoon logisch.

Geen gezanik als je gepakt word.
Als je iets verkeerd doet moet je rechtgezet worden.

paco 02-01-2005 18:39

je bent een vervelende eikel dat je het normaal vindt als je dronken bent, dat je zo lastig gaat lopen doen dat agenten 's avonds jou moeten arresteren....

dokken.

ShitVisjes 03-01-2005 13:01

toch mooi om te zien dat iedereen er het zelfde over denkt... en dat nog steeds de mensen die er anders over denken als misdadigers gezien worden.
Zodra ik n klap krijg als ik uit wil leggen wat er aan de hand is, en er vervolgens nog een krijg als ik vraag of mijn bromfietscertificaat goed is, op de vraag of ik iets heb waar mijn naam op staat. Dan krijg ik wel t gevoel dat mij hier onrecht aangedaan word.

Gimme more beer 03-01-2005 14:11

Nogmaals, kijk eens samen met iemand met een juridische achtergrond wat je kunt beginnen. In ieder geval zou ik de boete aanvechten, als die onterecht was. Je hebt toch getuigen, neem ik aan?

Het feit dat die andere agent niet zal willen getuigen, zegt al genoeg denk ik :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:31.