Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   idtje voor schoolkrant? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1059135)

barstje 31-12-2004 16:07

idtje voor schoolkrant?

Respect..

Hallo! Ik besef dat dit een rare actie van mezelf wordt, maar dat maakt me niks uit. Ik wil graag een column schrijven. En dan niet zomaar een column, nee een verhaal over wat ik allemaal meemaak op school. En ik kan je vertellen, dat is een heleboel!
Omdat er veel suffe mensen voor de schoolkrant werken (sorry maar ik ben een keer wezen kijken en ik kan het niet ontkennen) begin ik eerst maar eens met een anonieme column. Natuurlijk denk je nu, watje, als je zo graag wilt zeiken kom dan gewoon voor je naam uit, maar ik wil eerst mijn verhaal kwijt.
Ik ben een meisje, en zit al een tijdje op deze school, en ik moet zeggen dat het me meestal wel bevalt. De leraren zijn aardig (mits ze niet teveel praten of stinken) en ik kan mijn draai wel vinden. Er is alleen één groot minpunt. En ik weet niet of het aan de school ligt maar ik hoop dat iemand me kan vertellen hoe het komt.
Ik ga met behoorlijk wat jongens om op school. En als je met ze alleen bent zijn ze echt super aardig. Maar dan kom ik in de pauze aanlopen en dan krijg ik de opmerkingen al weer naar m’n hoofd geslingerd. ‘Hé, wat zie jij er lekker uit vandaag!’ ‘Whahaha!’
Ja joh, grappig! Ze zijn respectloos. En dat terwijl ze het voor de grap altijd hebben ‘respect’. Ze willen negers zijn ofzo, ze dragen pharrel petten, ze vinden roken triest en ze zijn over het algemeen ontzettend grappig maar voor mij hebben ze geen respect.
Nu wil ik absoluut niet zeggen dat alle jongens zo zijn, of dat ze voor geen één meisje respect hebben. Nee, absoluut niet. Er zijn ontzettend veel jongens die rekening met je houden en er zijn ook ontzettend veel meisjes die bijna alles kunnen maken, zonder dat ze ooit een biatch worden.
Ik zal een paar voorbeelden geven van respectloos gedrag van de jongens waar ik meestal mee omga. ‘Je moet wel heel dronken zijn om met jou te zoenen’
Ja, dat klopt, maar dat hoef JIJ niet te zeggen! En vooral niet als je daarvoor en daarna aan me zit en zegt dat ik er zo leuk uitzie!
Offe, ‘Zij iemand pijpen?’ ‘Nee dat lijkt mij ook geen pretje’ (over mij.., ja dan voel je je geliefd..)
En ik weet nu al dat als de jongens waar ik het over heb dit lezen zichzelf hierin niet herkennen. Die denken dat ik het over domme lelijke jongens heb, maar over het algemeen zien ze er best aardig uit, zijn ze slim, en kent de hele school ze. En dat bedoel ik positief.
Maar waarom dan zo gemeen? En waarom bij mij? Stel ik mezelf kwetsbaar op ofzo? Is de manier waarop ik reageer leuk? Ik weet het niet. Het enige wat ik hoop is dat jongens, na het lezen van dit prutserige stukje misschien iets vaker beseffen dat meisjes wat gevoeliger zijn dan jongens en zich wel degelijk iets aantrekken van die zogenaamd ‘grappige’ opmerkingen.
Verder hoop ik ook dat iemand mij kan vertellen of het aan mij ligt, of dat het komt doordat ik gewoon met de verkeerde mensen om ga..

Zut Alors! 31-12-2004 16:16

Nee, dit is niet echt iets om te plaatsen, laat staan in de schoolkrant. Je bent te eerlijk. Een goede column is grappig, maar druipt van de sarcasme of zinspeelt op dingen zonder er echt over te klagen (maar de lezer kan dat zelf dan weer invullen).
Het moet blijven hangen, en dat doet dit niet.
Je argumenten zijn onduidelijk en je uitleg is af en toe iets te nonchalant, vooral omdat er zoveel tussen haakjes staat. Bovendien smijt je met termen die in een schoolkrant niet echt op hun plaats zijn.

niam 31-12-2004 17:55

Ik vind het werkelijk een gaar stuk. Prutserig, zoals je zelf zegt.

Roosje 31-12-2004 19:34

Saai. Je moet a. niet zo overslecht over jezelf denken, komt nooit leuk over en b. moet je dat dus niet doen. En verder, nja, denk je dat de mensjes van die schoolkrant het leuk vinden als een anoniem ander mensje hen suf vindt? Beetje laf (en suf!), vind je zelf ook niet?

Sorry voor de kromme zin(nen).

per piacere 31-12-2004 19:38

Citaat:

niam schreef op 31-12-2004 @ 18:55 :
Ik vind het werkelijk een gaar stuk. Prutserig, zoals je zelf zegt.

juliettebinoche 31-12-2004 19:59

Juist heel veel afstand nemen voor iets anoniems. Geen persoonlijke uitleg. Niet voor een schoolkrant en niet als je er juist niet echt iets mee te maken wilt hebben.

Nienna* 31-12-2004 21:00

En het is nogal arrogant die mensen suf te vinden, maar jezelf niet. Bovendien is dit stuk zo mogelijk de slechtste column die ik ooit gelezen heb. Als je dit een column kunt noemen dan.
Oninteressant, te zielig, heb je teveel zelfmedelijden misschien?
Verder zie reacties van de anderen.

Leonoor 01-01-2005 10:02

Citaat:

Silla schreef op 31-12-2004 @ 22:00 :
En het is nogal arrogant die mensen suf te vinden
Bovendien getuigd ook dat niet van respect. ;)

Ik vind het ook geen stukje om in de schoolkrant te plaatsen. Het is beledigend voor de mensen die bij de schoolkrant werken (en dat dan idd nog anoniem ook...), het is niet grappig en ik vind het ook gewoon niet echt geweldig geschreven.

xineof 01-01-2005 12:57

Ik zou dit niet plaatsen in de schoolkrant. Ik zit zelf in een schoolkrantredactie en, hoewel het me niets zou kunnen schelen stel dát een anonieme schrijver die doelgroep suf zou noemen, komt het niet echt respectvol over en dat is juist waar het stuk over gaat. Bovendien is het, imo, totaal irrelevant voor de rest van het stuk.

Verder staan er heel wat zinsfouten en interpunctiefouten in en kom het nogal warrig over: wat wil je hiermee, zal de lezer zich afvragen. Bovendien, door zo'n persoonlijk verhaal is iedereen er zo achter dat jij het hebt geschreven en dat lijkt me geen positieve ontwikkeling.

Anki 01-01-2005 14:53

mja..alles is al verteld...heb ik niks meer aan toe te voegen!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.