![]() |
Als plastic tasjes van karton
Voor mij scheen jij de zon,
je was altijd weer een bloem en in 't bijzonder, het seizoen dat de zomer van de lente brak Wat ik wou kón jij je was een grote, danwel kleine want liefkozend scheen jij altijd, als twee beren tegelijkertijd Je was mijn horizon, mijn vreugde mijn beest en mijn jolijt ík was het verloren schaap, mijn herder... Maar het vreemde kleeft aan jou en mystiek is niet aan mij besteed ik bespaar mezelf het leed wanneer ik gil en zie dat je werkelijkheid aan mij ontbreekt; Als plastic tasjes van karton |
O god, waarom moet ik toch altijd schreeuwen om reacties?
|
:D
Vind dit zeker niet slecht. In je eerste strofe vind ik je taalgebruik erg clichee, dat kan veel beter naar mijn idee. Zonde, want daarna gaat het echt de goede kant op. je was een grote, danwel kleine want liefkozend scheen jij altijd, als Dit vind ik bijvoorbeeld heel leuk afgebroken, deze regel. Ook de vergelijking 'schaap' en 'herder' vind ik wel wat hebben, al zit die op het randje. 'Besteed' en 'leed' kwam op mij gevorceerd over, maar dat kan ook komen doordat je daarvoor helemaal niet rijmt. Tja en dan je slotzin, die vind ik en 1 woord ge-wel-dig... |
Citaat:
Zo cliche is het volgens mij niet, die eerste strofe, maar nouja. Wat vind je op het randje? Op het randje waarvan? En tja, 'leed' vond ik beter klinken dan 'ellende' dus vandaar. Nogmaals dankje, ook voor je reactie. |
Naja verveel me dus zit hier zo'n beetje alles te lezen, en aangezien ik ook de teleurstelling ken wanneer mensen niet reageren... :p.
Ik noemde je eerste strofe clichee vanwege je taalgebruik. Woorden als 'bloem', 'zon', e.d. worden veel gebruikt in gedichten, vandaar dat ik dit zei. Maar ik snap goed dat jij dit op hebt geschreven vanuit jouw eigen gevoel/idee en dat het daardoor voor jou alles behalve clichee zal zijn. Met 'op het randje' doel ik ook weer op je taalgebruik. Ik vind de vergelijking die je maakt leuk, maar aan de andere kant een beetje simplistisch ofzo, ik kan het niet zo goed uitleggen, t is een gevoel wat ik erbij kreeg. Maar hij zit zeg maar aan de goede kant van t randje... (ofzo:P) |
Hehe, oke.. :cool:
|
Citaat:
Lees de forumregels nog maar eens. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02. |