![]() |
Wie doet er pabo, of gaat het volgend jaar doen?
Hoi lieve mensjes,
Ik ben van plan om volgend jaar pabo te gaan doen. Ik zit nu in 5 havo. Weten jullie welke school beetje goed aangeschreven staat? k ben al wezen kijken naar de InHolland in Dordrecht, Pabo van HOgeschool UTrecht en de Marnix. Vertel er is wat over, hoe het er aan toe gaat enzo. K ben beniewd. |
Ik weet er weinig vanaf, geen idee welke school goed is aangeschreven. maar mn moeder doet Pabo en zit nu in het vierde jaar.
Het is veel leren , je moet bijv. een hele boek van geschiedenis uit je hoofd kennen, spelling en gramtika goed kennen. onderschat het dus niet! Verder is het nog knutselen en plakken en stage lopen. |
Ik heb twee jaar pabo gedaan in Rotterdam... De vraag "vertel er is wat over" vind ik er breed: wat wil je weten?
Ik vond het "knutsel en plak-gehalte" iig wel meevallen, natuurlijk heb je vakken als handvaardigheid, tekenen, enz., maar persoonlijk vind ik die dingen leuk en de vakken vond ik ook leuk 'ingericht' en ook niet echt de overhand hebben. Als je specifieke dingen wilt weten, dan hoor ik het wel. :) Welke pabo goed aangeschreven staat kun je volgens mij goed terug vinden in van die tests in tijdschriften (weet even geen voorbeelden), dat weet ik zo nl ook niet, bovendien verschilt het per jaar. En het ligt er natuurlijk ook maar net aan wat jij zelf fijn vindt ed wat het beste bij jou past. :) |
ik ben bij de open dag van domstad (utrecht) geweest en k vond het een hele leuke en gezellige school (y) :) paar leraren hebben ook veel verteld over de school zelf enzo, heel leuk:)
maar iedereen heeft een eigen mening dus ik denk dat je gewoon naar open dagen moet blijven gaan en gewoon aan leraren moet vragen:) |
mijn zus heeft pabo gedaan in utrecht...
|
weet iemand welke pabo goed aangeschreven staat???
|
Ik zit zelf nu in het 2e jaar van de PABO. Ik zit op de Marnix Academie in Utrecht. Een kleine, grote pabo om het maar zo te zeggen. Het is een grote pabo, waarmee bedoelt wordt, 1 opleiding in een gebouw. maar het is wel een kleine school. je bent geen nummer en je wordt goed begeleidt met stages etc.
Het 'knip-en plakselgehalte' vind ik inderdaad ook erg meevallen. Natuurlijk ben je ook creatief bezig, maar dat moet je met kinderen ook kunnen doen. Verder heb je vakken over hoe je les moet geven, verschillende scholen (speciaal onderwijs, jenaplan, montessori etc) De sfeer is op de Marnix ook erg goed en gezellig:) Kom anders eens kijken, 12 januari 2005 (woensdag) is er open dag van 13:00 tot 16:00. |
Citaat:
Hogeschool de Kempel is in 1995, 1996, 1997, 1998, 2001, 2002 en 2003/2004 uitgeroepen tot beste lerarenopleiding van Nederland en wordt aangeduid als "topopleiding"; Bron: de Kempel in Helmond |
arnhem, nijmegen en helmond staan volgens mij het best aangeschreven
|
ik zit op de pabo in Hengelo.
Als je er wat over wilt weten hoor ik het wel. Verwacht niet al te veel positiefs, want ik vind de opleiding verschrikkelijk. Alleen de stage's maken het allemaal goed. Zoek een school waar je veel stage loopt (minimaal een keer per week) dat scheelt en je leert er meer van dan van de colleges bij elkaar! (vind ik) |
pff, dat leren valt echt heel erg mee. (het leek mij ook veel, dat geschiedenisboek, maar de toets was zooooo makkelijk) en echt, dat was de ENIGE toets waarvoor ik moest leren, die ik over het hele eerste jaar heb gehad. klinkt heel mooi natuurlijk, maar ik vond het een vrij inhoudsloze opleiding zonder uitdaging. het enige wat er nog een beetje spannend en interessant aan was, waren idd de stages, daar moest je wel je best voor doen. maar dat is mijn mening ;)
de pabo van de hanze hogeschool staat heel slecht bekend, ik geloof als een-na-slechtste van Nederland. maargoed, in die regio zocht je geloof ik toch niet :P |
Helmond schijnt ontzettend goed te zijn.
Het is overigens wel een Christelijke opleiding. Dus je bent verplicht godsdienstlessen te volgen. Maar mijn moeder zit in het onderwijs en heel veel scholen nemen, als ze verschillende sollicitanten hebben, vaak degene uit Helmond aan. Omdat het al een aantal jaren de beste Pabo is van Nederland. |
Breda staat heel slecht aangeschreven, en de organisatie is ook echt een rommeltje. Het is wel erg gezellig ;)
|
Ik zit op de Pabo in Helmond (Brouwhuis), deze staat idd goed aangeschreven. Het is ook een leuke school. Voor de opleiding moet je wel veel doen. Die godsdienstlessen vallen wel mee overigens. Ik denk er wel over om ermee te stoppen.
Nijmegen staat trouwens ook goed aangeschreven. |
Sovereign gaat ook nog pabo doen:D
|
Ik zit nu in het tweede jaar op de Pabo in Tilburg. Knippen en plakken doen we hier zelden, van geschiedenisboeken uit je hoofd leren is ook geen sprake. Voor taal en rekenen moet je in de eerste een tentamen halen maar verder worden er weinig eisen gesteld. We werken met PGO, dat is alleen goed te doen als je geluk hebt met je klas, maar voor mij is het de enige manier om het leuk te vinden want al die vakinhouden, daar heb ik echt geen zin in. Als ik dat op mn stage moet weten en ik wist het nog niet dan leer ik het dan wel.
Hier moet je veel zelfstandig werken. En elke week een dag stagelopen, daarover ben ik het heel erg eens met Multilot: stage maakt al dat gezever van de Pabo wel weer goed. Als je meer wilt weten, PM maar. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zit in het eerste jaar van de pabo in Arnhem. Als ik het me goed herinner stonden Helmond en Arnhem heel goed aangeschreven en Eindhoven en Den Bosch minder.
De rest zal er wel een beetje tussen in hangen. Maar er zit ook verschil in andere dingen: zo is Nijmegen een katholieke school, dus daar word je ook automatisch opgeleid tot 'katholieke leraar'. Pabo Arnhem is een openbare school, waar je dus ook leraar kan worden op scholen met een andere geloofsovertuiging. |
Het klopt inderdaad dat Helmond heel goed aangeschreven staat. Maar wat jannekus in haar bericht heeft gezet klopt volgens mij niet dat je er perse godsdienst moet volgen. Je hebt wel de mogelijkheid dat te doen, en het is idd verstandig dat wel te doen, want dan mag je namelijk op ''alle'' basisscholen les geven.
Ik zelf ben ook misschien van plan volgend jaar pabo te gaan doen. En dan doe ik dat zeker in helmond, doordat dat het best staat aangeschreven, duss misschien zie ik je daar ;) Kus |
Citaat:
|
Citaat:
En je wordt ook automatisch leraar in de katholieke stroming als je afgestudeerd bent. De meeste scholen kijken daar tegenwoordig niet meer zo streng naar en nemen ook leraren met een andere geloofsovertuiging aan, maar er zijn scholen die er wel waarde aan hechten. En die kunnen je 'weigeren'. |
Citaat:
Bij ons, in hengelo kun je drie richtingen op: Openbaar, Protestands christelijk of katholiek. Ik denk dat je daa rook goed naar moet kijjken bij het maken van je keuze |
Citaat:
|
Pabo in Zwolle staat hoog aangeschreven, daarbij bieden ze daar Jenaplan aan.
Daar wil ik uiteindelijk naartoe. |
Citaat:
De Thomas More is volgens mij ook wel goed, al weet ik niet of ze hoog aangeschreven staan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:11. |