![]() |
Hadith
:) ben even benieuwd
Aan de moslims: volg je de hadith? Zoja, volledig of gedeeltelijk? En hoezo? En waarom als t gedeeltelijk is, slechts gedeeltelijk? |
uhm ja volledig. tenminste de haddieths waarvan men het erover eens isdat deze echt door de profeet gezegd is/
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
want je hebt nu op "ja volledig" gestemd :( :P |
Citaat:
|
Citaat:
kben een hij :o en nee, kwil het niet veranderd zien, want kben het wel volledig eens met de 'sahieh' haddieths :) |
Citaat:
|
Ik vind de Koranteksten het meest oorspronkelijk, de hadith vind ik interessant om te lezen en te gebruiken maar ik heb het idee dat de hadith meer tijdgebonden zijn dan de koranteksten. De koran is in elke tijd toepasbaar omdat het zo gelaagd is, de hadith heeft deze gelaagdheid proberen te verduidelijken voor de niet-literaire personen, naar mijn mening. Dat haalt het hele idee achter de Koran neer, namelijk dat ieder voor zich het op een eigen manier kan interpreteren.
Daarnaast hecht ik niet veel geloof aan 'waar men het over eens is', want over het algemeen betekent die 'men' dan orthodoxe egyptische professors en uit die hoek heb ik nog weinig inspirerends over de Islam gehoord. |
Sjonge jonge jonge, mensen ga eerst alsjeblieft onderzoek doen over de Hadith, elke Moslim moet de Profeet(saw) volgen, doe je dat niet ben je geen Moslim, staat in de Koran, Volg Allah(swt) en zijn boodschapper, er staat ook dat we zijn uitleg van de verzen moeten volgen, er is maar 1 interpretatie van de Koran en dat is die van de Profeet(saw). De Hadith is na de Koran de meest betrouwbare boek, de Hadith gaat langs een paar filters voordat het kan worden gezien als een 'Sahih' Hadith.
In de Hadith staan de regels van de Zakat, hoe je moet bidden, hoe je de ruthu moet doen, hoe je de bedevaart moet verrichten enz alles staat uitgelegd. Ga eerst onderzoek doen aub, kom dan pas terug. |
Citaat:
|
Citaat:
Je hebt ook nog kaliefen. Wat zijn dat precies? Worden die ook belangrijk geacht door (veel/weinig) moslims? |
Citaat:
Maar ik ben natuurlijk geen expert. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja, volledig.
En natuurlijk alleen de betrouwbare Hadieth. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ach |
|
Citaat:
met een d :p ik vond t gewoon zo netter staan ;) |
Citaat:
Anders zou je wel n andere religie aanhangen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Met niet-literaire personen bedoel ik niet analfabeten, maar personen die niet in metaforen denken, maar in een-diminsionale begrippen, op een niet-filosofische, niet-waarheidonderzoekende manier. Sorry, niet-literair persoon is geloof ik een door mij zelfverzonnen begrip :o Citaat:
|
Ja natuurlijk, maar dan de sahih hadith.
|
Citaat:
|
nope...
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:29. |