![]() |
Gelijk oversteken!
Citaat:
Wat vinden jullie van deze actie? |
Natuurlijk. Gisteren ben ik al twaalf keer op straat om mijn ID gevraagd, alleen omdat ik een tintje heb :rolleyes:
|
lol, dit is iets dat ik altijd al deed, teveel mensen laten zich neppen of zelfs beroven door mensen die zich als agent verkleden.
tja, ik heb nog geen identiteitscontrole gezien, dus of dit initiatief nu een doel heeft.... |
wel een leuk idee, je kunt ook geen ID meenemen en als ze er om vragen aangifte doen van diefstal, zijn ze 10 keer zo lang bezig (y)
|
Nee, ik vraag waarom ze om mijn ID vragen, aangezien dat niet mag tenzij ik een verkeersovertreding bega of de openbare orde verstoor.
|
Je kunt ervan uitgaan dat als jij, als bijdehand kereltje dat zijn ID niet wil tonen een agent om zijn identificatie gaat vragen, je nog eens extra hard wordt aangepakt.
|
Bovendien wil ik het wetsartikel wel eens zien waaruit blijkt dat agenten verplicht zijn hun identificatie te tonen aan burgers.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb mn id helemaal niet bij me en ik heb me tot nu toe overal uit gekletst.
|
Citaat:
|
Citaat:
typisch een situatie waarin de mensen indirect tegen zichzelf in bescherming worden genomen. Voor de rest zijn de meeste agenten prima mensen, ook vaak nog eens behoorlijk redelijk, providing dat je zelf je ook redelijk gedraagt uiteraard. Dan heb je nog een slag junior agenten en stadswachten die zich proberen te bewijzen, die zijn irritant, maar die haal je er ook al gauw uit. |
Citaat:
Maar ik geloof dat het hier eerder gaat om onterechte controle, want bij een overtreding had je je legitimatie ook voor 2005 moeten laten zien. Dus hoe zou je extra hard aangepakt moeten worden als je niets gedaan hebt? |
Het gaat erom dat agenten niet zitten te wachten op bijdehante mannetjes die denken dat ze stoer zijn. Die komen ze tijdens de gemiddelde straatdienst echt wel vaak genoeg tegen.
|
Maar iedereen neemt die tyfus politie altijd in bescherming, terwijl zij complete razzia's houden met licht controles. Bij ons zijn er twee scholen, er is een plek waar iedereen langs moet. DUs staan ze daar ook in de winter met een aantal motoren en veel agenten. waarom? om wat pukkelige pubers op licht te controleren. Dat word ik zo langzamer hand ook goed zat.
|
En waarom zouden die pukkelige pubers geen licht hoeven te hebben?
|
Citaat:
Plus de boetes die erbij kwamen omdat hij het dus niet deed (y) |
Citaat:
|
O ja, die handige lampjes die je erop klikt, mogen ook niet (y)
|
Wat voor handige lampjes? Als jij een wit voorlicht en een rood achterlicht op je fiets klikt is dat prima in orde. Knipperende lichtjes mogen inderdaad niet.
Trouwens, het feit dat licht op fietsen vaak kapot gaat is bekend, dat heb ik zelf ook regelmatig. Maar dat is geen reden om dan maar niet meer te gaan bekeuren, want dan gaat iedereen zonder licht rijden. Ik weet niet of jij autorijdt, maar als je eenmaal een fietser in het donker zonder licht bent tegengekomen en je hem bijna onder de wielen had, dan weet je hoe ongelooflijk belangrijk licht op je fiets is. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik betwijfel ook of het iets zou uitmaken, ik vrees dat het gewenste effect uitblijft :o |
Citaat:
o ja, en het ging ook even om het overdreven gedoe, twee motoren (y) |
Ja, goed, daar kun je inderdaad wel van zeggen dat het overdreven is. Maar dat neemt niet weg dat de politie moet controleren op drukke punten omdat anders iedereen zonder licht fietst. En dat is gewoon enorm link.
|
Citaat:
Dan mogen ze wel eens bij mij in de straat komen staan. Genoeg mensen die die klikdingen hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
En ja hoor, toen was het donker en was ik een van de weinigen die nog zijn licht voerde. Al die miepen die dan denken ongestoord aan de verkeerde kant te fietsen zonder licht, in de niet kapot te krijgen hoop dat ik ze wel zie in het donker, met 5 meter zicht. En dan heb jij het nog gedaan als ze bijna tegen je aan fietsen. |
Citaat:
Ik vind het trouwens wel goed dat agenten zich ook moeten legitimeren als je daarom vraagt. Maar je kunt zelf toch wel inschatten wanneer je dat moet doen. Ga niet de bijdehandte puber uithangen en elke keer om zijn/haar ID te vragen wanneer je zelf wat verkeerd doet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De verlichtingsactie was ook boetegeld verdienen, en nog nutteloos ook, want de inzet van mankracht en materieel was duurder dan de opbrengst. Kom op, laten ze boeven gaan vangen,, wat meer mankracht inzetten voor het oplossen van al die achterstallige zaakjes.
Een handiger actie was geweest om gewapend met een overvalwagen vol van die leuke lampjes te gaan staan en die uit te delen tegen kostprijs, inplaats van alleen een bekeuring, waarna de eigenwijze fietser nog steeds zijn licht niet laat maken, want die boete was al zo duur en je licht wordt toch weer kapotgetrapt. Als het toch om de verkeersveiligheid gaat? Ik ben overigens nog nooit om mijn ID gevraagd dooor de politie. Wel door het postkantoor, de bank, het telefoonbedrijf, de tentamensurveillanten, het uitzendburo, mijn werkgever...noem maar op. En die mensen vroeg ik toch ook nooit om hun ID. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En ja, als een agent mijn auto of rijbewijs wil invorderen vraag ik natuurlijk om zijn legitimatie. Het gaat er maar om dat agenten echt geen zin hebben in bijdehante kut-hangjongeren die gaan mekkeren over hun legitimatie terwijl ze zelf de boel op stelten zetten. Voorstellingsvermogen, anyone? |
Citaat:
Als ik even slecht op had zitten letten als diegene had ik hem waarschijnlijk nog aan gort gereden ook, en dan maar zeiken..... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49. |