![]() |
"verdachte zonder proces levenslang vasthouden"
Bush: 'verdachte zonder proces levenslang vasthouden'
De Amerikaanse president George Bush wil met een krantenbericht vermoedelijke terroristen waarschuwen voor het nieuwe, harde regeringsbeleid tegen terrorisme. De Amerikaanse regering is van plan om een verdachte desnoods levenslang gevangen te nemen, ook als er niet voldoende bewijs is voor een rechtszaak. Voor deze gevangenen moet een nieuwe gevangenis worden gebouwd met ongeveer 200 plaatsen, aldus de Amerikaanse krant Washington Post, die zich baseert op bronnen binnen de geheime dienst, het Ministerie van Defensie en diplomaten. Defensievoorlichter Bryan Whitman sprak: "Aangezien de oorlog tegen terrorisme lang inspanning vergt, is het voor ons zinvol om ook naar oplossingen voor problemen op de lange termijn te zoeken." Volgens een ander voorstel moet een groot aantal van de gevangenen uit Afghanistan, Saudi-Arabië en Jemen, die vastzitten op Guantanamo Bay, worden overgeplaatst naar door de VS gebouwde gevangenissen in hun thuisland. De VS houdt ongeveer 500 gevangenen vast op Guantanamo Bay. Het Amerikaanse Ministerie van Buitenlandse Zaken, wil de landen verplichten de mensenrechten na te leven. Een voorlichtster van het Ministerie van Defentie had hier echter geen informatie over. originele artikel :in het duits |
Citaat:
Een oplossing zoeken is goed, en ik begrijp de denkwijze ook wel, maar mogelijk onschuldige mensen vastzetten is al erg, maar ook nog levenslang EN zonder bewijs? |
als er voldoende bewijs is zeker doen! (bushfan)
|
Tuurlijk heeft Amerika gelijk.
Amerika heeft áltijd gelijk. -_- |
Citaat:
haha ik kan heel veel bewijs tegen je verzamelen en je levenslang achter de tralies zetten. boeit niet zoveel wat dat bewijs is want er komt toch geen proces (y) maar ik ben wel van je af (y) |
nee zo bedoel ik het ook niet, als het zeker is dat de dader het gedaan heeft, zoals op heterdaat betrapt te zijn geweest dan geleik op sluite, geen moeite meer doen! zoals in nederland met volkert van d'r Graaf enzo snappiej?
|
Citaat:
maar t gaat hier om een heel ander soort verdachten en ten tweede kan dat soort rechtsspraak heel makkelijk misbruikt worden. en dat willen we toch niet hoop ik |
Citaat:
hier walg ik dus van. |
Bush maakt zichzelf op deze manier de dictator van de wereld. en geen enkel land dat hem ook maar tegenspreekt. :s
|
Citaat:
|
Citaat:
(t wordt wel gedaan, maar tis weinig effectief. Hoewel organsaties als Rode Kruis en Amnesty nog enigszins een druppel water op de gloeiende plaat zijn) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het rechtsstatelijk gehalte van Amerika neemt sterk af hierdoor. |
Citaat:
Tis dieptriest. T enige (vreedzame) wat je zou kunnen doen als burger(s) is een economische boycot en/of ze bestoken met brieven tot ze gek worden. Of trachten t via 1 of andere weg t juridisch aan te vechten. |
Citaat:
|
Ja, er zijn politieke hervormingen noodzakelijk in de VS. Maar ja, met de daar wijdverspreide "wij zijn de beste"-houding zal daar wel niet veel van terecht komen.
|
Citaat:
Btw: http://www.newsnow.co.uk/newsfeed/?name=Ohio+Recount |
Citaat:
|
Wow hallo! Dan kunnen ze gewoon elke willekeurige moslim oppakken. Dat is toch gewoon bullshit. (n)
|
Ja, 't is nasty.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik mag mensen niet doodwensen, maar als ze Bush vandaag of morgen neer zouden schieten zou ik er niet om rouwen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Kom op zeg, 't is geen ontgroening. Domme yanks die denken dat ze nu veilig zijn. :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
is het geen goed idee om bush ook een plaatsje te geven in die "extremistencellen"? en maak er meteen nog eentje voor sharon...........
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat een onzin, als er niet voldoende bewijs is voor een proces dan mogen ze je ook niet wegstoppen
|
Citaat:
|
:| donner wil nu ook mensen 2 jaar lang in hechtenis kunnen houden zomaar (y)
|
Citaat:
|
Gaat niet gebeuren.
|
Eerst zien dan geloven. De openingspost is misleidend, er is geen bewijs dat Bush dat gezegd heeft. Volgens de Washington Post zijn er plannen binnen DoD, maar hoe concreet of waarschijnlijk die plannen zijn, is niet duidelijk.
|
Citaat:
Trouwens hoe zit het met die gevangenen op Guantanamo, ze zouden onder bepaalde voorwaarden een proces krijgen, maar dat is niet gebeurt volgens mij? |
Misschien krijgen ze een pro-deo-advocaat die gaat samenwerken met het OM om een bekentenis af te dwingen, wat al gebeurt in de VS.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14. |