Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Euh...auw? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1061732)

tiram 03-01-2005 15:37

Euh...auw?

Ik rekte me een paar minuten geleden uit en sinds toen voel ik echt een ontzettend stekende pijn onder mijn linkerborst op mijn ribben zeg maar....het is een beetje moeilijk uit te leggen. Als ik inadem dan steekt het en het is ook helemaal stijf..Heb ik een spiertje verrekt ofzo? Het voelt echt niet fijn...

tiram 03-01-2005 15:40

Ik voel het nu in mijn hele linker rughelft...

ExVaal 03-01-2005 16:03

Ik zou even naar de dokter gaan, je hebt iets verrekt denk ik.

marrel 03-01-2005 16:49

waarschijnlijk idd wat verrekt, nachtje slapen en dan is het vast weer weg :)

miksje 03-01-2005 17:21

Hai,

Vooral veel meiden hebben hier een bepaalde periode (12-18+) last van. Door het uitrekken kan er een spiertje overrekt raken, niets aan de hand gewoon rustig ademen en wachten tot het over is. Het kan ook voorkomen dat je een steek krijgt wanneer je niet gecontroleerd adem haalt, een groespurt hebt of erg gespannen bent.

Er wordt altijd direct gespeculeert over hartkwalen en dergelijke maar daar zal echt een hele kleine kans in zitten.

groet

Lynn 03-01-2005 17:24

Citaat:

Vaal schreef op 03-01-2005 @ 17:03 :
Ik zou even naar de dokter gaan, je hebt iets verrekt denk ik.
Als je idd iets verrekt hebt, hoef je daar echt niet meteen voor naar de dokter. Waarschijnlijk is een redelijk kleine spier, die je gebruikt bij je ademhaling (en ook als je je heel erg uitrekt; je maakt ongeveer dezelfde bewegingen). Je kunt het het beste een beetje rustig aan doen, het wil nog wel eens helpen als je een paar keer flink over je zij wrijft (waar volgens jou de pijn vandaan komt/de verrekte spier zit). Als het na een paar dagen nog steeds even heftig is, kun je dan alsnog langs de dokter gaan.

Het zou wel verstandig zijn als je, wanneer de pijn alleen maar steeds erger wordt, zo snel mogelijk naar de dokter zou gaan. Maargoed, dat kun je zelf het beste aanvoelen, met iets relatief kleins als een verrekt spiertje waar je geen langdurende, zeer erge hinder van ondervindt, hoef je de dok niet "lastig te vallen". :)

filia dei 03-01-2005 17:49

Ik heb al 3 jaar steken in me ribben en rug enzo... maar de dokter zei dat 't hyperventielatie was ofzo... kan dat??? misschien moet je eens van die ademhalingsoefeningen proberen... (maja... bij mij werken ze dus ook niet)

Timmert 03-01-2005 17:51

Ik heb het ook wel eens, zelfs al voor naar de dokter geweest.

Volgens hem is het een spiertje wat verkrampt, waardoor je enorme steken krijgt die idd erger worden op het moment dat je inademt.

Gaat vanzelf weer over :)

ik ram altijd ff op m'n borst :D

Lieveheersbeest 03-01-2005 18:16

Hm dit ken ik wel. Als ik zoiets heb strek ik me altijd helemaal uit, armen in de lucht, en dan diep inademen. Dit doet even pijn, maar daarna is het altijd over.

tiram 03-01-2005 18:50

bedankt allemaal, het zit nu niet meer in mijn zij, alleen nog in mijn rug. Het voelt zegmaar alsof twee spieren aan het samentrekken zijn...maar zal idd wel iets verrekt hebben, ik leef iig nog :P

Cootje 03-01-2005 18:56

heb t ook gehad , is gewoon een spierverrekken die onder je borst zit tussen je ribben. lekker gevoel hé? :p

kan je weken last van hebben btw... maar goed, gaat wel over (y)

tiram 03-01-2005 19:08

Ow, gezellig :) Ik en mijn spier.

MightyDuck 04-01-2005 15:25

Spier in het middenrif die verkrampt door een verkeerde houding, eventueel over langere tijd. Op het moment dat je dan weer strekt krijg je die "steken". Heeft niets met een hartinfarct van doen al denk je wel even dat je dat krijgt :D

Wat bij mij altijd helpt is mn hand als het ware onder/achter mn ribben haken en dan licht drukken/ribben iets vooruit trekken. Intussen voorzichtig stukje voor stukje rustig in en uit ademen en dan moet het vrij snel over gaan.

Let wel, als je het idd vaker krijgt ( men nemen om de dag ofzo ) dan idd ff naar de dokter gaan. Ik heb het zelf misschien 1x per 2 maaden oid. :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57.