![]() |
een vraag over dromen..
Ik weet dat ik ook dmv dromen ook mij dingen die ik vroeger(klinkt of ik al heel oud ben :D )heb meegemaakt helpt te verwerken. En ik droom veel.(iedere nacht wel 3 keer ofzo, wat ik dan kan onthouden he) Nou had ik vandaag iets van groep 8 gedroomd, maar dan wel in combinatie van een lerares van de middelbare school. Nou vraag ik me af of hoe verder ik in het verleden droom of dat ook des te beter ik alles verwerkt heb.
Eerst droomde ik over dingen die het laatste was gebeurt(wat ik als erg heb ervaren he) wie weet dit? |
Nou vraag ik me af of hoe verder ik in het verleden droom of dat ook des te beter ik alles verwerkt heb.
Juist je belangrijkste zin begrijp ik niet echt :( |
Ik vraag me dus af(was idd een kromme zin) of hoeverder de dromen in mn verleden gaan hoe meer ik heb verwerkt?
|
Citaat:
Maar dat weet ik eigenlijk niet, het zou natuurlijk kunnen, maar mij lijkt het eigenlijk een beetje onlogisch. Ik bedoel, waarom zou dat zo zijn? |
omdat ik eerst altijd van het wat het laats gebeurd is.(sorry weer kromme zin
|
Citaat:
Mja, oké, zoals ik al zei: het zou kunnen. Dromen zijn vaag en betekenen voor iedereen weer wat anders, toch? |
Citaat:
Hieruit maak ik als antwoord op: ja. maar ik weet niet zoveel hoor, voor zover ik weet tenminste... |
Citaat:
|
Citaat:
Maar dat is dus puur op "gezond verstand" gebasseerd; of het in werkelijkheid ook echt zo is kan ik dus niet met zekerheid zeggen. :) En ergens denk ik ook dat het niet per se te betekenen hoeft dat je alles wat recenter gebeurd is al verwerkt hebt ed; voor hetzelfde geld kan die droom getriggerd worden door iets wat er op de dag gebeurd is zeg maar.. (dus dat je iets meemaakt wat je doet denken aan iets van vroeger, wat zo'n invloed heeft dat je er ook over gaat dromen) |
Ik denk van wel, vanwege ongeveer hetzelfde idee als Zut Alors!
|
hmmm klinkt op zich wel logisch. maar toch vind ik het vaag. :p
|
Citaat:
|
Ik weet niet, zou kunnen. Maar zou ook kunnen betekenen dat je er gewoon begint mee bezig te zijn (onbewust dan), dit wil niet meteen zeggen dat je het verwerkt, want het zou evengoed kunnen dat het net trauma's of weet ik veel naar boven brengt. Dingen die je hebt verdrongen maar nu toch onbewust in je dromen voorkomen.
Hangt er een beetje af van hoe'n jeugd je hebt gehad geloof ik. Ik droom zelf ook erg vaak, maar ik heb nooit echt het gevoel gehad dat ik daarmee dingen verwerkte. Dromen zijn heel beïnvloedend he. Als ik bv wakker wordt knal na een vervelende droom, zal ik ook niet met het goede been uit bed stappen. Hetzelfde dan weer andersom; heb ik een droom gehad met een leuke sfeer, zal ik van smorgends vroeg goedgezind zijn... Maar kom, dit is afwijken. Ben best geïnteresseerd in het fenomeen "dromen" :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18. |