![]() |
Grootmoeders 'Trucjes'
Hey,
Iedereen kent wel die trucjes van grootmoeder, dwz huishoudelijke spullen gebruiken om bijvoorbeeld een gladdere huid te krijgen zoals slaolie enzo.. Ik weet er alleen zelf geen, en ik vroeg me af of t misschien een idee was om ze hier te posten. Ik ben namelijk op zoek naar zo'n handigheidje om meer volume in mijn haar te krijgen... Misschien beetje wazige topicstart maar jullie snappen vast de bedoeling wel... Kus, Kim |
|
bier er in gooien... dat is echt waar... als je in de kroeg bier over je haar hebt gekregen en 's nachts pleur je op de bank in slaap zonder te douchen en je doucht de volgende ochtend dan is 't echt mega zacht of glad of glimmend hoe je 't ook wil noemen...
|
en het stinkt ook flink
die lucht word ik zowiezo al misselijk van brrr |
ei door je haar..is volgens mij ook voor de volume
|
Ik weet er eentje voor minder kroes/pluis in je haar: een sopje met groene zeep maken in lauwwater, daar je haar in wassen en vervolgens met koud water uitspoelen, het schijnt dat je haar dan pluis-vrij is.
En voor glanzend, zacht haar inderdaad bier gebruiken, of ei. |
Volgens mijn oma (dus echt een grootmoeders trucje) werkt een doorgesneden ui en "nuchter spuug" tegen wratten, allebei dagelijks erop smeren en dan zou het goed moeten komen (ik heb het nog niet geprobeerd). Daarnaast werkt een theelepel zonnebloemolie tegen kriebelhoest.
|
Voor meer volume (of was het nu glans) een blad van een aloe-plant doorsnijden de gel eruitlepelen en in je haar smeren. Even in laten trekken en er weer uitspoelen.
|
Over je tenen plassen als je wintertenen hebt (helpt dus echt).
|
k weet een hele ranzige, als je wratten hebt, dan kan je menstruatie bloed erop doen. Het helpt zogezegd...ik heb nog nooit wratten gehad:D
|
Ramen lappen met water met een ui erin.
Ze glanzen daar extra van (zelfs zonder schoonmaakmiddelen erin) |
|
Citaat:
|
Citaat:
Met ammoniak worden de ramen ook streeploos mooi schoon. En je kan beter de zeem nat maken en uitwringen, dan neemt hij meer vocht op, als we het toch over ramen lapen hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Bier helpt wel, dan gaat het mooi glimmen en wordt het stevig. Koude slappe kamille thee is ook goed (y)
Mijn oma smeerde geperste knoflook in mijn haar toen ik luizen had, hielp goed. En m'n haar was heel mooi daarna :) Maar 't is wel een gesmeer... |
Een ui in 4ren snijden en bij je bed zetten als je verkouden (of een verstopte neus hebt) bent. Daar gaat je neus van open.
|
Citaat:
Bedankt voor de tips trouwens, k ga dat bier en dat ei proberen :) |
Citaat:
Als je naar de zonnebank gaat helpt het ook:) |
ja, gewoon iets warms dat niet droog is helpt tegen wintertenen... sauna's helpen ook. Of in bad gaan.
|
Citaat:
|
Mayonaise.
|
Urine op wratten (werkt serieus :))
Nagellak op wratten Weet iemand hier trouwens nog natuurlijke middelen die helpen tegen slapeloosheid? |
Deze tip is echt het proberen waard (heb ik ook gedaan :) )
Klik hier en kijk bij de laatste 2 tips. Je handen wassen met suiker dus. In je gezicht werkt ook. Geen dure scrubcrème meer nodig! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb mijn ouders zo'n boekje gegeven met grootmoedersmiddeltjes voor sinterklaas, en dit staat erin tegen slapeloosheid:
- elke avond het sap van 1 à 2 uien drinken (dit lijkt me niet zo'n fijne oplossing :s ) - s'avonds kamillethee drinken met eventueel een paar druppeltjes valeriaan erin (hierdoor slaap je makkelijker in) - een warm bad voor het slapen, of wandelen voor het slapen gaan. - s'avonds een glas rode wijn drinken, bevordert het in slaap vallen |
Citaat:
|
komkommermasker:
snij een kwart van een komkommer in kleine stukjes neem een soeplepel poedermelk en een soeplepel yoghurt(hoe schrijven?) natuur mix dit alles tot het wat vloeibaar is, smeer het vloeibare op je huid, eventueel 2 komkommerschijfjes op je ogen, ontspan je 20 minuten, was het af met lauw water, doe dit 1 keer per week. Ik heb een huid die soms helemaal ontregeld is, vet en schraal tegelijk, en dan helpt dit wel :) |
Citaat:
Oh ik heb nog een recept liggen hier ergens voor een haar masker. Ff zoeken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11. |