![]() |
Vatos Locos
Beste mensen,
Ik ben erg geinteresseerd waar Vatos locos vandaan komt, wat het precies betekent, welke taal het is (ik dacht latijns, dus vandaar post ik het weer) en waar ik hier veel informatie ove rkan vinden! bedankt! Peter |
Ten eerste is het latijn zonder s :)
verder zou het latijn kunnen zijn, alleen zou ik dan niet weten wat vatos is. Het zou de accusativus van vatus moeten zijn, maar mijn woordenboek en Perseus kennen dat niet. Dus dan denk ik dat het Spaans is? Dat is de enige andere taal die ik enigszins ken waar een uitgang -os in voorkomt (want op Grieks lijkt het niet vind ik). |
Het is inderdaad Spaans, preciezer een soort slang-Mexicaans.
Het betekent iets als 'gekke ventjes', 'gestoorde gozers'. Maar ehh, de enige link die ik nu nog kan verzinnen met de klassieke oudheid is dat vato komt van het oud-Spaanse 'bato' en oud-Spaans teruggaat op Latijn, en dat geldt niet eens voor dit woord volgens mij. :p |
Toevallig uit de film 'Blood in, Blood out?'
|
Ah, de geschifte gasten-topic. :)
Volgens mij is het een knokbende in Amerika. |
Vatos Locos is een mexicaanse gang werkzaam in Los Angeles, en het betekent Crazy Thugs in het Spaans.
|
Citaat:
Ik gooi hem op slot; de vraag is beantwoord en dient niet verder vol te raken door deze up. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:33. |