![]() |
monoloog auditie
weet iemand hoe ik aan de tekst van monologen voor een auditie kom, en hoe ik aan de tekst van complete theaterstukken kom?
|
Ik heb 't boek 101 monologen uit de theaterwereld. Daar staat achterin waar je de hele toneelstukken kan vinden. Ik vind 't iig wel handig. Verder kan je misschien uit de bieb toneelstukken halen. Bij onze bieb staan zowieso vertalingen van de klassieken. Dus... succes igg ermee
|
Citaat:
|
Citaat:
Een vriendin van mij gebruikte dit boek ook voor de auditie bij Frank Sanders en hierover zeiden ze dat ze naar de toneelschool zou moeten gaan. |
Citaat:
|
Citaat:
Klopt helemaal! Het getuigt ook van weinig creativiteit om een monoloog uit dat boek te kiezen, vind ik (en dat is dus al een minpuntje bij je auditie). Zoek er 1 die je echt leuk vindt. Er zijn zoveel goede stukken en zoveel mooie monologen te vinden. Loop gewoon even de bieb binnen en blader eens wat boeken met teksten door. |
Op de site www.songteksten.com kun je hele musicals halen.
|
sorry foutje het is: www.musicalsongteksten.info
|
bedankt allemaal, daangerous hoe bevalt die school? zijn de audities zwaar ik ga me hoogstwaarschijnlijk opgeven.. en stado , de link die ik kreeg van de complete musicalteksten werkt niet... misschien ligt dat ook aan computer hier maar goed
het is dus het beste om eens in de bieb te gaan snuffelen? ik vroeg me gewoon af waar ik de teksten van toneelstukken die ik bekeken heb terug kan vinden.... |
Citaat:
|
Schrijf er zelf één zou ik zeggen. Dat maakt wel indruk.
|
Citaat:
|
http://www.whysanity.net/monos/
Uit Engelstalige films, als je een beetje goed kunt vertalen kun je er denk ik best wat mee in het Nederlands ook. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:37. |