![]() |
songtext door neger
oke, de situatie is dus: voor engelse 'black litature' moeten we een songtext zoeken en deze is 400/500 woorden beschrijven. Uiteraard pakken mijn hooggeëerde klasgenoten allemaal zwarte rappers ed (die texten zijn toegestaan), maar vind ik een beetje door de bocht. Welke metalbands/hardrock bands stellen jullie voor waarbij de text dus door een neger is geschreven (het zou handig zijn als dus een van de leden van de band zelf de texten schrijft en neger is). Waarschijnlijk mag het ook wel zoiets zijn als een persoon die de text schrijft, en deze vervolgens aan de band verkoopt, maar dat lijkt me minder handig. Iig bedankt als jullie ff kunnen helpen
|
Candiria
Sevendust Suffocation Skindred Dub War Sepultura (nieuwe werk) Hed (PE) Vast nog wel een paar |
Ik zou de tekst Black & Blue van Fats Waller nemen, maar das Blues.
Wel een van de eerste protest songs (y) |
Missy Elliot heeft veel geschreven voor anderen, maar ik heb geen idee of ze ooit in die sferen heeft vertoefd. Ik heb koppijn en kan niet denken. Er is wel een band met een drummende neger? En Maxim van the Prodigy ken ik.
Maar eigenlijk weet ik zowat nooit hoe iemand eruit ziet, ik luister naar de muziek. |
Ja bij Suffocation heb je wel grote kans dat het door zo'n duusteren is geschreven.
|
Citaat:
ik heb ff nagevraagd, en blues maakt an sich idd niet uit...het protest gedeelte is WEL belangrijk (we hebben op school dat gedeelte over de eerste rechten van negers gehad en zo..en daar sluit protest songs idd erg goed op aan). Blues kan dus inderdaad. Metal of rock is ook goed uiteraard, maar vooral omdat ik dat zelf wel oke vind. Oh en ik heb nogal hetzelfde probleem....mij interesseerd het meestal ook niet hoe een band uitziet |
In dat geval;
Code:
Cold, empty bed, |
Citaat:
wel zo makkelijk..scheelt mij weer werk. Thanks man! |
overigens...dit is dus de van Black & Blue ( Fats Waller)?
|
Strange Fruit van Billy Holliday is ook erg gaaf trouwens :cool:
|
Citaat:
|
Bloc Party
Tv On The Radio bijvoorbeeld(y) |
Citaat:
|
:)
|
je kan ook michael jackson doen, ook al houdt ie er niet van om neger genoemd te worden kennelijk.
maar hardrock/metal Thin Lizzy! |
Verdomme, nu kunnen we niet meer "Je doet je nickname eer aan." posten.
|
James Brown dan(y)
|
Wat een ontiegelijk kuttopic
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
kuttopic of niet, het is wel handig voor de mensen die wel wat zinnigs te melden hebben...en aan DIE mensen: thanks folks!
|
Citaat:
|
Bestaat het vak white literature ook?
|
hey heb je wel goed gelezen wat hij wilde?? hij wil gewoon een of ander rocklied dat geschreven is door een neger !!!:nono:
|
bad brains?
|
RATM (protest oeuvre)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mystifier
|
Citaat: