![]() |
'Stuur werklozen naar Azië'
Uitkeringsgerechtigden naar Azië sturen
BERGEN - De gemeente Bergen heeft de regering dinsdag opgeroepen te onderzoeken of het mogelijk is uitkeringsgerechtigden te laten meehelpen bij de wederopbouw van de door de zeebeving getroffen gebieden in Azië. Dit zou moeten gebeuren met behoud van uitkering en op vrijwillige basis. Volgens Bergen staat staatssecretaris Van Hoof van Sociale Zaken positief tegenover het voorstel. Volgens een woordvoerder van de gemeente Bergen heeft Van Hoof toegezegd het voorstel aan alle ministers en de minister-president voor te leggen. De overheden ter plekke moeten natuurlijk wel instemmen met het voorstel, liet de gemeente Bergen weten. Het college van de Noord-Hollandse gemeente denkt dat hulp in natura voor de getroffen gebieden voor langere tijd nodig is. Bergen gaat er vanuit dat onder mensen met een uitkering veel deskundigheid aanwezig is, die kan worden ingezet bij de wederopbouw van de gebieden. De gemeente stelt zich voor dat vrijwilligers voor een periode van drie tot zes maanden kunnen worden ingezet, met steun van de ministeries. Bergen heeft de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) opgeroepen dit voorstel te ondersteunen. Bron: Telegraaf ---------------------------------------------------------------------- Wat vinden jullie ervan? Zijn ze toch nog ergens nuttig voor? :) |
de mensen die onrechtvaardig een uitkering hbbn mogen daar blijven van mij:)
|
Citaat:
|
Als het vrijwillig gebeurt, is het natuurlijk goed. Maar waarom alleen uitkeringsgerechtigden? Waarom niet gewoon een ieder die er zin in heeft?
En ik weet ook niet op welke manier ze zichzelf nuttig zouden kunnen maken. Het geld dat je gebruikt om deze mensne daar na toe te brengen, kan je misschien beter op 555 storten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
ow great, omdat je toevallig werkeloos bent mag je tussen stapels lijken heen graven?
nee dus, waardeloos idee. (n) |
Citaat:
Kunnen ze trouwens ook weer zeggen dat ze iets goeds hebben gedaan als iemand zeikt om hun uitkering. |
dus mocht jij toevallig ontslagen worden wanneer er een ramp gebeurt dan mogen we jou ook dingen laten doen waarbij je een zwaar trauma zult oplopen?
|
Citaat:
|
Onaanvaardbaar. Wanneer je rondkomt van een uitkering ben je niet ineens vogelvrij en zomaar voor alles inzetbaar. What's next, gedwongen zonder vergoeding de poep uit bejaardenluiers schrapen? Tussen de lijken rondwaggelen? Echt een dom plan dit.
|
Citaat:
werkelozen die werkeloos willen zijn zijn extreem zeldzaam. |
Citaat:
Maar inderdaad, ik ga mee met T_ID/Nare |
Maar wat vinden de uitkeringsgerechtigden zelf er eigenlijk van. Ik denk niet dat er veel mensen vrijwillig tussen de lijken lopen. Als het vrijwillig is, anders is het wel idioot om werklozen nog eens te straffen door ze nog eens naar Azië te sturen. Alsof ze vrijwillig werkloos zijn. :s
|
Daarom. Wat gaat er nu gebeuren, gaan de bijstandsmoeders met kinderen uitgezonden worden naar Thailand om daar lijken te ruimen? En die kinderen dan? Draagt de gemeente Bergen ook zorg voor die kinderen, of moeten die mee met een klein schepje om in het zand te graven? :rolleyes:
|
"Dit zou moeten gebeuren op vrijwillige basis"
Volgens mij is hiermee alles gezegd. Dit neemt niet weg dat ik liever heb dat ze voortaan niet alleen op uitkeringsgerechtigden doelen maar iedereen in het algemeen. |
Er zijn al genoeg aanmeldingen van mensen die iets willen doen, daarvoor hoef je echt het uitkeringsgerechtigde deel van de beroepsbevolking niet voor aan te spreken. :)
|
Uitkeringsgerechtigden kunnen zich toch sowieso al opgeven als vrijwilliger voor een NGO?
Ik zie het punt niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(blijft een dom plan natuurlijk) |
Het is toch op vrijwillige basis. Stel dat je graag wilt helpen in het gebied, en daarmee waarschijnlijk vervoer en onderdak geregeld krijgt door de overheid, dan is dit een unieke kans. Ik zie het probleem dus niet, want iemand die er niets in ziet hoeft ook niet te gaan :)
|
Citaat:
Als ik kon was ik ook wel willen gaan helpen eigenlijk, maar ik kan niet ff een maand onbetaald verlof opnemen. |
Het leger heeft ook niet zoveel te doen..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoewel, dat valt ook wel mee. IJsland heeft geen leger en is NAVO-lid. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het leger fungeert in de VS als dure bijstandverstrekker. |
Citaat:
Ik heb ook een plan, laten we die mensen uit de gemeente bergen die dit een goed plan vinden erheen sturen en hun baan aan een werkloze geven :cool: |
Citaat:
ik vind het wel een goed plan hoor. alleen benieuwd hoeveel mensen er ook daadwerkelijk heen gaan. en waarom alleen mensen zonder werk? kun je beter gelijk heel nederland oproepen, en de weg naar azie wat begaanbaarder maken. er zullen vast en zeker sociale wezens zijn die zich aanmelden. laat ze gaan (y). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk trouwens ook dat dit plan erg eerlijk is tegenover alle werkelozen in de getroffen landen zelf.
Stel je voor dat een visser zijn boot en familie kwijt is, doodsbang is de zee op te gaan, en vervolgens nog in armoede terecht komt omdat wij zo nodig mensen moeten dwingen tot dwangarbeid? nee dus, hulp is op vrijwillige basis en dat moet zo blijven. |
Citaat:
Zullen we met z'n allen naar achtergestelde gebieden emigreren? :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
denk even na voordat je iets post. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als jij maar doorhebt dat het naief en hypocriet is om alleen maar mensen naar Azië te sturen, en niet naar andere "zielige" landen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Volgens mij is het plan juist dat wanneer iemand werkloos is en wíl helpen daar, dat die persoon door de staat daarin hulp krijgt...
Et hoeft toch niet lijkenruimen te zijn? en kan toch ook het bouwen van huizen zijn of het aanleggen van wegen? De schade is in de landen veel te groot om voor die mensen daar zelf in een korte tijd op te bouwen...en als je toevallig in jouw landje werkloze mensen hebt die willen helpen dan is dat toch alleen maar mooi? |
Zelfs áls het plan het gehaald heeft, worden de vrijwilligers pas over een paar maanden ingezet. Van lijken ruimen is geen sprake. Eerder huisjes bouwen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Daarnaast vergeet je dat in de huidige tijd de meeste uitvindingen door private ondernemingen worden gedaan. Zelfs als het gaat om medicijnen. |
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44. |