Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   "ink cartridge expired" (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1063110)

Triloxigen 04-01-2005 22:26

"ink cartridge expired"

Het moet niet veel gekker worden...

Als je een HP printer hebt, met de HP inkt cartridges dan krijg je als ie net half leeg is al de melding dat hij leeg is en dat je hem moet vervangen...
Nu zie ik gewoon staan "ink cartridge expired", ik print niet heel veel maar dit is wel te gek voor woorden..

Ik vindt dat HP maar vreemde marketingstruukjes heeft om hun kas te spekken..

Ben ik de enige die dit een vreemde gang van zaken vindt?

M@rco 04-01-2005 22:38

Neuh, dacht dat dat wel algemeen bekend was. HP printers zijn heel goedkoop, maar je betaalt je scheel aan inkt... het verbaast me dan ook niks dat ze dit soort smerige truukjes uithalen om te proberen om mensen inkt te laten kopen.

Mede door dit soort geneuzel heb ik een Canon ;)

Triloxigen 04-01-2005 22:50

Goedkoop?
De printer die ik nu 5 jaar heb kost nu nog steeds € 1124,13

M@rco 04-01-2005 23:06

:eek:

Nou ja, ik had het over hun huis-tuin-en-keukenprintertjes ;) Ik weet niet wat jij voor printer hebt dat ie 1100 euro kost... maakt ie soms ook het ontbijt klaar? :p

deadlock 04-01-2005 23:28

Waarschijnlijk een HP8100 met duplexer ;).
Je moet die meldingen bij een dergelijke printer (of is het een officejet) kunnen uitzetten.

nare man 05-01-2005 09:55

Inkjetprinten is een manier die duur is in het gebruik, dat moge duidelijk zijn. Dat je zeer snel een melding krijgt is gewoon marketing, Epson heeft precies datzelfde probleem, je krijgt daar al een melding dat je de cartridge moet vervangen als hij nog voor 2/3 vol is.

Ik krijg bij mijn Deskjet 5550 ook echt zeer snel die melding, maar die kun je gewoon wegklikken en daarna print je gewoon door tot de kwaliteit merkbaar achteruit gaat (en dat is ongeveer tienmaal langer dan de software aangeeft :D).

Kazet Nagorra 05-01-2005 10:29

Hmm, ik heb een HP DeskJet 710C en ik vervang mijn cartridge zodra er niks op het papier komt of zodra bepaalde kleuren verdwijnen.

Triloxigen 05-01-2005 10:33

Citaat:

Mephostophilis schreef op 05-01-2005 @ 11:29 :
Hmm, ik heb een HP DeskJet 710C en ik vervang mijn cartridge zodra er niks op het papier komt of zodra bepaalde kleuren verdwijnen.
Ik ook, die cartridge zijn stervens duur, ik ga ze dus nit halfvol weggooien..

heb trouwens een HP business inkjet 2200...

sasquatch 06-01-2005 12:55

dat zijn idd hele leuke truukjes en ik weet niet wat voor printer je hebt maar in veel hp en epson printers zit dan een soort beveiliging die ervoor zorgt dat je helemaal niet meer akn printen zonder nieuw orgineel inkt te kopen zodat je hem niet goedkoop kan bijvullen
sjah, mensen met stropdassen en dollartekens in de ogen...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:55.