![]() |
Bomen vechten weerbarstig voor hun plek
laat de wind en de regen hun standvastige bestaan in de aarde niet ontnemen... Tranen vallen uit de hemel ze huilen voor hen die niet ontkomen Het evenwicht dat zorgt voor al wat mooi is, is verbonden met de eeuwige strijd van de liefde Liefde, druipend doordrenkt van ambrozijn wroedt in de harten van de onbeminden, woelt in de hoofden van geliefden die maakt dat zij, die enkel willen geven gaan strijden voor wat onvoorwaardelijke liefde heet en vechten om te nemen wat zij zouden ontvangen als ze enkel en alleen zouden geven... Als wij zouden begrijpen dat de taal der liefde twee woordenboeken kent, zouden wij niet langer verdwalen tijdens onze zoektochten naar liefde zonder maat... ~Hannah~ |
Krachtig, mooi nederlands
ik had zelf andere titel gekozen waarschijnlijk.. maar toppie! :D |
krachtig. Het lijkt of ik hier een Griekse vertaling lees, eentje die toch wel aan Venus opgedragen zou kunnen worden.
Prachtig, en Mars? Mars zal veel moeten leren, wil hij een wereld creëren die jij hier omschrijft. Heel erg goed geschreven en je "zweeft" er als het ware doorheen! Je kan beter met de Nederlandse taal overweg dan ik en veel anderen :) |
't Klinkt mooi en als een waarheid.
Zwaar sterk geschreven. XXX |
supermooi...
kuzz yf |
mooj..
krijg er iets zweverigs/dromerigs bij.. (y) |
Nou nou zeg, dit is wel mooi!
ik zie hier zo'n smekende gothic vrouw bij, met haar handen in de haren aan een groot blauw meer staan (weet niet hoe ik hierop kom) liefs Snow |
wat een leuke reacties!!!
haha iedereen heeft zo zijn eigen interpretatie bij dit stukje, de titel heb ik gekozen omdat ik momenteel het boek Mannen komen van Mars en vrouwen van Venus aan het lezen ben, er staan daar een heleboel leerzame dingen in, over relaties, het verschil tussen mannen en vrouwen etc. vandaar Mars/Venus. Ik had nogal ruzie met mijn vriendje gehad en toen het goed was wilde ik er iets over schrijven, niet over de ruzie maar gewoon over de dingen van de liefde, wat die met mensen doen en wat met mij... toen kwam dit maar ik vind vooral die Gothic vrouw interessant bedacht, als je bij een gedicht niet meteen een duidelijk verhaal ziet dan ga je er dus zelf iets bij maken, iets dat past bij jou referentiekader en gevoelens... heb ik iig altijd thnx! |
Ik vind dat je dit erg krachtig en sterk hebt verwoord (y) ....eens een totaal andere stijl...erg mooi en fijn te lezen......
liefsxx mariamne |
Ik vind het jammer, dat een gedicht als dit niet in strofes is verdeelt
dat zou het versterken enigzinds maar de essentie ligt altijd bij de dichter(es in dit geval) zelf Mooi vind ik het zeer zeker, het bevat een grote mate van kracht en wijs ook wel :o |
Citaat:
en verder; dank je! wijs ja? ja ik ben ook wel heel wijs af en toe... ;) |
Citaat:
|
Wat is ambrozijn?
X Mooi tjopperdeflop |
Citaat:
In mijn gedicht bedoelde ik het als liefde die altijd zal bestaan, eeuwen, generaties, voor altijd zal liefde er zijn, dus liefde doordrenkt van ambrozijn is een uitdrukking voor de liefde die eeuwig is en eeuwige liefde. kuzzel |
Ambrozijn is het voedsel van de goden, nectar de drank.
|
ow..
dat verklaart een hoop ;) x Mooier flur |
Citaat:
|
* wordt er stil van, zo mooi *
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54. |