![]() |
Vet wegtrainen
Hoe kan ik vet op de buik en de benen wegtrainen?
Ik doe nu twee keer in de week mountainbiken. op woensdagavond 1,5 uur op het asfalt met redelijk hoge intensiteit en op de zondagmorgen 2,5 uur in een gemiddeld tempo, maar ik krijg het vet er niet vanaf. Zijn er misschien nog andere manieren om dat te doen(niet op de sportschool want daar ben ik nog te jong voor, duurt nog 1 jaar), of moet ik gewoon vaker fietsen? |
Spieren = hoge intensiteit
Vet weg = lage intensiteit (lage weerstand, zeg maar) |
Doe het 's ochtends op de nuchtere maag, zo verbrand je meer vet. Eet direct na het mountainbyken wel wat.
Verder op je voeding letten: Brinta, brood, magere kwark, kip, absoluut geen chips, koek, snoep. Meerdere keren eten per dag(5 tot 10 keer): je grote maaltijden verspreiden over kleine porties de hele dag door. Net zoveel eten dat je nog lekker in je vel zit, je moet niet drastisch weinig gaan eten, want als je daar dan mee stopt zitten de kilo's er zo weer aan. |
Je kan er ook stacker 4 pillen bij nemen :P
|
Je kunt ook intensief gaan trainen op de sportschool, zet je vet om in spieren.
|
Waarom mag je niet naar de sportschool dan? Ik doe dat ook gewoon:)
|
Lijkt het je niets om eens te gaan hardlopen? Er zijn op internet een hoop loopschema's voor beginners te vinden waar je mee uit de voeten zou kunnen. Wat ik er van weet is dat je van lopen meer vet kwijt raakt dan fietsen.
|
heeft hard lopen nu ook zin om vet weg te trainen op je buik? Of moet je dan tegelijkertijd dat vet omzetten in spieren?
|
heb ik toch nog wat aan mn studie.
Je moet tussen de 40% en 70% van je maximum trainen 1 uur om de dag |
gewoon geen vette troep eten.. dan komt t wel goed
|
BarbapapaX studeert er blijkbaar voor... :)
als je dan ook die 40 tot 70 procent van je maximum wil weten, hartslagmeter? Miss een beetje duur, maar je ziet wel wat je inspanning ongeveer is. ( ik kan dat ding alleen ook nog niet goed aflezen, moet je daar weer hulp bij zoeken... :bloos: ) |
Citaat:
Maar goed @ topic starter, het belangrijkste is constant op je voeding letten. Eet veel zuivel met granen, vezelrijk bruin brood met bv halva-jam, veel fruit en tussendoor een musli reep of sultana ofzo. Maar zo min mogelijk tot geen snacks zoals een mars, zit zeer veel vet in en bepaalde zoetstoffen die nog veel giftiger zijn dan suiker. Wat snacken kan bijna niemand weerstaan en dat is ook niet nodig, maar denk gewoon goed na als je iets pakt, oh dat is al m'n 4e koekje... :nono: Komt wel goed toch :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dude.. tuurlijk mag je naar de sportschool. probleem wat de mensen maken die het je verbieden is dat ze bang zij dat je teveel aan de gewichten gaat hangen waardoor je minder zou groeien (in de lengte that is, niet in de breedte ;) ).
zolang je genoeg (gezond) eet is er geen probleem, en kan je ook gewoon met gewichten trainen. omdat je dan extra voedingsstoffen binnen krijgt waardoor je dus gewoon doorgroeid. heb je geen zin om extra te eten ga dan bijvoorbeeld alleen cardio-en (van die fiets, hardloop en weet ik veel machines). een uur verschillende machines gebruiken lijkt mij afwisselender en makkelijker vol te houden dan een uur hardlopen ofzo. succes, en ow... het beste is gewoon een sport te kiezen die je superleuk vind (voor mijn part hockey) en lid worden van een club. sporten is op de lange termijn gewoon het makkelijkst vol te houden met iets wat je echt leuk vind! later |
Citaat:
|
Hij is 15, waarschijnlijk nog niet uitgegroeid dus is het onverstandig nou te gaan trainen, je groei zal langzaam aan stoppen dus je zal niet al te groot worden naar alle waarschijnlijkheid dan. En krachttraining in de groei lijdt tot foute groei in de botten, wat later flinke klachten kan opleveren.
|
Citaat:
|
ja rond de 70% van je maxi hartslag gaan zitten en dan lekker pielen... zeg maar fietsen in 'praattempo' op deze manier verbrand je vet! wanneer je harder gaat rijden, zal het vet worden omgezet in spieren, maarja daar wordt je dus niet lichter van! maar het wegrainen van vet is wel een kwestie van tijd, dus als je het even niet merkt, moet je gewoon doorgaan!! op den duur zul je vanzelf resultaat zien! en als sporter letten op je voeding is ook belangrijk, laat die vette dingen liggen en eet een sinaasappel of zoiets dergelijks.
zorg wel dat je voldoende vitamines binnenkrijgt en bovenal is het natuurlijk belangrijk dat je plezier blijft houden aan het fietsen!! succes ermee! |
Citaat:
|
Veel fietsen, rennen en steppen in de fitnesszaal! (y)
|
Ik zou zeggen ga lekker spinnen :D ik heb het net twintig minuutjes gedaan als proef, en dat is echt intensief. Lekker op muziek en dan een hunk die de les verzorgt. Volgens mij is dat een van de effectiefste manieren om je vet eraf te trainen...in combinatie met op je eten letten dan.
|
Spinnen is inderdaad lomp. Zwembaden zweet worden daar na elke sessie afgevoerd :D
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:47. |