![]() |
[Headset] Werkt niet..
Hallo!
Ik heb vandaag een headset gekocht "Premium Stereo Headset" van Logitech. Dus ik heb hem aangesloten (het roze kabeltje in het roze gaatje, en het groene kabeltje in het groene gaatje). Ik hoor mezelf praten, ik hoor geluid van de pc, dus toen probeerde ik hem uit op MSN. "Wizard Audio afstemmen" laten lopen, daar deed alles het prima, geen problemen. En toen.. probeerde ik het uit in een gesprek. Vol spanning gewacht totdat het geaccepteerd werd :p werd het eindelijk geaccepteerd, breekt MSN het audio-gesprek vanzelf af. Dit heb ik al bij verschillende mensen geprobeerd, mensen met headset, mensen zonder headset, maar bij iedereen wordt hij afgebroken. Wie o wie die mij hierbij kan helpen en kan vertellen wat er hier fout gaat? Ik heb trouwens Windows 98se en MSN 6.2 voor als dat er iets mee te maken heeft. :) Iemand die mij kan helpen ben ik eeuwig dankbaar :) |
wat voor programma gebruik je misschien..
ik had eerst bij win 98 voor me boxen creative.. heb daar toen een tijd gelede ook een micro voor gekocht en dat deed het zelfde.. maar toe nik dat programme van creative opende en daar iets op mic zette ( links boven erges :s) deed die het wel gewoon normaal zal je wel nie veel aan hebben mar geod :cool: |
lekker duidelijke taal ironcobra :s
|
i know :D :cool: :s ben ik ook heel goed in :P
|
Ehh.. wat voor programma ik gebruik? Programma voor mijn boxen? Ik gebruik gewoon dat ding dat altijd standaard op Windows zit... :p
Ik heb er in elk geval al voor gezorgd dat mijn microfoontje bij het Windows-ding geselecteerd is, en niet op gedemt staat. Iemand? |
Citaat:
|
Klein upje.. :bloos:
|
Gebruik je toevallig een router met firewall voor je internetverbinding?
Het probleem ligt iig niet aan je headset ofzo, maar meer aan msn wat wel vaker problemen geeft met firewalls. |
Ik heb een Breedband Router DC-202 van Sitecom.
Van de sitecom site: - 10/100 Mbps netwerk - Ingebouwde 4-poort Switch - Ingebouwde Firewall - Ingebouwde DHCP server - Volledig Web-based management - Uitgebreide log-files met E-mail alert optie - UPnP compatible - Voorbereid voor de meest voorkomende PnP applicaties (MSN, Netmeeting, Yahoo Messenger) - Ondersteunt alle Nederlandse breedband providers (inclusief wanadoo/casema L2TP client-protocol) - Volledig platform onafhankelijk (dus inzetbaar in elk besturingssysteem). Ingebouwde firewall dus. Kan die uitgezet worden oid? (Of is dat niet de bedoeling?) |
Je kunt de firewall even tijdelijk uitzetten om te proberen of het dan wel werkt (zie boekjes/handleiding die bij het ding zitten) maar ik zou het niet permanent uit doen. Als het wel werkt zonder firewall kun je op google zoeken welke poorten je moet forwarden voor msn.
|
In die hele handleiding (en ook op de cd-rom) staat niks over het uitzetten van de firewall. Is het wel mogelijk om het uit te schakelen?
|
Volgens mij moet je voor msn audio poort 6901 (udp en tcp) forwarden. Je kunt dit doen door in je browser (internet explorer) het ip adres van de router in te typen (bij mij is dit bijv 10.0.0.138 maar dat kan voor jouw router anders zijn, zie handleiding) en onder NAT kun je dan de betreffende poorten forwarden naar het ip van je eigen computer.
Suc6 |
En hoe kom ik aan het ip van mijn eigen pc? :o
|
Start --> Alle Programma's --> Bureau-Accesoires --> Opdracht Prompt (command prompt) --> Typ: 'ipconfig' [enter] en voila :)
edit: ow win98, Start --> uitvoeren --> winipcfg |
Doe het volgende, flowtje:
|
Uit hoeveel cijfers bestaat een ip-dres?
Allebei bedankt, ik ga het even uitproberen. :) EDIT: Volgens mij kan het nooit goed zijn dat ik bij http://192.168.123.254 "Pagina kan niet weergegeven worden" krijg. :o |
Ik heb et nu geprobeerd met http://192.168.0.1 dan kom ik wel bij de set-up. Ik heb de firewall op zn laagst gezet. (Ik zag nergens NAT staan waar ik poorten kon forwarden ofzo. :S )
Maar op mijn zusje der pc (we zitten achter dezelfde router, ze heeft ook W98se en ze heeft precies dezelfde headset) doet hij het wel op MSN. En bij mij dus niet.. Iemand die hiervoor een verklaring heeft? (En weet hoe dat opgelost moet worden?) |
Hmm als het op je zusje d'r pc wel werkt ligt het dus niet aan de firewall, en zet die firewall maar weer terug op normaal ofzo want dikke kans dat het ding nu gewoon uit staat.
Maar je bent in iedergeval niet de enige met het probleem, veel mensen hebben er last van en het is duidenlijk een probleem van msn. Misschien dat je de beta van msn 7 kunt uitproberen? |
En anders kun je het even vragen op http://gathering.tweakers.net/ , daar zitten de mensen die er echt verstand van hebben :D
|
Citaat:
(heeft, naar mijn mening, een betere geluidskwaliteit dan msn) of andere voip clients |
of gewoon ms netmeeting, zit standaard op elke pc en werkt altijd
|
Skype kan ik niet gebruiken, aangezien ik W98 heb... voip clients ken ik niet, werkt die wel met W98?
En bij Netmeeting, moet je daar gewoon als adres iemand's e-mailadres opgeven? Ofzo? :o |
je 'belt' gewoon naar het (externe) ip adres van iemand anders, dit kun je zien op www.whatismyip.com
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:25. |