![]() |
Psp
Wie heeft er al een en wat vind je ervan?
Voor diegene die hem nog niet hebben, zou je hem willen en wat zijn je verwachtingen. M'n broertje heeft al 2 weekjes de PSP met het spelletje Ridge Racers en persoonlijk vind ik het er netjes uitzien. (y) |
Ik wacht nog een half jaar tot de prijs is gezakt naar iets betaalbaars en er leuke spellen uit zijn. Ik zit namelijk niet te wachten op Ridge racers.
|
Ik vind alle consoles gay, ook draagbare. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat vindt jij zo leuk aan PC-gamen? Er zijn een hoop spellen voor consoles die niet op de PC te verkrijgen zijn, zo'n argument als op een PC kan je toch gamen waarom geld verspillen aan consoles is verwaarloosbaar. Tenzij je alleen voor de multiplatform spellen gaat, of een Xbox daarvan komt de helft naar de PC toe en de helft van de PC. |
de console vs PC war ff in een ander topic voeren :p
voor zover ik weet is de PSP region protected, dus zou je álles moeten importen als je je PSP uit de VS sleurt... Ik wil hem wel importen (is véél goedkoper dan bij de europese dieven...) maar als ik dan alles moet importen gaat et lastig worden... |
Citaat:
|
Hij lijkt me wel vet, maar moeilijk om mee te nemen, hij is namelijk vrij lang.
|
En je moet je schermpje goed bewaken tegen krassen. PSP draait om graphics en krassen op je scherm kunnen die goed verpesten natuurlijk. En krassen komen nogal makkelijk op zo'n 12cm breed scherm. De DS daarentegen klap je dicht, no problemo.
|
Citaat:
|
Citaat:
De lengte valt ook wel mee..miss. 5 cm langer dan de GBA...valt dus alles mee... |
Idd, bovendien was de Game Gear ook behoorlijk groot. Nooit problemen mee gehad.
Ik wacht zelf ook nog met het kopen van de PSP. Heb net de Nintendo DS en een PSP erbij is net iets boven mijn budget. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vooral Nintendo is stom. (n) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nogmaals, PC vs console in een andere topic
Ik vind het maar erg moeilijk, kiezen tussen de DS en de PSP. Maar álles importen van de psp is ook een beetje lastig. Het is dus of de goedkopere ds kiezen en importen óf wachten op de psp en ds. Ik denk dat importeren of wachten in de winkel niet significant (meer dan 20%) zal schelen in geld, alleen heb je hem natuurlijk lekker eerder & goedkoper als je hem importeert. Psp lijkt me leuk omdat hij zo gruuuuuuuwelijk playstation is, maar nintendo maakt natuurlijk ook geen slechte games en die is een makkelijker wat opladen betreft enzo op reis. Ik denk overigens echt niet dat de europese psp een langer batterij vermogen heeft, want energie zuinigere hardware ontwikkelen is duur en kost tijd. Kijk maar naar de laptops. En dan moet je er dus weer een batterij bij kopen voor iets van 40-50 euro, of aprox. 20 later als er niet-sony batterijen op de markt komen. Dat telt allemaal bij de kosten. Ik geloof overigens ook niet in batterijen met hogere levensverwachting, want reken maar dat sony daar zelf ook al aan gedacht heeft. Bovendien zijn Li-H batterijen gewoon dé batterijen van dit moment (ze worden steeds gewoner en goedkoper), en een vervanger zal zich op dit moment nog niet aanwenden. Ook denk ik dat de video-optie van de psp erg overschat is. Beetje film kijken op je handheld, ben je nou gamer of niet. Ik kijk sowieso alleen films als ik bij vrienden ben. Dan ga je toch lekker gamen (y) De pro's zijn wat mij betreft een groter scherm, betere grafix, en "sony" (net zoals een ipod nu natuurlijk wel héél stoer is). Daar staat dan weer tegen over dat hij vrij duur is in vergelijking met de DS. Ook de games vallen hoger uit kwa prijs. Ik hoop in iedergeval dat de concurentie flink losbarst, maar ben ik bang dat dat beperkt zal blijven tot de aanschaf prijs van de consoles, en niet door zal doorslaan naar de gameprijzen. Die bepalen immers de winstcijfers tot aan de aanwending van een nieuwe generatie, en is dus veelste heilig om aan te gaan tornen. discusseer! |
Citaat:
DS heeft multiplayer games ( in de context van vettere multiyplayer gaames, niet gewoon simpel racen tegen elkaar ) DS heeft prijs DS heeft batterij DS heeft travel-ability (dat je hem makkelijker ken meenemen ) DS heeft tot nu toe veel betere verkrijgbaarheid ( games en console ) DS heeft meer games ( 120+ in de maak die bekend zijn gemaakt, sommige games worden niet bekend gemaakt) DS heeft de kans om vernieuwende gameplay dingen ( hebben ze al redelijk maar hangt nog van de developers af voor egt baanbrekende dingen ) DS heeft backwards compatability met GBA etc. etc. |
Citaat:
|
de psp heeft gran turismo (y)
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hoe het uitpakt met de hardware zullen we maar moeten afwachten...beide apparaten beloven veel..en dat is alleen maar kijken wat ze waar kunnen maken.. Ik koop ze toch wel alle2, aangezien ik niet naar de fabrikantnaam kijk maar naar de games...en ze beide wel een goed aanbod hebben.....daarom vind ik Nintendo-/X-box-'/PS2-fanboys ook zo lame...je koopt geen apparaat voor de bedrijfsnaam...maar je koopt een console voor de goede games... Ik heb in een eerder topic al gezegt dat ik nog wat sceptisch ben over de DS, maar dat moet ik met mn eigen ogen nog ff bekijken en er mee spelen enzo... Wat ik wel EIS van zowel Nintendo als Playstation, is dat ze bij de NGC2/PS3 een optie INBOUWEN waarmee je DS/PSP games op TV kan spelen...want de Gameboyplayer van de NGC vind ik diefstal... Gewoon via een speciaal kabeltje je handheld aan de console koppelen en spelen....geen extra hardware, maar gewoon ingebouwd.. |
Citaat:
En een eye toy mini, ik zie het al voor me, sta je daar te springen in de trein. :cool: |
wat een trieste flamewar :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De DS is veel leuker, psp is gewoon een ps2 maar dan mobieler.. leuk.. maar niks inovatiefs aan, metal gear nr 4, gran turismo nrtje x.. etc..
DS is innovatief, heeft veel leukere spellen.. van die echt leuke innovatiefe nintendo spellen.. waarmee je leuk ff met een paar man kan spelen.. |
Citaat:
Uiteraard is het een kwestie van smaak, ik hou persoonlijk van japanse spellen die op de consoles uitkomen en die zijn voor 95% niet op de pc te verkrijgen. En arcade gadgets zijn ook leuk, donkey konga, arcade stick dancematten drumstellen gitaren. Maar als je spellen zoals die van de xbox houdt dan is het logisch dat je net zo goed een pc kan kopen. Except dat ninja gaiden, otogi, rent a hero, n.u.d.e., magatame, guilty gear isuka, snk capcom nooit op de pc zullen komen. |
Citaat:
Dat 2e scherm heeft potentie, maar ik zie gebeuren dat et in de meeste gevallen blijft bij een map. |
Citaat:
|
|
Citaat:
het touchscreen op de DS is een leuk concept, dat wel. |
Citaat:
|
http://pspmedia.ign.com/psp/image/ar...0101940595.jpg Dit plaatje is meer exact. De randen zijn hier niet helemaal perfect.
Dat andere plaatje is verkleind. http://home.wanadoo.nl/famtran/boven4.JPG Asphalt Urban GT voor de DS :) Ik vond dit spel trouwens leuker dan Mario 64, de mini-games van mario zijn leuk maar op een gegeven moment doe je het alleen voor de record punten. En dat is gelimiteerd na een tijdje haal je dat gewoon niet meer. Single player was veel te omslachtig. Voor de launchtitels van de DS zou ik hem nu niet kopen. Beter wachten tot er betere spellen komen. Persoonlijk hou ik van rpg; turn-based systemen en hoop text-gelul en verhaal. Dat zou een psp beter kunnen vanwege grote scherm en scherpere graphics. Dus ik prefer psp. Verwacht daar ookveel rpg's. |
Beide handhelds zijn bagger. De ene heeft een betere accu, de ander heeft beter graphics. Tja, je komt in het midden uit met beide, niet echt boeiende dingen dus....
Maar als mijn favo game op 1 van de 2 uitkomt, dan móet ik hem wel kopen, dat ben ik mezelf verschuldig dan. :rolleyes: |
opzich boeien de graphics toch niet echt
de playstation 1 vergeleken met nintendo 64, toen was de ps minder krachtig, en er waren alsnog veel fans playstation 2 vergeleken met gamecube weer issie minder krachtig en weer zijn er veel fans, en nu issie bij die handheld in t voordeel, en dan gaan ze al die playstationfans bitchen over graphics. ik ga er toch geeneen kopen want ik heb toch geen geld over, moet nog een nieuwe computer hebben :) |
Ik vind ze allebei tegenvallen, voorlopig koop ik niets.
PSP - Slechte accu - Afgezaagde games die je ook gewoon op de PS2 kunt spelen DS - Lelijke handheld en grafisch matig - Weinig aansprekende games |
Citaat:
Game Lijst: - Lumines - Bandai Co.,Ltd - The legend of heroes Gagharvtrilogy White Witch - Bandai Co.,Ltd - Vampire Chronicle: The Chaos Tower - Capcom - Kollon - CyberFront Corporation - Need for Speed Underground Rivals (Working Title) - Electronic Arts - Tiger Woods PGA Tour (Working Title) - Electronic Arts - Armored Core Formula Front - FromSoftware, Inc. - Rengoku: The Tower of Purgatory - Hudson Soft Co., Ltd. - Dynasty Warriors - Koei Co., Ltd. - Mahjong (Working Title) - Koei Co., Ltd. - Metal Gear Acid - Konami Computer Entertainment Japan, Inc. - Mah-Jong Fight Club - Konami Corporation - AI Go - Marvelous Interactive Inc. - AI Mah-Jong - Marvelous Interactive Inc. - AI Shogi (Japanese Chess) - Marvelous Interactive Inc. - Kotoba No Mojipittan Daijiten - Namco Limited - Ridge Racers - Namco Limited - Puyo Pop Fever - Sega Corporation - Dokodemo Issyo - Sony Computer Entertainment Inc. - Hot Shots Golf - Sony Computer Entertainment Inc. - Puzzle Bobble Pocket - Taito Corporation |
Nou ik zelf vind graphics wel een grote rol spelen, misschien niet zo groot als de gameplay of het verhaal maar toch een rol.
Als een spel echt te bagger uit ziet, dan hoef ik het niet. Ik betaal gvd weet ik niet hoeveel voor zo een shit ding, dan wilt het ook wat. Zonde van mijn geld om dan een spel te spelen, met zeer achterhaalde graphics (oke, ik speel ook af en toe Final Fantasy of een andere Pixel game) Ik heb zelf de Psx en Ps 2, en ga waarschijnlijk ook de PSP halen, maar dat alleen omdat ik simpel weg de games op de DS niet zo leuk vindt, ik wil namelijk van die spellen zoals Metal Gear Acid, Front Mission, etc. GBA had ook zo een spel, maar dat vond ik gewoon weg bagger. Met van die tankjes een beetje rijden, met Front Mission 3 zat ik al op 80 uur en ik zat nog niet eens op de helft :P. Maar dat is een eigen mening, ik wacht iniedergeval dat hij wat goedkoper wordt, wordt ie ook wel, omdat DS 'maar' 150 euro kost. En ik wacht dat alle baby ziektes bekend zijn, eruit zijn gewerkt :) |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
DS heeft movie player waar je je illegaal gedownloade films op ken kijken. Scheelt je weer geld voor de UMD movie disc. En oh, na 1 film is je batterij op. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ennuh, dis geen flamewar ofzo, een inhoudelijke discussie noemen we dit. :P |
De helft van je argumenten kan je zo weerleggen...maar dat heb je volgens mij zelf ook wel door.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
hij is namelijk bijna even groot als de ds. http://yilkee.com/stuff/groot/pic12.jpg http://yilkee.com/stuff/groot/pic2.jpg http://yilkee.com/stuff/groot/pic13.jpg http://yilkee.com/stuff/groot/pic9.jpg http://yilkee.com/stuff/groot/pic8.jpg http://yilkee.com/stuff/groot/pic15.jpg http://yilkee.com/stuff/groot/pic1.jpg |
Citaat:
1. Dat DS innovatiever is kwa gameplay is waar. 2. Dat multiplayer met 1 cartridge beter is dan met meerdere, is waar. 3. Dat de DS goedkoper is, is waar. 4. Dat de DS een langere batterijleven heeft is waar. 5. Dat de PSP gereleased is, is waar. 6. Dat de DS 2 poorten voor gadgets heeft is waar en dat hij dus in principe 2 eye toys tegelijk kan hebben ook. 7. Dat we al kunnen zien wat ze kunnen is waar. 8. Dat ie backwards compatible is is ook waar en dat je dus meteen al je oude GBA games kan spelen ook. 9. Dat er meer dan eht 2e scherm vernieuwend is, is ook waar. handhelds hebben nog nooit WiFi, touchscreen of voice recogniton gehad. 9 out of 12 Maar ik ben maybe wel iets te koppig en tuurlijk, beide machines hebben veel te bieden. Voor de echte hardcore allround gamer moet je ze allebei hebben. Nintendroids moeten de DS hebben. Sonytoids ( :confused: ) de PSP. En zo zijn er nog veel meer groepen te linken en de zwevende kiezer zoekt het zelf maar uit :). Ik zal wel proberen wat meer respect te tonen voor de PSP :). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
argument 1 is trouwens zelfde als 9 |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26. |