Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Games (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=26)
-   -   D&d (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1063894)

*oma* 05-01-2005 18:30

D&d

Speelt iemand dat hier?
Wat voor character speel je dan, welke editie en hoe ziet je party eruit? Heb je een goede DM?

-ik heb gevraagd waar dit moest en toen werd gezegd dat het het beste bij games paste, dus vandaar-

Ik ben benieuwd.

Oja...
Ik speel een half-orc ben level 6 fighter, level 6 rogue.
Mijn naam is Varkarra Zorgar.

faassie 05-01-2005 18:48

ik speel het niet zou, wel heel graag willen spelen
maar kan nergens bij mij in de buurt groep vinden,
dus als er mensen zijn in drenthe of noord overijsel die nog mensen zoeken????
kep wel lotr rpg adventure gespeeld was echt super.

Snow 05-01-2005 21:21

Citaat:

faassie schreef op 05-01-2005 @ 19:48 :
ik speel het niet zou, wel heel graag willen spelen
maar kan nergens bij mij in de buurt groep vinden,
dus als er mensen zijn in drenthe of noord overijsel die nog mensen zoeken????
kep wel lotr rpg adventure gespeeld was echt super.

wij hebben het een paar jaar gespeeld (in Meppel overigens), helaas niet meer.. :o

ik functioneerde voornamelijk als DM (niet onverdienstelijk, al zeg ik het zelf) met een party van een monk, een thief, een sorcerer een paladin en een fighter/ranger.

speel je een voorbedachte campaign of een eigen gemaakte wereld?

'I'he Prophet 06-01-2005 15:51

Ik speelde in de laatste groep waar ik zat een dwarf berserker, maar dan nog onder de ad&d regels. Was erg lachen, in de DM's eigen wereld.
Ik zoek nu op zich wel weer een nieuwe groep, maar die zijn lastig te vinden.

*oma* 06-01-2005 20:16

Citaat:

Snow schreef op 05-01-2005 @ 22:21 :
wij hebben het een paar jaar gespeeld (in Meppel overigens), helaas niet meer.. :o

ik functioneerde voornamelijk als DM (niet onverdienstelijk, al zeg ik het zelf) met een party van een monk, een thief, een sorcerer een paladin en een fighter/ranger.

We spelen in the forgotten realms (hiervoor wel in zelfbedachte werelden), maar de barbarian en de wizzard uit de party wilden graag naar de underdark.
Ik en de boself niet, maar goed... we zijn aangevallen door (hoe leuk) giant duizendpoot en nu moeten ik en de barbarian gehealed worden boven de grond. Alleen heeft de boself zichzelf veranderd in een mindflayer en die worden boven de grond niet zo gewaardeerd... haha lol

@ faasie: ik speel in Groningen, das zeker te ver?

Ymir 06-01-2005 22:02

Ik ben de DM van een nieuw opgerichte party (ook in Groningen hehe) en als het goed is gaan we binnenkort voor het eerst spelen.

foefighter 06-01-2005 22:22

ik wil dat ook wel is doen! :cool:

faassie 07-01-2005 10:32

Citaat:

Snow schreef op 05-01-2005 @ 22:21 :

MEPPEL!!!, hey die plaats ken ik :o
hmm raar want daar staat mijn huis ook,

ehm mijn broer zit op kamers in groningen dus misschien kunnen we een keer afspreken ? gewoon om us te kijken hoe het precies gaat bij D&D

faassie 11-01-2005 19:19

@ snow waar woon je dan dat je het in meppel gespeeld hebt?

maximeus 11-01-2005 19:58

Ik speel ook dnd..

Ik ben level 8 fighter en level 2 wizard, ik ben een dwarf.
Mijn naam is Gloin Greenleaf (tja, ik weet het, niet echt orgineel)

Wij hebben een hele goede DM en ik ben zelf nog een tijdje DM geweest. Onze party ziet er als volgt uit: 1 Roque, 2 fighters, 1 wizard, 1 half-orc en een halfgod (volgensmij heet dat celestrial)
Dus we zijn met 6 personen+DM en dat vind ik groot genoeg, want teveel personen in een party is niet leuk. We spelen de een-na-laatste versie, dat is 5.1 geloof ik.En ik speel het in weert (limburg)

DND Rullezz

Ymir 11-01-2005 20:26

5.1?
wtf last time i checked was het 3.5 :s
En een celestial zou ik nou niet echt een halfgod noemen. het is een Planar.

maximeus 11-01-2005 20:29

oh, dan zit ik fout met 5.1, ik zal het ff navragen, morgen horen jullie meer van mij...

maximeus 12-01-2005 11:45

Ik speel dus 3.0 met 3.5 caracter-sheeds ;)

Destralak 12-01-2005 11:54

Ik ben dm, maximeus is PC bij mij. we spelen het in een wereld waar een zeer sterke duivel (genaamd Destralak :rolleyes: ) de wereld over probeert te nemen. Maximeus heet in de spelwereld Gloin Greenleaf en hij is de 'uitverkorene' om Destralak te vernietigen. Maar het zwaard zelf heeft ook een intelligentie en vindt hem nog niet goed genoeg, daarom is de party nu bezig met een aantal miniquests om de onderdanen van Destralak te vermoorden of uit hun charm (hypnose) te halen. Dat is het wel zo'n beetje.

We spelen idd met 3.0 boeken en 3.5 character sheets, maar aangezien de boeken dus niet 3.5 zijn, haal ik de 3.5 data van internet.

Mijn site is http://www.sandnd.tk
Log in als Guest, het password hoef je niet in te vullen.

Greetzz,
Sander (aka Destralak)

Snow 13-01-2005 17:24

Citaat:

faassie schreef op 11-01-2005 @ 20:19 :
@ snow waar woon je dan dat je het in meppel gespeeld hebt?
in meppel :o

het is zo simpel :cool:

faassie 14-01-2005 17:36

lol :P

*oma* 15-01-2005 02:17

Het underdarkboek is heel cool! Moet je echt aanschaffen.

Oja... wie wilde komen kijken, stuur dan even een PM :) (y)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17.