![]() |
Onzeker.
Ik ben gewoon heel vrolijk,
Maar diep in mij, daar schuilt een heel ander persoon, Een onzeker en klein mens. Vrienden heb ik wel, Maar ben ik ook die van hun? Voelen zij wel hetzelfde, als ik voor hun? Heb ik wel vrienden? en hoeveel dan? Zoveel vragen, Maar zullen ze ooit beantwoord worden.. Hoe vinden jullie dit? Niet erg goed vind ik zelf. het kan wat uitgebreider denk ik. |
Nou, zoals Halogeen ooit zei: 'Dichten is iets anders dan je gevoelens op papier kwakken.'
En daar doet me dit toch nog wel erg aan denken. Ik zie er niet veel van een gedicht in terug. Geen rijm, ritme, of vorm. Ook geen originele woorden, zinnen, of vergelijkingen, en alle andere dingen die een gedicht een gedicht (kunnen) maken. Dat klinkt allemaal wel heel hard en negatief, maar dichten is echt veel meer dan alleen je gevoelens op papier zetten. Ik zou zeggen, lees de (goede) gedichten op dit forum, en probeer het dan nog eens. :) |
Citaat:
|
Uitgebreider is miss. idd wel een goed plan. En dan niet in de zin van: langer, meer woorden. Maar meer verschillende woorden. Gebruik mooie woorden, speel met woorden. Gebruik eens woorden die je niet eerder hebt gebruikt. Taal is leuk, taal kan mooi zijn. Gebruik dat :)
|
hun moet hen zijn :)
http://taalunieversum.org/taal/advies/tekst/12/ @ Sketch, interessante kritiek, maar Sjoerd leest hier al langer rond dan je denkt ^^. Hij vordert ook. Dit vind ik persoonlijk weer een terugval, veel te verhalerig, vragend, puberaal, uitgebreid. Vooral grappig dat je vindt dat het niet uitgebreid genoeg is. Het is zo oppervlakkig geschreven, ik vind geen diepgang. Schrijf eens in minder bewoordingen wat je wil zeggen, de lezer moet zelf ook wat doen. |
precies mutant heeft inderdaad gelijk
uitgebreider is niet nodig je moet juist dingen weglaten. dan zorg je er voor dat je dingen veel meer open laat voor de lezer. |
Citaat:
ha, ik zie het al, kerstgevoel (zonder rijm) was dat. Hmm, toch niet zo lang geleden. :s Maar ik blijf toch bij het eerste gedeelte van m'n kritiek, want zo kwam het toch wel bij me over... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:21. |