![]() |
De warme zomerdag is nu voorbij
De wegen naar de horizon
verbreden zich naar breder en trillen onder de hitte die de dag van vandaag zich merkt. Ieders bed gevuld - gedeeld zuchten van verlichting want de warme dag heeft hen verlaten, terwijl de and're kant van het verhaal; Zucht en steunt van pijn en kreunt want de warme dag is voorbij, nú voorbij en echt over. En 't bleek zo koud onder de zon. |
wel mooi gedicht denk k.... maar k snap het niet....
|
haha zeg dan niks! :)
maar ik snap het ook niet |
Haha, nou, het was dus de bedoeling om de fases van een relatie een beetje weer te geven, en dan vooral het einde van een relatie, d.m.v. van een warme zomerdag. Maar dat komt er duidelijk niet helemaal uit..?
|
Citaat:
alleen vind ik het wel een beetje vaag, zuchten van verlichting want de warme dag heeft hen verlaten, terwijl de andre kant van het verhaal; Zucht en steunt van pijn en kreunt want de warme dag is voorbij, nú voorbij en echt over. wat bedoel je hiermee te zeggen? zuchten van verlichting, het einde van de relatie. maar ook zuchten van pijn omdat het nu echt over is? zoete herinnering aan verloren liefde met de werkelijkheid nu vrij te zijn? En 't bleek zo koud onder de zon. het is allemaal schijn na afloop? --- interpreteer ik het nu een beetje goed :). ik vind persoonlijk je stijl niet helemaal denderend, maar dat is denk ik ook een kwestie van smaak. verder zijn je beelden zeker mooi, ook het begin van de wegen naar de horizon sprak me erg aan (y). |
Citaat:
Na afloop zie je dat een relatie zoveel goeds met zich meebrengt, maar tegelijkertijd ook zoveel slechts. Ik denk dat je het wel aardig intepreteert, maar niet helemaal goed.. Dankje, ook voor je uitgebreide commentaar! :) |
ja super mooi het gedicht dan!
wel jammer dat de uitleg nodig is ik dacht ook nog even dat je bedoelde dat je aan de ene kant blij was maar aan de andere kant niet, de vrijheid, maar wel een vrijheid die je alleen zal moeten vieren. |
Ja, dankje.. Misschien zou iemand anders die uitleg niet nodig hebben, 'k weet het niet?
|
Niet bepaald nee.
Verbreden naar breder? Naar wat anders? Andre? Tikfout of wil je and're zeggen? bleek en koud is voor mij een mooie woordspeling. |
Niet perse, er word iets nieuws ontdekt, een andere jongen of een ander meisje, zoiets dacht ik. Het is gewoon een "inleiding" en andre was een tikfout, het moest and're zijn ja :)
|
Ah, ik zie dat Limaon eindelijk zijn (ik dacht altijd dat je een jongen was) sexualiteit en leeftijd geopenbaard heeft.
Inderdaad Riven, ik dacht ook aan homoseksualiteit, biseksualiteit, transseksualiteit of mijn favoriet aseksualiteit, maar het mocht niet zo zijn =) Ik vind het jammer van die laatste zin, die zo pseudo diep en intelligent is. |
Maar ben je echt 13? :eek:
|
Eh, ja, anders zou ik dat niet zeggen.. Maar wat vind je van 't gedicht? (Oh, weer zo'n up :bloos: )
|
Tjee, ik dacht altijd dat je ouder was dan ik.
Je gedicht vind ik ook mooi. Ik had 'm al eerder gelezen, maar omdat ik zo verbijsterd was over je leeftijd heb ik er niet op gereageerd. :p Je woordgebruik is mooi en ik vind het leuk hoe je zinnen afbreekt. Ik vind ook niet dat de uitleg nodig was. Je hebt het juist heel mooi weergegeven. :) |
Dankje :)
Ik plaats hier ook het gedicht 'Als plastic tasjes van karton', in de hoop er toch nog reacties op te krijgen. Als plastic tasjes van karton Voor mij scheen jij de zon, je was altijd weer een bloem en in 't bijzonder, het seizoen dat de zomer van de lente brak Wat ik wou kón jij je was een grote, danwel kleine want liefkozend scheen jij altijd, als twee beren tegelijkertijd Je was mijn horizon, mijn vreugde mijn beest en mijn jolijt ík was het verloren schaap, mijn herder... Maar mystiek is niet aan mij besteed - en het vreemde kleeft aan jou - ik bespaar mezelf het leed wanneer ik gil en zie dat je werkelijkheid aan mij ontbreekt; Als plastic tasjes van karton |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56. |