![]() |
[USB] OS Booten van USB Stick.
Is er hier iemand die al geprobeerd heeft om een OS te booten vanaf USB stick?
Linux/Windows Ik kreeg de PC zo ver dat hij ging booten vanaf de stick, maar op een of andere manier hing hij ofzo bij het welkoms scherm van Linux (dsl). |
volgens mij stond er een heel artikel in de linux magazine van november :o
mij is het nog niet gelukt, heb geen usb stick. Zou dit ook kunnen vanaf iPods? |
Leuk idee, ik ga het eens proberen (Y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Misschien een leuk idee trouwens om mn eigen windows te installeren op mn iRiver en dat te gebruiken op school :evil:
|
Citaat:
Maar dat wil niet zeggen dat ze het allemaal zijn... ;) |
Hoe zit het met het OS FreeSBIE dan? Daar is laatst een bootable versie van uitgekomen, dus downloaden, branden en booten, installeert niks. Dit moet dan toch te booten zijn vanaf usb stick lijkt me?
|
Citaat:
Je moet de stick ook booteble maken.. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar je moet de stick zelf ook booteble maken en je kunt dat niet zomaar door het OS laten doen, meot met aparte software.. syslinux bijvoorbeeld... |
Ik heb het nu voor elkaar met een 512 MB USB stick (Y)
Het is niet bepaald alles, maar het idee is leuk :D |
'Instead of carrying around bulky Live CDs or an external hard drive, how about Linux in your pocket? The combination of a USB key and SLAX, the Linux distro used in this example, is a powerful combination when it comes to troubleshooting and spreading the word about Linux.'
http://arstechnica.com/columns/linux/linux-20041109.ars |
Citaat:
Welke distro heb je gebruikt? |
Yeah... http://www.litepc.com/
|
Citaat:
Maar ik heb het nu ook aan het werk met "Damn small Linux" en het kan op een 512 MB versie ook met Debian, maar dat ben ik nog aan het proberen. Maar flonix is echt puur om een keertje "voor de leuk" geprobeerd te hebben. |
dsl boote wel enigzins bij mij, tot ik het bootscherm van dsl te zien kreeg en toen stopte hij ermee...
|
Citaat:
Probeer Flonix eens (Y) |
probeer dd, de precieze syntax weet ik niet
iets in de trant van dd if=/dev/sda of=(bootable code)? maar zeker weten doe k het niet, volgens mij stond het in de linux magazine van november |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:23. |