![]() |
Zij
Zij.
Staart ze naar- broze vogeltjes gebroken uit hun nest gekropen, hen was al vreugd' ontnomen nog voor ze het herkenden- hysterisch. Roekeloosheid hoereert als op een verlaten straathoek waar verlopen madelieven en muurbloemen eens floreerden. Daar, diep in de nacht, tippelen de uilen wijselijk in stilte. We krimpen allen wel eens ineen van pijn, maar de desolate razernij waarin ze háár achterlieten is een mens onwaardig! En zo zal men zwijgen als een graf als zij het hare overstijgt, tussen alle lijkenpikkers zullen slechts de kraaien de schaamteloze waanheid doorprikken. |
super mooi!
maar ben erg opzoek naar de diepere betekenis wat is die?? is er iemand dood? :confused: :( |
De diepere betekenis zit heel diep. Mijn vorige gedicht gaat er ook over (ze hebben geen idee en leg het maar eens uit). Het is niet iets dat ik bepaald ga delen. Laten we het houden op dat er een leven is verpest.
Oh ja, en uit ALS ze het hare ontstijgt kun je opmaken dat er nog niemand dood is :). |
Tja. Wat valt te zeggen over perfectie :P.
Ik hou van het woordgebruik en de trieste ondertoon. De vorm steekt erg mooi (ook op het zicht) in elkaar. Daar zijn geen woorden voor zou ik willen zeggen :). |
hmmm ik ben niet echt meer in de bui om zo iets ingewikkeld mooi te gaan bekritieseren, maar wees gerust, tis alleen maar uitstelling van executie :P.
maar kheb wel een vraagje, waarom staat er een '-' aan 't eind van de eerste regel ?? volgens mij is dit een domme vraag of niet ? :bloos: ik word wanhopig hier :S |
Citaat:
|
Over het gedicht mutant, het ritme is heerlijk en als ik het hardop lees dan is het echt een weldaad aan klanken die mijn mond verlaat, maar de beelden moeten nog voor me concretiseren.
|
Citaat:
Maar bon. Het streepje hoort bij een ander streepje, kijk maar naar herkenden. Alles is werkelijkheid, over zij, maar wat zij ziet is illusie, zij staart naar een metafoor van zichzelf bij wijze van. Vreselijk dat ik dit moet uitleggen. |
Citaat:
Citaat:
Maar nu ik er zo naar kijk hoeven die streepjes er van mij eigenlijk niet... maar dat zal ik wel fout hebben |
Mooi gedicht, prachtig verwoord, zeker de laatste strofe. Mooie vorm, lekker ritme. Nee, niets op aan te merken :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24. |