![]() |
vliegen en gasflesjes
Mijn vraag: mijn vriendin en ik gaan camperen in Barcelona op een camping. Wij gaan met het vliegtuig dus zullen we zowiezo extra rekening moeten houden met bagage.
Wij willen graag zo'n gasflesje meenemen om te kunnen koken. Maar volgens mij mag dat niet (brandgevaar). Klopt dat? |
Ja, dat klopt
|
Maar als je gewoon de blauwe campinggas tankjes gebruikt maakt dat niet zo veel uit. Die zijn overal waar veel toeristen komen volop te koop.
Moet je alleen wel een brander nemen die geschikt is voor wegwerptankjes, want het is een dure grap als je een hervulbare moet kopen. (ong. 50 euro voor de kleinste.....) |
Citaat:
|
Je mag geen dingen meenemen die drijfgas bevatten. Spuit deoderant mag je officeel ook niet meenemen. Ik geloof dat het afgezien van de brandbaarheid ook iets te maken heeft met ontploffingsgevaar i.v.m temperatuur op grote hoogte, maar het vrachtruim zal onder normale omstandigheden geen -50 graden worden.
Whatever bij mij ging het gewoon goed :) Maar misschien is het verstandig om het daar te kopen.. |
Volgens mij mag je sowieso niets mee nemen waar druk op staat.
Een duikfles gevuld tot 200 bar mag ook al niet. :rolleyes::p |
die gasflessen voor gasbranders mogen niet nee. duikflessen mogen wel, als er maar geen druk op staat.....maar ja, veel mensen nemen die toch al niet mee, want die zijn aardig zwaar naar ik vernomen heb en veel maatschappijen geven niet veel extra voor duikspullen.
deodorant en haarlak in spuitbusjes mogen wel mee, maar in beperkte hoeveelheid. niet je hele koffer vol met deodorant of haarlak. bovendien kan je op bestemming ook altijd wel haarlak of deo vinden (is alleen misschien niet helemaal hetzelfde als wat je thuis gebruikt). ik heb nog een lijst met dangerous goods, spullen die niet als bagage meemogen het vliegtuig in....dus als er nog vragen zijn, stel ze maar! ~SKIP~ |
De luchtdruk op grotere hoogte is kleiner dan hier aan de grond. Omdat we toch graag met z'n allen willen blijven ademen als we in het vliegtuig zitten, wordt de druk kunstmatig constant gehouden.
Bij stijgingen/dalingen kunnen dermate drukveranderingen plaatsvinden dat je gastankje dat niet trekt, en ontploft. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:04. |