![]() |
Who's what?
Ik was eigenlijk wel benieuwd naar de religie van de mensen die hier regelmatig posten. Van sommige blijkt het wel uit hun posts, maar bij een heleboel ook niet. En volgens zijn er ook veel mensen die wel 'wat' waren vroeger, maar nu nergens meer in geloven. Laat ik zelf het spits afbijten:
Ik ben christen, protestants, gereformeerd vrijgemaakt en hiermee een gristen, zoals sommigen dat hier zo lief noemen. In de maatstaven die hier gebruikt worden, ben ik vrij streng, maar niet zo streng als mijn collega-gereformeerden uit de oud-gereformeerde kerken en de gereformeerde gemeenten. Als iemand van jullie dat iets zegt :s |
Niets meer.
Maar ik zal onder de mensen vallen waarbij het al duidelijk was. :) |
atheist
ik ga er van uit dat god niet bestaat maar ik heb niet de illusie het met 100 procent zekerheid te weten |
Agnost.
|
Gereformeerd Vrijgemaakt (y)
|
Atheïst.
Mijn moeder is zwaar christelijk gereformeerd (een zwarte-kousen griffo :d) opgevoed, maar heeft er sinds ze uit Vierhouten weg is, nooit meer wat aan gedaan. Mijn vader is katholiek gedoopt, maar ik kan me niet herinneren dat hij of zijn ouders ooit naar de kerk gingen. Mijn moeder liet het aan mij over, mijn vader probeerde mij ongelovig te laten. |
moslim
|
Christen
maar volgens mij was het van mij ook al duidelijk o ja, ik ben gereformeerde gemeente, dus waarschijnlijk de 'zwaarste' hier :cool: |
Ik geloof niet.
Was wel duidelijk geloof ik. |
Ik wou eerst agnost zeggen, maar ik zou mezelf eigenlijk niet zo willen noemen, omdat ik het een loze term vind. Bij mij zal het nl niet zo blijven, hoop ik. Ik sta niet stil, zo van "ach, dit kunnen we nooit echt weten, dus noem ik mezelf maar agnost." Het is juist zo dat ik nog niet klaar ben met mijn mening vormen over dit soort dingen. Ik denk er vaak genoeg over na, en op een gegeven moment zullen er dingen zijn die ik aannemelijk vind en andere dingen die ik niet aannemelijk vind. Voor een gedeelte zijn die dingen er al en er zal vast nog wel het een en ander aan mijn mening veranderen. Uiteindelijk zal ik niet in een of andere groep in te delen zijn denk ik..
|
Ik geloof niet, maar het is mijn niet.
|
Protestant, hervormde Gemeente
(PKN, maar er is weinig/niks veranderd) |
Agnost, als in de zin van dat ik het simpelweg niet kan weten.
Atheist, als in de zin van dat ik het idee dat er een bovennatuurlijk wezen bestaat vrij onwaarschijnlijk vind. |
Citaat:
Voor mij is het gewoon een overtuiging; ik ben ervan overtuigd dat het onmogelijk is, het al dan niet bestaan van God te bewijzen. Het is ook zo'n gezeik altijd vind ik. Atheïsten die roepen "bewijs maar dat God bestaat" en de gelovigen die roepen "bewijs maar dat Hij niet bestaat". Daar word je toch moe van? :D |
agnost
|
Traditioneel heks
met nog een stukkie boeddhisme :) |
6 keer raden. het begint met een g en het eindigt nooit.
lekker flauw weer, nog niet goed uitgeslapen. |
Ik was ooit christelijk.
Totdat ik doorkreeg dat het allemaal bullshit is. Atheist dus. |
Citaat:
|
Zolang ik die kerel niet heb gezien bestaat de beste man niet :p
|
Citaat:
|
Niet alleen atheïst maar ook antiklerikaal. De standaardbenadering is dat gelovigen dom en naïef zijn, tenzij ze het tegendeel hebben bewezen (ja, ik ken een aantal prettige en intelligente gelovigen). Mijn ouders hebben nogal wat te lijden gehad onder de gelovige opvoeding van hun ouders, daarom hebben ze mijn broer en mij tot nare atheïsten gevormd. :)
|
Citaat:
Onthoud dat een religie er niet is om allerlei regels op te leggen. en voor iemand die naar zichzelf durft te kijken heeft de regel "Doe niemand kwaad" meer betekenis dan de 10 geboden die in de bijbel staan. :) |
Citaat:
|
Verrassing ik ben moslim!
|
Citaat:
Maar wel een schattige... |
Citaat:
de regels/aanwijzingen van mijn religie bieden eerder bescherming tegen dit soort machtmisbruik. waarom dacht je dat ze in de middeleeuwen de ideeen van heksen niet leuk vonden. was wel makkelijk voor de landheren .. he je bent horige of lijfeigene omdat god het zo wil .. ;) en de regel dat alles waar jij macht op uitoefend ook macht op jou uit kan oefenen vonden ze helemaal griezelig |
christendom. ga regelmatig naar de remonstrantse kerk hier.
|
Citaat:
|
Ik ben een atheïst maar ik neig een beetje naar het Boeddhisme
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik ben (nog) geen regelmatige 'poster' hier maar ik ben christen (gereformeerd vrijgemaakt). hoewel ik over sommige dingen soms mijn twijfels heb.
|
Citaat:
Intelligente gelovingen count: 0 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Christelijk Gereformeerd
|
Citaat:
|
Citaat:
jouw post (om het geslachtsverkeer met mieren maar op eenzelfde manier te beantwoorden) |
je post mag ook.
|
Ik ben zwak-atheistisch.
|
Citaat:
|
christen. Ik hang nog niet echt een stroming aan maar evangelisch lijkt mij het best.
|
Citaat:
|
Citaat:
Als er wat meer gelovigen zouden zijn die, zoals jij lijkt te impliceren, gewoon uitgaan van een redelijke uitleg van allerlei geloofsregels, die rekening zouden houden met de huidige samenleving en de morele en ethische opvattingen daarin, die kortom hun geloof gewoon modern en liberaal zouden uitleggen, dan zou mijn beeld rooskleuriger zijn. Helaas lopen er ook flink wat figuren rond die liever terug zouden willen naar de middeleeuwen, en die mensen zorgen ervoor dat ander mensen een hekel krijgen aan geloof. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben een Katholiek Christen, naar de leer der Apostelen.
Augustinus lees ik, Arius verafschuw ik. als een Waldens onder de Waldenzen, een zoon van de Reformatie, een Calvinist. een Contra-Remonstrant, Gereformeerd, één die de lofzang uit Dordt zingt. een volgeling van Hendrik de Cock, één die de drie formulieren van enigheid erkent. één die de werken van dr. K. Schilder leest, vrijgemaakt uit de strik der vogelvangers. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:53. |