![]() |
Los-geslagen
Los-geslagen
want zij is haar hoofd verloren doof, voor horen zien en weten over tijden van vergeten door die mokersnelle slag die met zinderende zwaaien dat flinterdunne spinnenrag door midden brak haar wakker stak het moest want zij was vast-geroest |
Apart. Ik vind het mooi! De opbouw vind ik ook erg leuk (die eerste 2- en laatste 2 zinnen)
greetz, Lily |
leuk, alleen die tweede strofe slaat natuurlijk nergens op :). Die eerste regel hoort natuurlijk nog bij de eerste strofe, maar wat daarna komt is slechts voor de rijm en de assonantie. Tenminste, zo komt het op mij over. Jammer ook dat roesten en slaan niets met elkaar te maken hebben. Misschien dat je die link had moeten leggen in de derde strofe.
|
ik vind het gaaf, apart en lekker lopen
en voorderest zie Halogeen enne, sindswanneer zijn mokers zo snel dan ? mokerZWARE slag snap ik nog wel, maar mokerSNELLE slag klopt niet echt volgens mij. |
Al zit er een stukje tussen dat eigenlijk nergens op slaat, toch vind ik het wel een grappig idee. Maar het is niet iets dat écht tot mijn gevoel spreekt.
|
De 3e en laatste strofe zijn heel erg mooi :) Maar inderdaad, die 2e valt n beetje buitenboord.
|
Dat die tweede strofe er buiten zou vallen, viel mij niet op. De tweede strofe is eigenlijk wel mijn favoriet.
Verder; ik vind dat je gedicht fijn leest. Het gaf me te denken, en ik vond het mooi genoeg het een paar keer opnieuw te lezen. Citaat:
|
Daar ben ik het mee eens. Ik vind het dan wel weer leuk dat vast-geroest rijmt op moest. [/B][/QUOTE]
leuk he? taal? :p |
Bedankt voor de reacties :)
Waarom vinden jullie die tweede strofe er dan buiten vallen? Lijkt het er helemaal niet bij te horen dan? En Halogeen, inderdaad hadden slaan en roesten eigenlijk iets met elkaar te maken gehad moeten hebben. Niet eens aan gedacht... |
Citaat:
|
ta(a)l-ent
|
Ben het absoluut niet eens met de meesten wat betreft de tweedes strofe, deze vind ik juist erg goed en lijkt voor mijn gevoel zeker wel wat toe te voegen. De beelden die je schept in je derde strofe zijn erg sterk; héél goed vind ik dat. Hoe je speelt met taal kan ik ook waarderen, vooral je laatste woord, door het streepje lijkt het werkelijk vast te zitten. Erg leuk (Y)
Ja gewoon erg leuk dit! |
"door midden brak
haar wakker stak " Vind ik een heel leuk stuk |
over tijden van vergeten
alleen deze zin van de tweede strofe voegt in mijn ogen niet zoveel toe. Ik vind deze zin ook niet zo goed bij de rest van je gedicht passen. Verder, je gedicht is mooi. Vrij kort, eigenlijk, maar zeer krachtig en knap hoe je met woorden speelt. :) Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08. |