![]() |
Gillen
.
|
ik heb daar ook last van, ik praat, loop en schreeuw soms in mn slaap. ik word er niet altijd wakker van, meestal vertellen mn ouders t de dag erna. zo heb ik ook wel eens liggen schelden in bed. misschien helpt t als je voor t slapen gaat iets rustigs doet, naar rustige muziek luisters, zodat je rustig in slaap valt.
|
dit probleem zou wel eens 'dieper' kunnen zitten dan je denkt.
|
Citaat:
Maar ik heb dit zelf niet en ik zou ook niet weten hoe het kan stoppen. Lijkt me wel lastig voor je. |
Laat dan een lampje aan als je gaat slapen? Misschien werkt dat. Ik ben een half jaar lang zonder echte reden heel erg bang geweest en durfde niet te slapen zonder lampje aan. Op een gegeven moment, toen ik er bij het Riagg over had gepraat en we een oplossing hadden verzonnen (ik was bang voor geesten, en moest elke avond voordat ik ging slapen zeggen dat ze me met rust moesten laten, dat dit mijn kamer was, dat ze weg moesten gaan), ging het over.
Ik heb ook met regelmaat nachtmerries waarin ik mezelf wakker schreeuw. Wat ik gemerkt heb, is dat het vaak voorkomt als ik me niet lekker voel, honger heb, en daarnaast horror films gekeken heb. Dan ga ik 's avonds meestal heel naar dromen. Misschien dat jij een reden kan vinden, hoe onlogisch die reden misschien lijkt? |
Dan voel je je onveilig voordat je gaat slapen.
Lampje aan, Bandjes van bert en ernie luisteren. of andere slaap bverhaaltjes, van die sprookjes. Dromenvanger dan catch je geen slechte dromen ;) Aan leuke dingen denken vlak voor je gaat slapen. succes! |
Citaat:
Je kunt ook voordat je gaat slapen alvast gaan liggen en je discman opzetten. Dan hoef je niet bang te zijn dat je dingen denkt te horen die je niet wilt horen. En wie weet val je tijdens het luisteren wel gewoon in slaap... Dat deed ik bijvoorbeeld ook vaak in die tijd. En het hielp wel een beetje. Of van tevoren in bad gaan, zodat je rozig bent, waardoor je sneller in slaap valt oid. Succes iig. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:07. |