![]() |
Columnwedstrijd.
Columnisten,
Ik geloof dat de columnwedstrijd weer aan de beurt is. Dus bij deze de nieuwe columnwedstrijd op ons mooie letterenforum. Regels zijn zoals altijd: Laat uw inspiratie de vrije loop en mail je column naar letteren@hotmail.com of naar mij. Onderwerp is ook aan uzelf. Deadline is 1 februari, waarna uw schrijfsels weer op het forum te bewonderen zijn. Daar zal door uzelf een winnaar uit gekozen worden. Ik hoop weer op veel en mooie inzendingen. Groeten van uw forumbaas. :) |
Deze keer ga ik het proberen.:o
|
o jeetje, nou frustraties genoeg op het moment, maar of ik daar nou een column over kan gaan breien??
|
Ik heb nog nooit een echte column geschreven, maar ik wil het wel misschien proberen:o Heb in ieder geval een onderwerp, dat is al heel wat;)
Maar hoelang moet het ongeveer zijn? (in woorden) |
Mijn collega die verstand heeft van dat soort dingen heeft het meestal over 400 woorden.
Ik heb aan deze columns geen limiet gestelt omdat het als het te lang wordt geen column meer is. |
Citaat:
Ik zit nu rond de tweehonderd woorden, dus ik kan er nog even tegenaan:p Bedankt! |
je hoeft die 400 niet te halen hoor :p :)
|
Ik geloof dat columns gemiddeld ongeveer rond de vierhonderd woorden zijn, maar ik ben zelf geen expert op het gebied. Ik schrijf wle een boel columns, maar de meeste komen in mijn eigen int0rwab-krant terecht, dus kan ik ze zo lang maken als ik zelf wil. Ik heb tot nu toe drie keer een column in de krant gekregen en die heb ik rond de vierhonderd gehouden. Op papier zag hij er, qua lengte, uit als een echte column. :)
LUH-3417 |
Citaat:
Hij is sowieso niet zo geweldig, maar ach:p Ik ga hem zo nog even nakijken, maar het gaat om het meedoen en niet om het winnen, toch?:D |
Citaat:
|
472 is niet aan de lange kant als het een goede column is. Maar inderdaad, herschrijf en streep. Hoe korter, hoe krachtiger.
LUH-3417 |
Had ik toch al bijna wat ingestuurd voor 1 Januari!!!
Jammer genoeg heb ik daar de inspiratie niet voor. [redelijk offtopic]Is er trouwens een programma'tje om je woorden te tellen? Ik zat daar namelijk al een tijdje aan te denken...[/bladiebladiebla...] |
In Word zit dat toch standaard?
*gaat kijken* "Extra" -> "Woorden tellen" et voila! :) |
Citaat:
Maar ik heb het net in ieder geval herschreven, al zijn daar eerder meer dan minder woorden door gekomen. Ach ja, ik heb inderdaad nog eventjes;) Zut Alors: ik tel ook altijd gewoon met Word, hoor:o |
Citaat:
*gaat pleister pakken* |
Oh oh... Ik ga mijn onderwerpenlijstje er maar weer eens bijpakken:D.
Edit: Ach ja, mijn immer geliefde woordenboek staat boven mijn hoofd:o. *pakt woordenboek en citeert* column [kollum] v(m) -s regelmatige bijdrage aan een dagblad of tijdschrift met een bijzondere eigen inhoud Hm, dan weet ik wat me te doen staat:). |
Citaat:
Sorry, dat was offtopic:o Ik zal me op mijn column (waarvan ik na bovenstaande uitleg helemaal niet meer weet of het er wel echt een is) concentreren. |
Citaat:
Ok, ik ga nu echt mijn onderwerpenlijstje zoeken, want ik heb geen idee waar ik hem heb. O... toch wel, ik heb hem in mijn agenda geschreven, en toen overgenomen in een schrift, nu dat schrift nog even vinden:D. Hm, ik heb nog nooit een column geschreven, dan ga ik dat nu proberen:). Edit: Hm, ik ben er achter gekomen dat ik het niet kan:(. Als ik die voor Nederlands terug heb en ik heb een béétje een goed cijfer, dan doe ik die wel:). |
Yay, ik wil nogmaals winnen.
|
mijn teergeliefde zus neemt de computer voor 2 weken mee naar leuven dus ik zal simpelweg geen tijd hebben om er een te schrijven :(
|
Citaat:
Charlotte ik en columns? (pakt tijdschriften en columns daarvan erbij....) hm, vast niet |
Citaat:
Sowieso schrijf ik meestal eerst handmatig, en dan pas op de computer. |
Citaat:
Maar je gaat het dus toch proberen? Ik heb eigenlijk ook nog nooit een column geschreven hoor, maar ja, eens moet de eerste keer zijn en het is altijd prettig om even te weten dat je iets echt niet kan;) |
Ik kom nooit op letteren, maar zag dit topic toevallig. Lijkt me leuk om mee te doen! Ik ga t proberen. Het onderwerp maakt niet uit, toch?? :)
|
Citaat:
Ik haat met de hand verhalen/columns schrijven maar als ik toevallig een goede opwelling van inspiratie heb schrijf ik hem wel op :) |
yay! ik ga meedoen! :D
alleen even een onderwerp verzinnen... hhmmm altijd lastigg... |
Ik doe ook mee :)
|
Nou. Als ik bij voorbaat toch niet win, valt er niets te verliezen.
Als ik wat instuur doe ik ook wel mee, anders niet... |
Het beschikbare halfuurtje aangewend om een column te schrijven en bij deze mijn 3 weken durende afwezigheid aan te kondigen. Als ik win stuur me een email ;):d
(wat een arrogantie) |
Citaat:
Ik kan het echt niet, een column schrijven (ik kraak mezelf gewoon af, dan kan het alleen maar beter worden:D), maar ik zal toch maar m'n best doen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ach, dat doe ik ook, maar dat maakt verder toch niets uit? |
Ik hoop iig dat ik beter schrijf dan de vorige keer =\
Grim |
Ik ben ook van de partij.
'Mee doen is belangrijker dan winnen.' Lol! |
*Schrijft zich ook in*
Zo, dat is in ieder geval 1 regel die redelijk correct geschreven is |
*zucht* Ik kan het niet.. :( Ze mislukken stuk voor stuk
|
Citaat:
|
Citaat:
En dan draai ik op school zo een scène voor het toneelstuk van morgenavond in elkaar... |
Hier gaat het geweldelbaar.
|
Citaat:
|
geweldelbaar? een combi van nederlands en duits ofzo?
|
Geweldelbaar is gewoon een leuk woord wat Niam en ik (oke, en Thiska) gebruiken. Net als fantastelbaar en uitstekelbaar.
En ook hier gaat het de goede richting op, (y)! |
Ik trek me terug uit de wedstrijd.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Je produceert vreselijke zinnen, on ce moment. Dat is ook iets
|
Citaat: