![]() |
computerprogramma
weet iemand misschien een goed programma om liedjes mee te maken.
ik moet namelijk voor school een lied zingen, maar het lied dat ik doe heeft geen karaokeversie of iets van dat soort. daarom wil ik zelf het lied namaken, maar ik weet niet met welk programma ik dat het beste kan doen. Iemand een idee? alvast bedankt |
haha je bent gek!
kan je niet mischien meezingen met de echte zanger/zangeres ik heb wel een programmatje magix music maker heet dat, dat is super uitgebreid. Maar je hebt dus 5 jaar gekregen om een liedje na te maken? |
5 jaar?
nee:p een week of 2:P maar opzich moet dat denk ik wel te doen zijn, als je de eerste paar maten hebt , heb je bijna het hele lied. tis ook electronische muziek, dus zelf spelen gaat helaas niet |
als je het heel simpel wilt houden moet je Fruity Loops gebruik (verkrijgbaar bij diverse p2p warenhuizen).
|
die heb ik wel ja, maar ik weet niet of dat dan iets wordt.
ik zal het eens proberen |
|
Je downt flstudio,
zoekt een midi file van t nummer dat je namaken wil, download wat interessante vsti's, importeert de midifile in 1 van de beschikbare kanalen, haalt de afzonderlijke partijen (uit mekaar te houden door de verschillende kleuren) uit mekaar en verdeelt ze over de vst kanalen. Vervolgens gooi je er naar eigen interpretatie wat toepasselijke percussie onder en je hebt je eigen huis, tuin& keukenremix! @Nora: Ook jij suggereert huis,tuin&keuken kwaliteit van flstudio. De te halen kwaliteit met dit programma is echt totaal afhankelijkvan wie erachter zit. Veel succesvolle, getaltenteerde mensjes weten er hun brood mee te verdienen namelijk. |
Citaat:
|
|
Finale is prima, Noteworthy en Guitar Pro ook. Welk nummer is het, misschien kan ik helpen. De midifile opzoeken is ook een goede optie (f.e. op: www.mysongbook.com)
|
Citaat:
- Special D, Lady Dana, Klubbheads. Henk Mul ! |
flstudio hm ik zou er maar niet aan beginnen
|
[QUOTE]matt trakker schreef op 08-01-2005 @ 01:47 :
flstudio hm ik zou er maar niet aan beginnen [/QUTE] a;s beginneer kun je er wel aan beginnen, als je er maar niet zal eindigen |
Citaat:
|
Fruityloops is het beste naar mijn mening, ik gebruik het zelf ook veel.
Heel veel functies en als je het snapt erg makkelijk te gebruiken. Geen magix music maker shit. |
Precies, en je kunt blijven leren :)
Wat mij betreft de fotosoep op geluidgebied. Alleen jammer dat t niet leuk mastert. De rotzooi die uit mijn flp.exe rolt hoor je ook niet aan dat t fl is, maar dat komt voornamelijk vanwege goed gebruik van plugins. Als je met uitsluitend sampletjes en de ts404/3xosc blijft kutten dan vraag je om 'afzaag'. Toch ist slim met muma te beginnen om te leren wat arrangeren is, als je j edna met andere aspecten gaat bezig houden is fl heel fijn om op over te stappen. Ik denk niet dat ik nog van proggie switch totdat ik met hardwér in een vruchtenlus-loze studio bezig ben. |
Citaat:
iets goed wat met FL gemaakt is, is meestal iets waarbij je niet kan horen dat het met FL gemaakt is (y) |
Citaat:
Zelfde geldt voor Reason.. even in de trein of het vliegtuig iets uitwerken omdat je iets te binnen schiet en vervolgens het idee mee naar de studio nemen om het daar verder uit te werken. Twelve Tone Systems heeft Fruityloops ook nooit gemaakt om al het andere overbodig te maken. Het is vooral bedoeld als instap-programma voor beginners en mensen die voor de hobby met muziek bezig zijn. Je hoeft er geen dagen voor te oefenen om er een beetje muziek uit te krijgen maar de mogelijkheden zijn dan ook niet eindeloos. Het professionele pakket wat ze in de aanbieding hebben is Sonar, vroeger beter bekend als Cakewalk Pro Audio. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik kan met FLstudio alles maken wat ik wil...
En voor mij zijn de functies wel eindeloos. Ik gebruik het een jaar en nog ontdek ik nieuwe snufjes in het programma. Voor mij is er niks beters als FL. |
software voor nepmuzikanten (N)
|
Citaat:
Net als jouw 'beste programma' insteek. 1 programma kennen is relatief best weinig om het te verkiezen boven de 1 programma's die je kent. |
Citaat:
|
pietjegek.exe
|
impulse tracker.....
fruity loops is oke om zoiets mee te doen, maarja........ het is en blijft fruityloops :s |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:18. |