![]() |
gedicht... vertel me wat je ervan vindt..
Onderuit in een stoel
bekropen door het gevoel alsof het weer zomer was Ik zie nauwelijks onderscheid tussen droom en werkelijkheid onvoorstelbaar maar waar In slow-motion over het strand met die droom aan mijn hand sterrenkijkend en kletsend 'T afscheid is steeds te vroeg daar van de nacht, maar vooral van haar moeilijker dan van de warme zomer Geen onderwerp blijft onbesproken het contact nooit lang onderbroken "waarom zijn we niet samen?" Rijkdom, zonder hard kapitaal iemand met mijn hart aan de haal een diefstal zonder verliezen Hoe lang zal de winter dit keer duren? want de dagen met haar lijken vaak slechts uren toch duurt eerlijk het langst, zoals wij Als straks de sneeuwklokjes weer bloeien en hun best doen naar de zon te groeien dan zal ik de allermooiste uitzoeken En ook al is het niet eerlijk 't zomaar beëindigen van zijn leven toch zou ik hem dan plukken om hem aan jou te kunnen geven Als jij hem daarna vast zou houden en het klokje bezat het geringste verstand dan zou het beseffen dat het niet bij de zon maar bij een nog grotere ster was beland |
mooi (y)
|
cool! dank je...
|
Citaat:
|
Ja, in eerste instantie voor iemand... Of tenminste, daar wel mee in m'n hoofd.
Later leek het me op de een of andere manier mooier om het vanuit het perspectief van de ander te schrijven, of in elk geval van een man. Vandaar ook het 'afscheid van haar'. Ben er zelf wel tevreden mee, maar alle reacties zijn welkom, dingen die ik kan verbeteren? Thanks! |
Ik vind hem wel lief maar ontzettend voorspelbaar. Je rijmwoorden en ook je woordkeuze in het algemeen, als ik een regel lees, weet ik al wat de volgende brengt en ik hou daar niet zo van. Ik ben nu eenmaal een persoon die snel verveeld is en ik wil geboeid en verrast worden en blijven ^^.
Halverwege krijg ik een idee van Duurt het nog lang, beetje teveel van hetzelfde, te lang... Het verstand van het klokje vind ik erg leuk gevonden! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:23. |