![]() |
Steeds meer allochtonen uit Amsterdam naar Almere
Steeds meer allochtonen naar Almere
Steeds meer Marokkaanse en Turkse gezinnen verhuizen naar Almere. Dit blijkt uit een onderzoek van O&S. Almere heeft volgens de ondervraagden betaalbare woningen, betere scholen en is veiliger. Vormden Turken en Marokkanen in 2000 nog geen tiende van de groep die de stad ontvluchtte, het afgelopen jaar is dat gegroeid naar ruim 17 procent. In dat jaar kozen in totaal 415 Turken en Marokkanen voor Almere. Een gevaar van deze trend is dat de arme allochtonen achterblijven. Amsterdam zal daarom de komende jaren aantrekkelijke woningen moeten bouwen om de allochtone middenklasse hier te houden www.at5.nl --------- een opmerkelijk bericht. Hoe denk jij dat een stad als Amsterdam hier tegen kan ageren? Is het werkelijk gevaarlijk voor de grote steden als alleen arme allochtonen achterblijven en de welgestelderen naar "buitensteden" gaan? |
Ghettovorming. Dat willen we blijkbaar in Nederland, gezien het aantal stemmen op VVD en CDA.
|
Ghetto vorming is ongewenst verschijnsel maar gezien de situatie in steden kun je het ze ook niet erg kwalijk nemen :p
|
Almere is wel een rlxte stad. :)
|
Citaat:
|
Almere is de Bron van al het Kwaad.
Wie bouwt er in vredesnaam nou een flatgebouw midden in het zicht van de terrasjes in de haven? :/ |
Citaat:
ik dacht almere al redelijk zwart was? |
Almere is altijd al een opslagplaats voor overtollige Amsterdammers geweest. Almere is dan ook niet meer dan een blokkendoos, bedoeld om lelijk te zijn.
|
erm
t gaat hier niet om hoe kut t is om in Almere te wonen :P |
Nou zó erg is Almere nou ook weer niet hoor :nono:
|
Citaat:
|
wat is het probleem dan?
Is Amsterdam overbevolkt? Is Almere leuker? |
Citaat:
|
Gezellig :)
|
Grappig hoe ze geprobeerd hebben om Amsterdam te imiteren in het centrum van Almere.
Moderne grachtenpanden en moderne grachten. Echt hilarisch. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Net zoals dat flatgebouw dat het uitzicht blokkeert van de haven. Of dat flatgebouw dat uitkijkt op een begraafplaats. Etc. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Niets verslaat Emmen als het aankomt op lelijkheid trouwens. (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En ik vind Almere ook een prettige stad, vooral Parkwijk is erg gezellig geworden :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Eindhoven is ook afgrijselijk, woon ik liever in Almere.
Maar,.. kom op lui :P ga eens on-topic :P |
Citaat:
|
Voor mij is Rotterdam de enige stad in Nederland waarbij ik echt het gevoel krijg dat ik in een metropool sta. Dat zal met name komen door de vele hoge, nieuwe gebouwen natuurlijk. Dat bevalt mij meer dan bijv. het openluchtmuseum-gevoel van Amsterdam.
Rotterdammers zijn trouwens ook meer zichzelf. Amsterdammers lopen altijd rond met zo'n misplaatst superioriteitsgevoel omdat ze in de hoofdstad wonen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
is niet misplaatst. En het is niet omdat t de hoofdstad is, maar omdat t Amsterdam is :P |
Citaat:
Overigens heb ik in Amsterdam eigenlijk meer de indruk 'tussen de allochtonen' te zitten dan in Rotterdam (even heel grof gezegd :bloos: ). @ Gatara: zo bijzonder is Amsterdam niet, ook niet vanuit historisch oogpunt. Nijmegen was bijv. al een grote bloeiende plaats tweeduizend jaar geleden, terwijl Amsterdam toen nog niets was. |
Citaat:
|
Citaat:
Als het om de gezellige-oude-studentenstad-sfeer gaat heb ik sowieso liever Utrecht, daar is de verhouding student/burger ook gunstiger. :) |
Citaat:
Voel je dan niet zo op je gemak? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik haat studenten :) misschien dan maar goed ook dat ik niet in Utrecht zit :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|