![]() |
memento
wie heeft deze film ook gezien, maar heeft alle puzzelstukjes nog niet op de juiste plaats?? hmm, ik snap hem niet helemaal namelijk... :confused:
|
Wat snap je niet?
Spoiler
|
ja dat snap ik, maar ik snap niet wie die letters op zijn borst heeft veranderd ... Ik heb het neit gedaan -> ik heb het gedaan.
En wat ik ook niet snap is waarom hij die kleren van Jimmy aandoet.. |
deze film is zoooo cool
|
duidelijk, echt een stoere film
Maar wat snap je dan niet?? |
De film is erg cool in filmischi oogpunt. Het effect zit hem echt in het achteruitspelen.
Als je de scènes in de 'juiste' volgorde laat spelen, blijft er weinig interessants over. Dan is het eigenlijk een matige film. |
kijk m nog een keer
|
Citaat:
Hmm, ok. :confused: |
Dat is inderdaad juist het mooie eraan. Beginnen met de laatste scene en dan terugspoelen en net wat meer afspelen tot aan het einde. Dat maakt het zon interessante en vage film.
|
Citaat:
ben benieuwd of iemand het aandurft met een interessanter verhaal zo'n stijl nu nog zo'n film te maken, tzal snel op memento 2 gaan lijken. |
met een ingewikkelder verhaal is het achterstevoren ook helemaal niet meer te volgen. Daarbij zou dit verhaal chronologisch natuurlijk niet interessant zijn, omdat de clue dan aan het begin van het verhaal zit :)
|
Citaat:
Het is niet mijn favoriete film, maar Christopher Nolan verdient met zijn Deleuziaanse werk toch wel meer krediet dan dit. |
Citaat:
|
Citaat:
En misschien was het wat meer gericht aan Raoul Duke. |
Citaat:
Het liefste wat hij namelijk wil is zijn vrouw terughebben en de moordenaar op zijn vrouw gewreekt hebben: een contradictio in terminis. |
Al een tijdje geleden dat ik em gezien heb, maar wanneer wordt duidelijk dat ie z'n eigen vrouw heeft vermoord?
waarom is ie dan niet opgepakt? |
Citaat:
|
Citaat:
Spoiler
Maar verder, geniale film. Het verhaal is achterstevoren al lastig om te volgen; ik moet er niet aan denken dat het gewoon afgespoeld ook nog eens moeilijk was. ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ook dan is het niet echt gerechtvaardigd. Niks uit jouw verhaal spreekt tegen wat ik heb gezegd. Ik zei simpel> goeie film qua effect (alle hulde aan Christopher Nolan) die je niet achterstevoren moet kijken omdat er dan niks anders dan een matige film overblijft.< Logisch ook. Het gaat over een man die te vergelijken is met mensen die een beschadigde hippocampus hebben. Zij kunnen geen nieuwe lange-termijn geheugen meer aanmaken en leven dus constant in 'time lapses' van maximaal 15 minuten ofzo, waarna ze constant het gevoel hebben voor het eerst OOIT pas echt wakker te zijn geworden. Dat mankement is zeer beangstigend, maar toch ook boeiend om je dat proberen voor te stellen. De manier waarop Christopher Nolan dat idee benadert is erg sterk! Als je de film omdraait, dan is het verhaal slap, omdat het complete inlevingsvermogen in zijn geestelijke gesteldheid weg is! Wat ik zei was niet negatief bedoeld hoor, al kan ik begrijpen dat je het zo opvatte. |
Citaat:
|
Citaat:
|
ja een goeie film, maar ik had 2 dagen ervoor mulholland drive gezien. en daar is memento niks bij....
|
Citaat:
|
Ik heb 'm nu een paar keer gezien. Iedere keer denk ik 'm te snappen, totdat ik op het einde er helemaal niks meer van snap :D
Maarja, nu ik dit hier lees snap ik 'm wel :rolleyes: |
Citaat:
Want veel andere raakvlakken zijn er niet. |
Citaat:
|
Citaat:
Precies zoals MetalliCat en VeGs. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
goede film (y)
Duurde bij mij alleen even (anderhalf keer heen en weer spoelen)voordat het kwartje viel, maar dat zeggen we er niet bij :bloos: |
mijn herinnering is dat het alleen werd gesuggereerd dat hij het zelf gedaan zou hebben, maar dat je als kijker het niet zeker weet. Als het niet zo is, zou ik het eigenlijk een mooier einde vinden, aangezien dit de onbetrouwbaarheid van de aandoening benadrukt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Net als 'iets voortonen'. |
Citaat:
Maar gevaarlijker is 'overnieuw', een mutant van 'over' en 'opnieuw ', en veel geaccepteerder. |
Citaat:
:D :D :D :D |
briljante film,
een groot voordeel is dat je m wel 100 x kunt kijken, en elke keer isie weer boeiend |
Citaat:
Of een raam afplakken:D enz. |
Citaat:
tenminste bij MD is het uiteindelijk niet zo natuurlijk |
Citaat:
|
Citaat:
|
'k Heb m nog al heel lang op dvd staan maar nog steeds niet gekeken :o
|
Citaat:
bij MD vond k alles net wat beter dan bij memento en ik ben echt niet de enige die dat vindt |
Citaat:
|
€7,99 bij de kruitvat, ook te bestellen via www.kruitvat.nl (y) :) :p
|
Die spoiler van VeGs
klopt dus voor geen kut he. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:07. |