![]() |
hoe heet jouw stad met carnaval?
vertel het :)
mijne: bonepikkerslaand, normaal gezien: Chaam |
Hanzehat, normaal Goes (de stad waar mijn ouders wonen). Van Leuven heb ik werkelijk geeeen idee.
|
Leeuwarden? Zoals altijd? :confused:
|
Citaat:
met carnaval worden de dorpen en steden anders genoemd :) |
Tilburg is Kruikezeikerstad geloof ik :) en m'n dorpje heet Betekoppenstad
|
Peëenrijk, normaal Dongen. Maar ik dacht dat bij ons iedere wijk ook een aparte naam had, maar die weet ik zo even niet uit mijn hoofd.
|
Het Meerbonkendorp.
Normaal: Hoofddorp |
Citaat:
En ons dorp doet niet aan carnaval, dus we hebben ook geen bijzondere naam. :) |
ik geloof iets van kaaiendonk
pff carnaval |
|
Valkenswaard = Striepersgat
Eindhoven = Lampegat Dommelen = Brouwersgat Aarle-Rixtel = Ganzegat das ff uit mn hoofd, meer weet ik er zo niet |
Tijdens het feest is Prins Carnaval even de baas van de stad of het dorp. Tijdens carnaval krijgen steden en dorpen ook een andere naam. Dat is traditie. Tijdens carnaval heet Tilburg bijvoorbeeld 'Kruikestad'. En de stad Den Bosch heet voor een paar dagen 'Oeteldonk'.
dit is alles wat ik over dat onderwerp kan vinden :| |
Citaat:
Made is denk ik gewoon "de may" zoals iedereen het altijd noemt. Oosterhout is Kaaiendonk. Maar in die lijst zie ik ook Deventer en Apeldoorn staan doen ze daar ook aan carnaval :confused: |
Citaat:
zwolle blijkbaar ook al :| |
Citaat:
Bij mijn weten is carnaval een katholiek feest, dat dus in het zuiden wordt gevierd. Wonen er ook katholieke minderheden in die steden ofzo :confused: ik snap er niks van. Of willen ze gewoon feesten? Dat laatste snap ik wel. |
Citaat:
|
Ik meen dat Vlaardingen Buizengat wordt.
|
Noordwijkerhout staat niet eens in die stomme lijst :nono:
En ook al woon ik dan in Zuid-Holland hier wordt toch echt hard carnaval gevierd Kokkerhout :| |
Rommelgat :D
|
Herveld-Andelst wordt deurdouwerdam
de meiden zijn dan deurdouwerinnekes :) maar jah, arnhem weet ik eigenlijk niet, geloof niet dat ze daar echt carnaval vieren... edit: heb in de namenlijst gekeken, mn dorpje staat er niet bij. arnhem heet met carnaval Ernem.... hoe orgineel :s |
Lampegat
|
Citaat:
|
Doen wij niet aan. Leiden blijf Leiden
|
thuis doen we er niet aan dus dat blijft de normale naam
maar Maastricht wordt Mestreech |
Citaat:
|
Sinjorenstad (van het spaanse señor) anders Antwerpen
|
Krekkelstad
normaal Enschede :) maar er gebeurt hier niet zo veel met carnaval zo'n blij optochtje ofzo.. verder niet |
Haarlem... :rolleyes:
|
Citaat:
|
Wat is carnaval toch fokking kansloos...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Tobbegat
|
’t Gangmaekersriek
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mestreech :eek: (lekker origineel, NOT. Zo noemen Maastrichtenaren Maastricht altijd al..)
|
Ut Jocusriek
maar k vier het lekker ook in Wortellepinne Riek! :o |
Wat een stomme bron is die lijst, maarja mijn superklein dorpje staat er lekker wel bij :p.
|
Citaat:
en wij doen mee met onze wagen in Baviaonenlaand ( Bavel ) |
Keiengat :cool:
Ik ben een kei. Alaaf :| |
over Arnhem dat het Ernem heet, ach zo noemt het grootste deel van Arnhem het ook normaal :o
mijn dorp: 't Koakelnes :s |
Gewoon Amersfoort.. we vieren hier geen carnaval. Hoogland (hier vlakbij) wel, dat heet volgens mij 't zandkruuersgat.
|
ossekoppenrijk oid...
|
Leiderdorp, zoals gewoonlijk
|
Citaat:
|
bij ons word geen naam verandering gedaan.......gewoon plaats in dialect uitgesproken:)
|
Nuenen wordt Nuenen Dwèrs
denk ik.. |
Citaat:
zijn genoeg mensen die zich goed vermaken met carnaval dus :) |
Venray wordt Rooy,
en de venrayers heten dan, Pielhazen en Pielhazinnen en de kinderen heten Hazekeutels. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:04. |