![]() |
php: nl2br();
Wat mij was opgevallen [veel eerder al] bij nl2br is dat nl2br \n omzet naar <br /> en niet <br> ik vaag me eigenlijk al de hele tijd af hoe dat zit enw aarom dat zo is..
weet iemand waarom? In de manual staat: "Geeft string met '<BR>' ingevoegd voor alle newlines. " http://www.php.net/manual/nl/function.nl2br.php Niet dat dit van groots belang is en het niet meer werkt ;) Maar vraag het me wel af... |
<br /> is XHTML-compatible. In XHTML moeten alle tags die geen sluit-tag hebben eindigen met "/>". Er staat dan een spatie voor zodat het ook nog eens werkt met alle browsers die alleen normaal HTML kennen (die zien dan <br en denken dat / een parameter is die ze niet kennen).
Is zo'n functie trouwens niet best wel zinloos? Met regexps doe je dat in een handomdraai... Sterker nog, dat is natuurlijk wat de functie zelf doet. |
Citaat:
|
Zinloos is het idd niet, ook al is er een andere functie, het is gewoon makkelijk dus niet zinloos naar mijn id..
En er zijn ook nog andere manieren om dat \n om te laten zetten.. Maar Chip Zero, waar haal je die wijsheid vandaan als vragen mag [dat XHTML verhaal dus]. |
Nou... Bij mijn studie informatica is er wel eens wat over verteld :D. Bovendien had ik wat tutorials gelezen over XSL en XHTML om m'n website mee te redesignen, maar uiteindelijk houd ik het toch maar gewoon bij HTML gegenereerd door server-side scripts (header.cgi en footer.cgi) om een uniformere layout te krijgen.
In PHP doe je dit om hetzelfde te doen als die functie: $html = ereg_replace("\n", "<br />", $html); Of in Perl dit: $html =~ s!\n!<br />!g; Kortom, als je regexps kent is het behoorlijk overbodig zo'n functie. Zo kan ik nog wel meer functies verzinnen. |
Maar die regexp is niet helemaal hetzelfde. Bij nl2br() is het volgens mij namelijk zo dat de \n OOK in de tekst blijft staan, samen met de nieuw toegevoegde <br />.
Als je trouwens regexen gebruikt kun je performance-wise beter de preg-varianten gebruiken dan de ereg-varianten. |
Citaat:
\n blijft niet staan hoor.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
[minder typwerk] |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
leer ik maybo nog wat van.. |
Citaat:
verder is het antwoord van chip zero volgens mij alles zeggend |
Citaat:
|
Citaat:
ik dacht even dat het topic met een probleem begon :s dus niet; dus werkt het niet minder goed |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat: