![]() |
Waar vind je audities?
In welke krant of in welk tijdschrift ofzo kan je audities vinden? Thuis hebben we het NRC maar daar zie ik nooit iets in staan :(
|
wat voor audities?
|
Telegraaf bij de sprinters staan ze vaak, voor alles, muziek, dans en toneel.
|
Als je nou zegmaar in goede tijden slechte tijden wilt spelen. Of in ieder geval op TV; hoe kom je dan aan audities etc.?
|
van die casting bureaus toch??
en soms op fora. zoeken ze figuranten .. dan kun je gewoon mailen maar voor echte rollen.. moet je je toch wel inschrijven bij de castingbureaus |
ik heb laatst eentje uit de Rijswijkse krant geplukt, gewoon in je wijkkrant kijken dus =)
|
Je moet je gewoon inschrijven bij een castingbureau, en wat foto's meesturen. Als ze werk voor je hebben of audities bellen ze. Voor figuratie hoef je geen audities te doen, maar als je echt een rol wil moet je auditie doen, en veel ervaring hebben, of een opleiding, of gewoon heel veel talent en een goede kop.
|
Voor GTST en andere soaps moet je je inschrijven bij harry klooster casting.
|
|
Dankjewel (y) :D
Ik zou wel in een soap willen spelen, vast, want na een film ben je weer werkloos en in een soap blijf je tot je er mee kapt toch? |
Citaat:
|
Ok, maar ik heb het gevoel dat ik dit echt wil
ik heb gereageerd op een auditie op speurders.nl k wacht vol spanning :confused: |
oh maar in die wereld beland je echt niet zomaar..
EN zou je niet eerst de toneelschool gaan doen dan? en dan pas btje daarop orienteren? Want je beland echt niet zomaar ff in een 'soap' hoor. |
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens voor soaps hoefde je helemaal geen toneelschool te hebben. En de meeste mensen die van de toneelschool afkomen voelen zich te goed om in soaps te spelen. Dus gewoon de kranten in de gaten houden en je inschrijven bij casting bureau's en misschien bij rjb-studio's een camera-acteer-workshop volgen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zit al 3 jaar op de JTSZH! (Jeugd Theaterschool Zuid-Holland...) => Is vet koel! Leer je echt heel veel... *tip!* (y)
Groetjes...! |
Citaat:
De 'echte' toneelscholen, waar je dus opgeleid wordt tot acteur, volg je na je middelbare school. Daar moet je wel auditie voor doen en moet je ook een flinke hoeveelheid talent hebben. |
Als je in een soap wilt spelen is het toch niet noodzakelijk om naar de toneelschool te gaan? Uiteraard is dat wel makkelijker, maar als je je inschrijft bij een castingbureau moet je eerst maar de kans krijgen om auditie te doen voor een soap. En volgens mij zijn er zat soaps met acteurs die niet op de toneelschool hebben gezeten,
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:11. |