![]() |
jong
Jong
Je kwam in mijn leven, we waren nog jong Het lijkt enkel gister dat alles begon Je bracht me de liefde, onschuldig, bewust We kenden geen anderen, hebzucht of lust Je was als de roos in een vaas vol van pracht De hemel was met ons, we hadden de kracht niet stil te staan bij wat de mens je vertelt: elk boek heeft z'n einde, je leest het versneld De wereld is echt nu en wij nemen deel aan het grote verliezen van hartstocht en veel verlangen naar prille romances vergeeft ons het manco aan echtheid dat diep in ons leeft We waren pas veertien en kenden geen kwaad Begin van een vriendschap die altijd bestaat |
Misschien niet de leeftijd noemen en het gewoon op "nog jong" houden, dan blijft het wat 'neutraler' (niet helemaal wat ik bedoel) en dat is misschien mooier (ik vind van wel iig ;)). :) Verder vind ik hem erg mooi, met name door het rijmen...het loopt goed en het is behalve "en veel" (dat stukje vind ik jammer) niet geforceerd. :)
|
bedankt voor je reactie!:)
misschien wel een goed idee om veertien te vervangen, ik vind wel dat 'veertien' het iets persoonlijker maakt dan 'nog jong', het verwijst terug naar een kortere periode en aan deze periode heb ik betere herinneringen dan aan de grotere periode waarin ik 'nog jong' was.. maar 'nog jong' verwijst wel weer beter naar titel en eerste zin Anyway.. ik moet over het hele gedicht nog eens denken, bedankt voor je reactie, heb er wel iets aan! |
ik ben voor 14 (y) want dat is écht jong :) en niet zo vagelijk
|
Citaat:
|
Ik zou 14 ook laten staan. Zoals je zelf al zegt, wordt het er persoonlijker door en dat is wat een gedicht, naar mijn mening, ook moet zijn. Verder loopt het erg lekker, behalve in de eerste strofe.
We kenden geen anderen , hebzucht of lust hier zou ik and'ren van maken, dan loopt het volgens mij beter. |
- / - - / - - / - - /
We kenden geen anderen, hebzucht of lust net als - / - - / - - / - - / Je kwam in mijn leven, we waren nog jong Zo had ik mijn vage rijmschema in gedachten :D |
alleen dan met boven elke lettergreep een bijpassend streepje ;)
als je het nog snapt (y) |
Ja ik snap hem. Ik las hem te snel, waardoor anderen heel raar in de zin viel.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44. |