![]() |
Alles alleen oplossen
Ik zit nu in een beetje een moeilijk periode en ben aan het breken met veel mensen die mij meer slechte dan goede dingen opleveren. Het kost veel moeite en ik ben bang voor de consequenties maar moet door deze periode heen.
Mijn 'vriendin' zij het volgende : Ik ben erg voor een eigen leven, zelf regelen dat je je leven beetje krijgt zowals jij het wilt... Ik ben ontsettend blij dat je er was, toen ik het moeilijk had.. maar ik heb drvan wel geleerd dat je t eiglijk alleen moet doen, want je gaat zo aan jezelf twijfelen drdoor... en nu de laatste tijd is ook heerlijk voor mij.... dát gun ik jou ik wil dat je trots op jezelf kan zijn, en ik denk dat dit dan het goede is om te doen... dus ik steun je, en ik wacht gewoon tot t goed gaat vrienden zijn er niet om op zondagmiddagen te komen, of elke week te bellen (vind ik) maar om dr door dik en dun te zíjn.. niet je er doorheen sleuren, maar je steunen en ik denk dat je dit alleen goed kan, en ik gun t je zo ontsettend dat je je goed voelt over jezelf dat zou je nu ook al kunnen, want je bent harstikke lief, en goed bezig, in deze moeilijke tijd! maar mss dat als je dit hebt gedaan dat je dan zelf ook een reden ziet Sluiten jullie je hier op aan of heb je een totaal andere visie hierop? |
Dat klinkt als een lieve vriendin, Qwuartz.
|
ja ik vind dat ze gelijk heeft. Je problemen moet je zelf oplossen. Een vriend/vriendin kan je daarin wel steunen natuurlijk, maar je moet zelf met de oplossing komen. Want als je de oplossing altijd aan anderen over laat, omdat je nou eenmaal mensen in je opgeven heb die dat graag voor je doen bijvoorbeeld, dan leer je het niet zelf aan te pakken. Als er dan, later in je leven, niet meer van die personen zijn, kan je jezelf niet redden.
Maar waarom zei je vriendin dat? Vindt ze dat zij teveel voor je moet doen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
mensen loslaten als ze problemen hebben?
nee daar ben ik het niet mee eens andersom ook niet: goh ik heb nu problemen ik wil je niet meer zien (ok dat kan), maar straks doen we of alles weer oke is wie gebruikt wie? daarnaast snap ik niet zo goed dat jullei geen contact meer willen hebben, als je elkaar zo goed begrijpt |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar wat vind je zelf van haar reactie dan? ben je het zelf met haar eens? |
Citaat:
|
Soms zijn er bepaalde mensen in je omgeving die simpelweg de ambitie missen of minder drang hebben van het 'steunen door dik en dun'. Maar ze laat wel merken dat ze echt om je geeft en dat is ook wat waard !
Ik kan me voorstellen dat het pijnlijk is dat je een diepgaande vriendschap met haar voelt en ze dat vervolgens niet waarmaakt. Maar je moet wel goed realiseren wat het beindigen van de vriendschap met jou doet, ze zal je niet meer teleur stellen. Maar ze kan je ook geen andere leuke dingen meer bieden... |
alleen oplossen... misschien, zelf vind ik het niet prettig, ik het soms het gevoel dat ik daarbij iemand nodig heb dus dat zal persoonlijk zijn. Ik denk dat het belangrijkste is dat je ondanks alles ooit wel terug kunt vallen op haar en idd blijft steunen
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:47. |