![]() |
mijn vriendin is aan de kant gezet door dr vriend omdat ..
hij haar niet aantrekkelijk genoeg vond ( niet mooi meer dus)
en hij te dom vond voor hem (niet inteligent genoeg) :s dat is toch erg, ik probeer dr te troosten en te zeggen dat het maafr n eikel is, maar ik schrok er gewoon van, dat zijn toch geen redens :eek: ze hebben n paar maanden gehad die zei die jongens overigens via z''n beste vriend tegen haar.. en twas geen geintje want hij meende het echt, dat hij haar te dom vond en niet mooi genoeg meer.. sommige mensen zijn echt niet helemaal lekker hoor...jeetje alsof dat redens zijn, als je nou zegt je bent me type niet, maar om dit te zeggen? ik moest het even kwijt... |
tsja... leuk is anders, en subtiel ook.
eigenlijk heel stom van hem, dat had hij in het begin toch ook wel kunnen zien? vraagje: hoe oud is die vriendin van je en hoe oud haar voormalige vriend? |
Waarom zouden het geen redens zijn? Als ik iemand lelijk vind en dom dan zou ik 't ook uitmaken hoor. Hij is gewoon eerlijk.
Iig over hoe hij haar ervaart, ik bedoel het is de mening van slechts één persoon misschien vinden andere jongens haar wel mooi en intelligent genoeg. Maar ik vind 't wel 'n goede reden om het uit te maken. |
ik vind het op zich geen slechte redenen
hij pakt zowel het uiterlijk als het innerlijk mee al vraag ik me wel af of ie dat niet iets eerder had kunnen zien/merken je bent mijn type niet is helemaal lekker nietszeggend het is tenminste wel eerlijk |
allebei 20...ja ik weet het erg kinderachtig van hem, iemand van die leeftijd zou zulke dingen niet horen te zeggen, je kan het wel denken maar om het te zeggen>? bedoel grow up :nono:
maarja goede reden??...als je iemand niet mooi en aantrekkelijk vindt begin je uberhaubt toch niet iets met zo iemand..dat kan je toch beter bedenken voordat je er iets mee neemt. |
Citaat:
Citaat:
|
toch vind ik het wel heel sneu, want ze is al zo onzeker, bedoel dat is wel weer een deuk in je ego ...
|
Citaat:
jah ik zou het ook niet willen horen als vriendin zou ik inderdaad maar zeggen dat het een eikel is en dat hij te dom is om te zien hoe mooi ze is |
meisje833
komop hee.. doe niet zo dom :rolleyes: Dat zijn juist goede redenen, redenen die anderen ook hebben maar niet uitspreken om er maar snel vanaf te zijn. 'Je bent m'n type niet' is nog wel het beste voorbeeld van een stompzinnig excuus om de echte reden te verzwijgen, zo weet iemand totaal niet wat de echte reden was. Door eerlijk te zeggen wat hij vindt geeft hij haar ook nog eens een reden om hem te haten zodat ze waarschijnlijk sneller over hem heen is dan wanneer hij 'je bent m'n type niet' had gezegd. Het enige wat ik echt enorm kinderachtig vind is om dit via een vriend te zeggen. |
jeumig, dat is hard van hem.
Ik denk niet dat je er veel aan kan doen, je vriendin moet blij zijn dat ze van hem af is. makkelijk gezegd, i know, maar zorg lekker voor afleiding, en ga gezellig samen dingen doen, hierdoor gaat ze zich al een stuk beter voelen, en f**k the guy (y) |
hij had het wat subtieler konnen verpakken idd. Maar toch zijn het goede beweegredenen om iemand te dumpen.
|
Ik sluit me weer eens aan bij Gespleten Geest.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Niet erg aardig en subtiel, wel duidelijk. En dat hij het niet zelf aan haar heeft verteld is idd best sneu en niet echt volwassen.
Ik vind het wel goede redenen om het uit te maken. Het kan best zo zijn dat hij haar in het begin van de relatie helemaal geweldig vond, en dat veranderde toen hij haar beter leerde kennen. Het is logisch dat ze het zich aantrekt, het is vrij harde kritiek van iemand die voor haar veel betekende. Anderzijds is het de mening van 1 persoon. Die is niet algemeen geldend. |
Het is eerlijk en opzich zijn het geen slechte redenen, maar hij had het wat subtieler kunnen brengen :s
Via een vriend doorgeven (of begrijp ik dat verkeerd?) is wel erg kinderachtig. |
maar toch is het gewoon gemeen, want wat ie dus eigelijk probeert te zeggen is : je bent te lelijk voor me, maarja dan had hij zoiezo toch niks met dr moeten nemen, bedoel als ik iemand niet aantrekkelijk genoeg vindt begin ik er niet eens aan, bedoel dat had hij toch ook kunnen doen...
is het dan niet raar dat je dan opeens iemand niet meer aantrekkelijk en mooi vindt...t is zo vaag :s |
Citaat:
|
Het is gewoon een klootzak, daar moet je vriendin niet eens tranen aan vuil maken. :)
|
Och, ik kan me voorstellen dat je het uitmaakt met iemand als je diegene niet (meer) aantrekkelijk en niet intelligent genoen vindt. Hij had het wel iets beter kunnen brengen maar verder vind ik dat het allemaal wel mee valt.
|
Ik vind het een erg goede reden, alleen had hij er beter iets minder eerlijk over kunnen zijn. Als je je niet aangetrokken voelt kun je toch moeilijk bij diegene blijven. Ik zou geen vriend willen die zich tot me aangetrokken voelt in ieder geval. En daarnaast vind ik het ook belangrijk dat iemand qua IQ op mijn niveau zit.
Ik snap alleen niet dat hij er een relatie voor nodig had om er achter te komen dat hij het op die vlakken niet met haar kan vinden. |
Ik vind het belachelijke redenen. Hij had ook gewoon kunnen zeggen "ik heb geen gevoelens meer voor je", want daar komt het gewoon op neer.
Dat hij haar na 2 maanden opeens niet mooi genoeg meer vond is geen reden op zich.. het is niet zo dat hij nog stapelverliefd op haar was, maar dat hij haar niet mooi genoeg vond, dus toen maakte hij het maar uit. Nee, hij voelde gewoon niet meer genoeg, klaar. En dat hij haar te dom vond, omg wat een onzin.. sorry, maar dat vind ik al bij voorbaat, ookal ken ik ze allebei niet. Alleen al dat hij niet eens kan bedenken dat hij gewoon niet meer verliefd is en dat hij van die lompe redenen via z'n vriend tegen haar gaat vertellen vind ik al niet bijster slim. Kortom: het is gewoon een sukkel, ga leuke dingen met je vriendin doen en probeer ervoor te zorgen dat ze die dingen die hij zei niet zal geloven. |
Het is lullig om te horen, maar ik vind dit ontzettend belangrijke redenen. Maar ik zou nooit iets beginnen met iemand die ik niet intelligent genoeg vind en niet aantrekkelijk. Dat kon hij van te voren ook weten...
Maar eigenlijk klinkt het meer als een smoesje, hij was kennelijk niet meer verliefd of zag de relatie niet meer zitten. Tenzij ze de mavo niet gehaald heeft en hij net de uni heeft afgerond, dan kan ik de intelligentie snappen, maar niet mooi genoeg meer, dat zie je in het begin al... Maar misschien heeft hij door haar uiterlijk heen gekeken, in de hoop dat haar karakter alles zou goed maken en misschien viel dat achteraf tegen... je weet het niet. Het is wel erg gemakkelijk om die jongen overal de schuld van te geven en zeggen dat het een klootzak of sukkel is, je weet niet wat er in z'n hoofd omgaat, behalve dat hij deze 2 redenen gaf... |
ik vind het op zich wel goede redenen om niet aan een relatie te beginnen, maar een beetje vreemde om het uit te maken. de reden dat ze niet slim genoeg is oke, kan je nog na een tijdje aan gaan ergeren ofzo, maar niet aantrekkelijk genoeg, waarom is ie er dan aan begonnen?
|
het kan dat je na een tijd je niet meer fysiek aangetrokken tot die ander voelt. En na een tijd kom je erachter hoe intelligent iemand werkelijk is. Dus het zijn goede redenen. Maar hij heeft het wel vrij bot gedaan. Tja, subtiliteit is niet voor iedereen weggelegd.
|
Citaat:
Ik vind die gast vrij sneu. Als je iemand echt niet trekt qua uiterlijk, dan moet je ook niet iets beginnen met die persoon. Waren die gevoelens aan het begin dus wel oprecht? Ik vind wel dat iemand je type niet is. Ik zou dus echt met bepaalde types niks kunnen. Omdat... je dan gewoon te anders bent. Maar dat is wat anders als mooi-lelijk. Tja, en ik blijf het zeggen tegen al die mensen die dit toch wel goede redenen vinden: wat doe je als je vriendje/vriendinnetje verminkt uit een auto-ongeluk komt. Gaan we weer... Mensen moeten eens stoppen eerlijkheid en rechtvaardigheid door elkaar te halen. "Je bent nu lelijk. Ik moet je niet meer. Maar ik ben toch eerlijk!?" -> ja, maar is het ook RECHTVAARDIG? Ik denk het niet. En bedenk ook bij alles wat je doet: wat zou ik er van vinden als ik 'aan de andere kant zat'?! Fully on-topic: gast goed de waarheid zeggen. En hop. gloort er nieuwe liefde op haar pad :) |
Oja, er zijn andere threads die deze problematiek (zoals ik boven schetste) goed behandelen. Dus....
|
Sorry, nog een ding:
Ik zie hier met name veel meisjes reageren van: ja, toch wel goede reden (los van manier waarop). Want als ik iemand niet aantrekkelijk (meer) vind? Toch gek, want waarom zie ik dan op TV bij al die programma's over relaties enzo eigenlijk nooit vrouwen van een jaar of 40 begrip op brengen voor hun man die hen aan de kant gezet heeft voor een jonger, aantrekkelijker exemplaar. Laten de vrouwen dan ook zeggen: tja, ik ben niet meer zo aantrekkelijk. Hij heeft sjans op z'n werk met de secretaresse, tja, waarom zou hij nog bij mij blijven... Pas erg op met argumenten gebruiken: ze kunnen zich vroeg of laat tegen je keren.... |
Citaat:
|
Citaat:
Dat is toch heel iets anders. Als na 2 maanden de verliefdheid over is, kan het zijn dat hij dat meisje niet meer zo aantrekkelijk vond als eerst. Ja liefde maakt blind! Dat kan je niet vergelijken met stellen die na 15 jaar huwelijk uit elkaar gaan, omdat de man een jonger chicky heeft gevonden.. |
Liefde maakt blind. Het is dus aannemelijk dat hij haar uiterlijk in het begin wel acceptabel vond. Wat intelligentie betreft geldt hetzelfde. Hij kan hebben gedacht dat haar onvolkomenheden op intellectueel vlak wel mee zouden vallen, of dat ze niet zoveel uitmaakten omdat hij toch verliefd was.
Iemand niet mooi vinden en iemand óók nog eens dom vinden is natuurlijk volslagen funest voor een relatie. Het is dan ook logisch dat hij het uitmaakt. Dat hij het nogal lomp heeft gezegd en dat hij dat ook wel eens eerder had mogen bedenken, doet daar niet aan af. Hij is niet ineens een monster of een ongelooflijke klootzak ofzo, hoewel veel mensen dat hier klaarblijkelijk uit een soort van misplaatste empathie wel willen geloven. |
Citaat:
Is gewoon allemaal kwestie van je laten sturen door je hormonen! "Misplaatste empathie": ben het niet met je eens, maar mooie formulering. Waarom vind jij die empathie misplaatst? |
jezus wat een zak! zoeiets zeg je toch niet? heeft haar ex dan geen grijntje gevoel? :s
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hij maakt het uit, de vriendin van de vriendin van hem post hier een berichtje over wat die jongen die vriendin heeft aangedaan... allemaal van horen zeggen, verdikt wellicht. Overigens is het maar goed ook dat het is uitgemaakt, gezien je beter een relatie snel kunt beëindigen dan er nog jaren achteraan te tobben... hiermee duid ik dan op de relatie van 2 maanden tijd, in plaats van getrouwt, gezin, kinderen. Dan heb je namelijk al gekozen voor de rest van je leven... in deze beginjaren nog niet. Het had wellicht subtieler overgebracht kunnen worden, maar op zich zijn de redenen, aansluitend met de duur van de relatie volledig rechtvaardig en juist. |
Citaat:
Toch?! En, ik vind DOM of NIET-KNAP toch wel dingen van heel ander niveau. Kijk, hoe je het ook wendt of keert, de buitenkant is toch maar de buitenkant. Maar als iemand echt dom is.... (volgens de ander dan, he!), tja, dan snap ik dat relatie niet goed kan gaan.... |
Ik vind een tekort aan intelligentie wel een reden om het uit te maken. Maar achter dat soort dingen hoor je te komen voordat je er aan begint.
|
Citaat:
|
Life's a bitch and then you die.
|
Citaat:
En uh.. als je een vriendin hebt tot wie je je niet aangetrokken voelt en je hebt bovendien het gevoel dat ze niet op jouw intelligentie niveau zit.. maar er zo ver onder dat het storend wordt, dan begrijp ik heel goed dat je denkt: laat maar zitten. |
Ik zou ook iemand dumpen als ze dom én niet knap is.
Niet knap en intelligent > knap en dom overigens. |
Citaat:
|
Citaat:
maar dan had hij daar wel achter moeten komen, bedoel toen hij me vriendin ontmoete had hij toch ook al kunnen zien dat hij haar niet aantrekkelijk vond, uiterlijk valt toch het eerst op... |
Citaat:
Tuurlijk had hij het subtieler moeten/kunnen brengen. Hij had het haar beter zelf kunnen vertellen en had hij zich misschien vooraf moeten afvragen of hij haar leuk genoeg vond voor een relatie. Maar ja.. Hij kwam er blijkbaar later pas achter dat ze, qua uiterlijk én qua innerlijk, toch niet echt zijn type is. Kan gebeuren. |
Citaat:
|
Citaat:
Als na 15 jaar huwelijk de liefde over is, gaat daar vaak meer aan vooraf dan het minder aantrekkelijk worden van de partner.. Als na 2 maanden verkering de verliefdheid over is, kan het zijn dat je opeens inziet dat iemand toch minder leuk is dan je aanvankelijk dacht. |
Ach ja, eerlijkheid duurt het langst zie je maar weer.
Hier gaat heel veel gezeik omheen, topics. 'Je bent mn typ niet' (zoals eerder genoemd) worden geen topics over aangemaakt ;) |
Ik vind het wel eerlijk van hem. R-E-S-P-E-C-T. Hij had nml ook een heel lulverhaal kunnen ophangen wat op hetzelfde neerkwam maar zegt het zo gewoon zo. (y)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:04. |