![]() |
Gedichtje voor ned
Jongens, dit heb ik geschreven voor nederlands. Graag reacties. Het is weleen beetje religieus.
Prompt ontstond een wereld vol ziek'lijke macht -vormde een sluier van hoop- Zij werden gezegent met vloeibare kracht Noch Rome, noch God had er ooit aan gedacht -liep niet met rijkdom te koop- Nee, de menselijke ziel, zij schiep alle pracht Misleidende vormen van schone schijn bevielen haar zeer goed, de hypocriete mens Wilde zij iets -of niets-, zij bad en deed haar wens of goot gezegent water bij de wijn Deed zij wat fout, per ongeluk doch intens, och, dan biechtte zij geraffineerd en fijn, tot God of Jezus, want zij kenden de pijn Zo staken zij de ratio in de hens Nu nog steeds alle wegen naar Rome leiden, voel ik me als rondweg gedoemd haar te mijden |
Aangezien het voor Nederlands is, kan je maar beter gezegent met een D schrijven, je kan het uiteraard dichterlijke vrijheid proberen noemen, maar ik weet niet of de leraar daarmee akkoord gaat...
Verder weet ik niet wat een hens is, zal wel een typisch Nederlands woord zijn? Ik vind ook de formulering in de laatste zin nogal vreemd, met 'als rondweg'. |
Citaat:
|
Ik vind het nogal verheven en een beetje vreemd. Of je zelf niet weet wat er staat.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:24. |