Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   1 dag [uit] volgende dag met iemand [anders] (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1068022)

ironcobra 09-01-2005 19:03

1 dag [uit] volgende dag met iemand [anders]

wat vinde jullie er van

bijv. het is net 1 dag uit met je ex dan en die dag er na vind je al weer iemand leuk en wil je daar een relatie mee beginne

.......... snappen jullie het :rolleyes: :D

Philemon 09-01-2005 19:07

Ja ik snap het wel..

Het gaat er wel even om hoe lang die relatie was, en hoe close de relatie was.. Een 'snoepjesverkering' is tenslotte heel iets anders dan een echte relatie.. :)

einie 09-01-2005 19:48

(n) vind ik wel een zeer slechte zaak

Envy 09-01-2005 19:50

Het hangt ervanaf, als je het uitmaakt ómdat je iemand anders leuk vond, is het begrijpelijk. Hoewel ik vind dat je het niet kan maken om gelijk iets met die ander te beginnen.

Maar als jijzelf gedumpt word en gelijk de volgende dag al iemand anders leuk vindt, was er toch wel iets mis met de vorige relatie.

Meester 09-01-2005 19:56

Dat zegt eigenlijk best wel iets over de relatie die jij met je ex had.

BrunetJuh 09-01-2005 21:54

dan heeft jullie relatie wel heel erg slecht gezeten!

lise_smiles 09-01-2005 22:05

dit kan, al keur ik het af
maar op deze manier stort je je wel van de ene in de andere relatie.
waarschijnlijk betekent dat voor je volgende relatie dan ook niet veel goeds...
behalve natuurlijk als er al een tijdje wat speelde en je het daarom hebt uitgemaakt, dan is het vrij logisch, maar misschien is het zelfs dan beter om gewoon eventjes alleen te zijn, al is het maar voor een week, om te weten hoe het is en je ex te vergeten.

Anneka 09-01-2005 22:08

Het kan wel, heb het zelf ook meegemaakt, maar het gaat dan vaak veels te snel. Je hebt de eerste relatie nog niet verwerkt of je stapt in de tweede.. ik keur het af.

Darko 09-01-2005 23:06

Citaat:

einie schreef op 09-01-2005 @ 20:48 :
(n) vind ik wel een zeer slechte zaak
juh, 1 dag is belachelijk vroeg, dat geeft wel aan dat je het al veel eerder had moeten uitmaken.

NoemMijMaarZo 10-01-2005 00:26

Hangt zeker af van wat voor relatie je daarvoor had.
Bij mij is het zelf net uit, na meer dan 2 jaar een relatie, en om eerlijk te zijn kijk ik nu toch wel een beetje anders tegen meisjes aan.

ik vergelijk ze allemaal met me ex.

maar zoals sommige al zeggen, het hangt echt af wat voor relatie je had.

Whipper 10-01-2005 09:41

Pff ik heb het drie dagen geleden uitgemaakt maar ik moet niet denken aan een ander nu hoor. De jongen met wie ik daarvoor een relatie heb zit nogsteeds in mijn hart, maar zelfs met hem zou ik op dit moment even geen relatie willen beginnen. Het kost toch altijd tijd om een relatie te verwerken... als de relatie echt iets voor je betekend heeft in ieder geval.
De jongen met wie ik het dus net heb uitgemaakt had de dag erna al meteen een date met zijn ex en vandaag weer. Ik vind dat nogal typisch en heb nou niet echt meer het gevoel dat die relatie heel erg speciaal voor hem was.

Not done dus.

ilse 10-01-2005 10:49

als je eerst een goede relatie hebt gehad dan doe je dat niet. als het een "relatie" van een paar weken was alla, maar als je eerst een lange relatie hebt gehad dan haal je je gevoelens ook makkelijk door de war met je nieuwe relatie en je oude.

maar als ik een lange relatie heb gehad moet ik er ook niet aan dneken om meteen weer met een ander te beginnen.

bracelance 10-01-2005 10:51

niet echt respectvol

waves 10-01-2005 12:10

hangt er van af... soms is het een rebound, soms zit het al langer niet goed in een relatie.
het getuigt idd niet van veel respect voor je ex (hoewel dat in sommige gevallen ook helemaal niet erg is).

Dotcom 10-01-2005 12:26

Bijzonder gemeen en harteloos van die vrouw. Ook al was de relatie op het eind niks, ze kan op zijn minst rekening houden met jouw gevoelens. (n)

Gothic 10-01-2005 12:28

Ik vind dat mensen hier wat snel oordelen. Stel je zit in een relatie, een jaar oid. Na 10 maanden is het leuke er vanaf, je twijfelt, het gaat niet zo goed meer, van beide kanten en het gevoel is eigenlijk aan het weggaan. Als het dan uit is, ben je eigenlijk al 2 maanden afscheid aan het nemen en ben je uit de relatie al verder aan het kijken... Dan vind ik het wel meevallen hoe respectloos het is.

Als de ander nog verliefd is, is het wat anders, die kan zich gekwetst voelen, MAAR voor die ander is het helemaal niet gek om dan een nieuwe relatie te beginnen...

Zelfde bv met m'n ouders, na 13 jaar gingen ze scheiden, m'n vader had heel snel een nieuwe vriendin. Natuurlijk was dat moeilijk, maar als je even logisch nadenkt, hij was al ruim een jaar met de scheiding bezig, met gevoel was hij al niet meer bij m'n moeder. Dan is het niet gek dat je redelijk snel een nieuwe relatie begint. Qua gevoel wordt dat hele jaar vergeten. Een jaar waar hij al los vd relatie was...

JJ13 10-01-2005 17:38

Citaat:

bracelance schreef op 10-01-2005 @ 11:51 :
niet echt respectvol

XirmaX 11-01-2005 18:28

jaah!! komt heel bekend voor haha...je vind diegene ook al wel leuk als je met een ander nog hebt, en dan komt het toch zover dat jullie met elkaar krijgen, bij mij waren de relaties wel lang maar ik heb in 2 jaar 5 relaties gehad....

sjlot 11-01-2005 19:24

heel fout, maar ik doe het zelf ook :P maar mn tip is om t niet te doen

angel-nieke 13-01-2005 09:59

uhm jah, bij mij was t zelfs de zelfde avond.... :rolleyes:
ging uit met de een en k kreeg iets met een andere jongen (waar ik nu al bijna een jaar iets mee heb) dus kan zeker wel!

nare man 13-01-2005 10:12

Tsja, waarom niet.

fractuur 13-01-2005 10:16

Citaat:

lise_smiles schreef op 09-01-2005 @ 23:05 :
dit kan, al keur ik het af
maar op deze manier stort je je wel van de ene in de andere relatie.
waarschijnlijk betekent dat voor je volgende relatie dan ook niet veel goeds...
behalve natuurlijk als er al een tijdje wat speelde en je het daarom hebt uitgemaakt, dan is het vrij logisch, maar misschien is het zelfs dan beter om gewoon eventjes alleen te zijn, al is het maar voor een week, om te weten hoe het is en je ex te vergeten.

(y)

En wat ik nog wil toevoegen: beetje aandachtverslaafd ofzo? (ik ken de situatie bij iemand anders)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:05.