![]() |
Taalgebruik
Het is weer hoog tijd voor een taalgebruiktopic!
Welke woorden zijn nieuw? Welke mogen niet meer gebruikt worden? Welke woorden roepen rare associaties bij je op? Voorbeeld: Tipsy ik vind dat niet kunnen:nono: |
Kek kek er zit een kikker in herms bek! :eek:
|
:mad: serieus reageren :mad:
|
ik vind het walgelijk als mensen zeggen:
hoodie jeans chick <3 1337 joch |
Ok :bloos:
|
ik vind het bijvoorbeeld ook storend als het woord 'hip' wordt gebruikt om de coolheid van dingen anders dan kleding aan te duiden :nono:
'Het was een hippe avond' :nono: 'Het is een hippe broek' mag wel. |
Citaat:
zipuphoodie omg geef me een teiltje :nono: trendy is ook walgelijk chick kan wel mensen die 'hakken' zeggen als ze schoenen/laarzen met hakken bedoelen.. :nono: |
Ja hip inderdaad :eek: (n)
Retro :confused: |
trendy is zo verschrikkelijk ja :nono:
|
Ik vind tipsy juist leuk. (y)
Hip is alleen hip als je het niet te vaak gebruikt. Ofzo. Woorden als flex en lauw kunnen echt niet. Of zeggen "hey hoe gaat het" terwijl het je geen flikker interesseert maar het gewoon een standaard zinnetje is. :nono: Wat is er mis met hoodie? Een hoodie is toch gewoon een hoodie? :D Maarja boeiend. |
Citaat:
*sterretjes* op msn en fora kunnen natuurlijk niet * neej schudt* |
Citaat:
flex nee een hoodie is een capuchonvestje of een capuchontrui :nono: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat ik ook jammerlijk vind altijd: express als een ''breezah'' gaan praten en met woorden als dope, lauwe etc gaan strooien om daarmee te onderstrepen hoe cool je zelf wel niet bent en dat je dat soort woorden zelf nooooooooooooit zou gebruiken.
|
ik ken een paar mensen en die zeggen op mijn livejournal altijd !!!!!!!!!!!!!!!! kusssss <33 hvj en dan wil ik huilen maar ik kan niet onaardig doen want ze zijn dikker dan ik :(
'dope' vind ik ook dom en 'laters' :( |
mensen die woorden als 'Like' overmatig door zinnen heen breien, terwijl ze amper Engels spreken
BIG :nono: :nono: |
Citaat:
|
dope shit
:mad: |
omg en 'shizzle' :eek: (n) :nono:
|
Checken als in 'Yo, check die tanga spang sijn.' Of iets in die trant. :|
|
Met wat voor mensen ga je om :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
lauw ik ben vet wack :cool:
|
'Vintage'
:mad: |
Citaat:
Mensen die heel vaak 'huhhuh'zeggen. Bah. Of 'lekkah waddum'. Behalve als 't een meisje is. Meisjes mogen geen 'hihi' zeggen. Maar dat is niet echt een woord ook. |
Citaat:
|
kijk nou uihuit, straks krijg je een lamme vinger hoor Herm!
|
Citaat:
Wanneer gebruik je dat woord eigenlijk? 'Die broek is erg vintage.'? |
Citaat:
|
amerikaanse meisjes met spaghettitopjes en teenslippers met plateauzool die de hele dag ''so'' ''like'' en ''gosh'' zeggen.
|
Citaat:
ik vind dat wel kunnen |
vintage vind ik ook kunnen.
je kan ook 2ehands zeggen maar dat doet de betreffende spullen vaak niet genoeg eer aan. |
Citaat:
|
sneakers :eek: (n)
|
Citaat:
|
Op de een of andere manier krijg ik kromme tenen als iemand zegt "Het 'floepte' er zomaar uit"
GATVERDAMME Laatst op een verjaardag hoorde ik zo'n uil van een joch die zin zeggen maar dan 'ploepte' NOG ERGER :mad: :mad: (n) |
Klinkt inderdaad als een zwak smoesje voor aanranders.
|
Citaat:
|
hij was zoo geil
|
Ik vind vaak ook verklein woorden erg irritant
|
geil is een fijn woord.
|
Citaat:
|
Ja dat dus :rolleyes:
|
wat een zeikerds hier :p
flex, lauw etc., dat is debiel inderdaad Maar wtf is er mis met zipuphoodie en jeans? Ik heb gisteren nog zo'n 3x het woord 'zipup-hoodie' gebruikt (misschien ook wel omdat ik het van een amerikaanse site heb besteld). Capuchonvest, pfff |
Ja he gatverdamme.
Ik zou ook graag alle mensen die spulletjes en dingetjes zeggen in een diep ravijn duwen. Ooooh weet je wat trouwens ook zo erg is!? Mensen die ongevraagd vertellen wat er in hun kerstpakket zat!! (n) :eek: :rolleyes: :mad: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:21. |