![]() |
FA Leuke teksten om te lezen voor Leesdossier
Ik moet voor Frans een lees dossier maken met zelf gezochte teksten. Maar ik kan maar niks leuks vinden iemand een leuke site ofzo of misschien een leuke tekst?
|
Heb zoiets ook moeten doen voor Duits, voor een mondeling. Simpel: ik zocht een interview in het Duits met mijn favoriete band.
Moet je ook doen, maar dan in het Frans. Kan ook bijv. met je favoriete sporter, film, weetikhet, doen. |
Ja goed idee~! dankje nog meer mensen met hints : D!
|
Het Franstalige blad 'Phosphor', weet alleen niet of dat makkelijk te krijgen is.
|
Gewoon op google zoeken naar onderwerpen die je leuk vindt.
www.google.fr |
In de phosphore zijn inderdaad veel leuke artikelen. Er staan interviews in met bekende artietsen en ook verhalen van het leven van mensen (bijvoorbeeld over iemand die gehandicaot ofzo is). Het taalgebruik is ook niet zo moeilijk, dus ik heb al mn teksten daar uitgehaald.
|
Een hoofdstuk uit Le Petit Prince <3
|
als je wilt opscheppen pak je gewoon een artikel over/door de internationale situationisten:
http://www.cddc.vt.edu/sionline/ :) |
Citaat:
wat ik ook eens gedaan heb was een artikel halen van (hierzo) de artikels daar zijn niet zó interessant, maar er zal mss wel iets tussen zitten dat je aanstaat, het voordeel is dat de siter er zowel in het Nederlands als in het Frans is, met dezelfde artikels, je kan dus het Nederlandse artikel lezen en het Franse indienen... |
Deze gebruik ik altijd
Moet je even naar Archief gaan, weet niet of ze van erg hoog niveau zijn, maar er zitten wel leuke bij. |
Zo hier kom ik mijn 2 enhalf jaar frans wel mee door dankjewel
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08. |