Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Zelfstudie Spaans (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1069173)

Aragorn 10-01-2005 20:29

Zelfstudie Spaans

Heeft er iemand ervaring met het zelf leren van Spaans? Ik heb nl. binnenkort een paar weken vrij en wil een soort van de 'basics' leren. Ik ben niet van plan een volledige cursus te doen omdat dit gewoon te duur en anders te veel van het goede is.

Waar het mij om gaat is het volgende: wie kan mij een leerboek aanraden waaruit je zelf kan leren? In andere woorden: waar je makkelijk uit leert.

Aragorn

L1 10-01-2005 21:40

goed dat je het zegt....ik moet ook weer es aan de slag met Spaans (y)

Andijvie 10-01-2005 22:34

Bij de bieb hebben ze vaak van die boek/cd (of boek/cassette) combinaties, daar zou ik als ik jou was eens tussen snuffelen. Zelf gebruik ik Teach Yourself Spanish, dan leer je wel een basis, maar dat is meer gericht op praktisch Spaans dan op theoretisch (en tegelijkertijd praktisch toepasbaar) Spaans. Dat laatste vind ik zelf eigenlijk fijner (dus gewoon een combinatie van grammaticale regeltjes, vocabulair, tekst en luisteren), maar daar zoek ik zelf nog een goede methode voor. Teach Yourself richt zich meer op standaard zinnetjes leren en leren verstaan, veel minder op grammatica en teksten.

Maar goed, in de bieb kan je een beetje dingen uitproberen, kijken wat jij van die cursus verwacht. Misschien vind je niet meteen de cursus die je wil, maar dan weet je in ieder geval waar je ongeveer naar zoekt. Uitgever coutinho (www.coutinho.nl) brengt wel goede, complete basis cursussen uit, die kan je ook eens bekijken.

per piacere 11-01-2005 06:45

Eso Si is de naam van een leerboek iig :) Zal wel met geluidsbanden zijn etc. Ik weet niet of het nog te koop is though

~Hadiya~ 11-01-2005 10:13

Eso sí is een werkboek a la de boeken die ze op havo/vwo (mavo?) gebruiken om de taal te leren, alleen zijn die voor het volwassen-onderwijs. Ze worden vaak gebruikt bij cursussen spaans in groepsverband. Mijn oma zit op spaanse les (vindt ze heel leuk) en bij haar op de cursus (met vooral jongere mensen hoor, geen 65+ idee:P) gebruiken ze Eso sí.

Wat ik je zelf kan aanraden is het boek "Basiscursus SPAANS spreken en begrijpen" (deel 1 spaans in zes weken).

ISBN 900110650

Een rood boekje met een spaanse vlag d'r op.
Te koop, meestal bij zo'n aktieboekenwinkel voor ongeveer 8 euro. Ik heb hem zelf ook (maar ben helaas te druk met andere zaken om me op spaans te concentreren), hij is op zich erg goed. Je leert een aantal woorden, veel spreken, en ook wat grammatica. Het geeft volgens mijn oma een aardige basis en daar kan ik me ook wel in vinden.

Succes!

Breg 11-01-2005 14:30

je kan ook hier kijken voor een online cursus.

Sylph 11-01-2005 14:56

Citaat:

~Hadiya~ schreef op 11-01-2005 @ 11:13 :

Een rood boekje met een spaanse vlag d'r op.
Te koop, meestal bij zo'n aktieboekenwinkel voor ongeveer 8 euro. Ik heb hem zelf ook (maar ben helaas te druk met andere zaken om me op spaans te concentreren), hij is op zich erg goed. Je leert een aantal woorden, veel spreken, en ook wat grammatica. Het geeft volgens mijn oma een aardige basis en daar kan ik me ook wel in vinden.

Succes!

Die heb ik ook. Vind het op zich wel een aardig boekje, duidelijk, woordjes staan netjes opgesomd en er is een uitstekend grammaticaoverzicht aan het eind. Ik vind het wel een beetje jammer dat het wel soms een beetje 'toeristisch' is.

~Hadiya~ 11-01-2005 15:09

Citaat:

Sylph schreef op 11-01-2005 @ 15:56 :
Die heb ik ook. Vind het op zich wel een aardig boekje, duidelijk, woordjes staan netjes opgesomd en er is een uitstekend grammaticaoverzicht aan het eind. Ik vind het wel een beetje jammer dat het wel soms een beetje 'toeristisch' is.
Dat vind ik ook!
Het is ook gericht op dat toeristen zichzelf een beetje wegwijs kunnen maken in het spaans. Maar je leert wel een kleine basis, waarop je natuurlijk later kunt voortborduren met andere boeken.

Aragorn 11-01-2005 16:28

Okee, te gek!
Zoeken in de bieb is natuurlijk een goed idee... Had ik eerst moeten doen naturlijk.

'k Zal eens kijken wat die andere boekjes precies zijn.

Nonaj 11-01-2005 17:51

Spaans voor Dummies? :confused:
Heb ik ook thuis liggen, moet 'm alleen nog eens open slaan... :s

~Hadiya~ 11-01-2005 20:53

Citaat:

Nonaj schreef op 11-01-2005 @ 18:51 :
Spaans voor Dummies? :confused:
Heb ik ook thuis liggen, moet 'm alleen nog eens open slaan... :s

Dat niveau is dan net weer een beetje té laag :P.

Nonaj 11-01-2005 21:38

Citaat:

~Hadiya~ schreef op 11-01-2005 @ 21:53 :
Dat niveau is dan net weer een beetje té laag :P.
Dat boek kwam dan ook uit een tweedehands boekwinkel en was maar 3 euro :p

Diesel 11-01-2005 22:32

cool

~Hadiya~ 12-01-2005 12:13

Citaat:

Nonaj schreef op 11-01-2005 @ 22:38 :
Dat boek kwam dan ook uit een tweedehands boekwinkel en was maar 3 euro :p
Dan maakt 't niet zo veel uit... maar als je aar 30 euri voor neer gaat tellen... ;)

Ajacied 01 12-01-2005 16:33

Ik heb nu ook Spaans leuk vak (y)
Niet moeilijk en mijn boek heet lasca. Makkelijk en leuk boek met af en toe paar domme opdrachten.

HybridTheory 13-01-2005 11:03

Bij de bieb hebben ze van die lesboeken met cd's erbij, die zijn wel goed geloof ik, en gratis ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59.