Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   De Nederlandsche bank (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1069585)

indobjorn20 11-01-2005 07:06

deelvraag over De Nederlandsche bank

ik ben bezig met een werkstuk 'de nederlandsche bank'
en moet hierbij verschillende deelvragen bedenken wie heeft er een paar goeie deelvragen voor mij als hoofdvraag heb ik "Wat is De Nederlandsche Bank"

Meester 11-01-2005 08:09

http://www.dnb.nl/

Maar is dit 'werkstuk' niet van een iets te laag niveau?

The0 11-01-2005 10:10

Zoiets kreeg ik toen ik 14 was :bloos:

Maarja,

Op welke gebieden is de nederlandse bank actief?
Heeft DNB ook internationale partners?
Hoe is de bedrijfshierarchie bij DNB?

etc

Daantje_0705 11-01-2005 12:20

- Wat zijn de functies van de Nederlandse Bank?
- Zijn deze functies veranderd door de komst van de euro?

Pierreke 11-01-2005 14:49

'De rol van DNB in de Europese Monetaire Unie' lijkt me een mooie titel.

- Wat is de EMU precies?
- Hoe is de EMU ontstaan?
- Wat is DNB precies, en haar historie (in het kort)
- Wat is de rol van de verschillende nationale banken binnen de EMU. 9dus ook van DNB).

Zoiets zou al een mooi begin zijn. Betrek in deze tijd van 'vereuropanisering' in ieder geval de EMU erin lijkt me!

Erbenda 11-01-2005 15:20

Mss een tip: als je naar de dnb opbelt of mailt, kunnen ze je informatie sturen hierover. Ik heb dat is een x gedaan, en het was allemaal heel nuttig duss mss is dat ook een idee...
Ik zou trouwens ook je hoofdvraag veranderen, op deze manier wordt het waarschijnlijk te breed en te ingewikkeld. Je kunt je beter op een kleiner onderdeel toespitsen.

MightyMarcel 11-01-2005 15:27

Citaat:

indobjorn20 schreef op 11-01-2005 @ 08:06 :
ik ben bezig met een werkstuk 'de nederlandsche bank'
en moet hierbij verschillende deelvragen bedenken wie heeft er een paar goeie deelvragen voor mij als hoofdvraag heb ik "Wat is De Nederlandsche Bank"

serieus, als je 20 bent, gebruik je zo nu en dan eens een komma, punt of ander leesteken. Bij voorbaat dank.

heb je al aan je leraar gevraagd of dit wel een goede hoofdvraag is ? zelfs op de MAVO (toen ik dat deed heette dat nog zo, godzijdank) was dit niet goed genoeg geweest...

hanniepannie 13-01-2005 09:04

je kan ook naar de DNB zelf gaan, of de voorlichtingsvestiging iig... ben daar ooit es met school geweest en daar kun je echt heel veel informatie in verschillende folders halen... en er staat me bij dat er op de site van de DNB ook nog een heel informatiepakket staat waar ook wat in staat (maar misschien niet voldoende voor een HBO/WO-stuk)...

succes

Erbenda 13-01-2005 13:14

Citaat:

slobowicz schreef op 13-01-2005 @ 10:04 :
je kan ook naar de DNB zelf gaan, of de voorlichtingsvestiging iig... ben daar ooit es met school geweest en daar kun je echt heel veel informatie in verschillende folders halen... en er staat me bij dat er op de site van de DNB ook nog een heel informatiepakket staat waar ook wat in staat (maar misschien niet voldoende voor een HBO/WO-stuk)...

succes

Volgens mij is die voorlichting alleen voor groepen als ik het goed heb, al is hij wel echt in de DNB zelf. Maar hij kan er wel is proberen naar binnen te gaan om informatie te zoeken...

Balance 13-01-2005 16:25

Citaat:

Pierreke schreef op 11-01-2005 @ 15:49 :
'De rol van DNB in de Europese Monetaire Unie' lijkt me een mooie titel.

- Wat is de EMU precies?
- Hoe is de EMU ontstaan?
- Wat is DNB precies, en haar historie (in het kort)
- Wat is de rol van de verschillende nationale banken binnen de EMU. 9dus ook van DNB).

Zoiets zou al een mooi begin zijn. Betrek in deze tijd van 'vereuropanisering' in ieder geval de EMU erin lijkt me!

Dat zijn wel erg simpele vragen. Wat is de EMU, hoe is het ontstaan, wat is de DNB, hoe is de DNB ontstaan...
Het zijn allemaal dingen die je zo uit een tekstje kan halen en waarvoor je zelf amper actie hoeft te ondernemen. Even in andere woorden zetten en je bent klaar.
Ik denk dat er van een 20-jarige toch echt wel heel wat meer verwacht wordt.
(maar aan de andere kant is zijn hoofdvraag nou ook niet iets dat je van een 20-jarige verwacht).

Meester 13-01-2005 16:30

Citaat:

MightyMarcel schreef op 11-01-2005 @ 16:27 :
serieus, als je 20 bent, gebruik je zo nu en dan eens een komma, punt of ander leesteken. Bij voorbaat dank.
Een betere wereld begint bij jezelf. Ga niet zeiken over andere mensen wanneer je eigen interpunctie ook te wensen overlaat. :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48.