![]() |
ruzie
ik heb de laatste jaren erg veel ruzie met mijn vader. ik moet altijd doen wat hij zegt. maar als ik iets wil zeggen wordt hjij kwaad en moet ik mijn "grote" mond dicht houden. eerst begon hij altijd op mij te schelden. maar de laatste tijd begint hij mij ook te slaan en te schoppen net zo lang tot dat ik op mijn kamer ben.
een week terug had ik weer ruzie met hem en begon hij me weer te slaan. ik was het zo zat, dat ik mijn tas heb gepakt met alles er in voor 2 dagen en ben weg gegaan. toen ik het huis uit was heb ik meteen een vriendin van mij opgebeld en alles verteld. ze kwam me meteen ophalen en ik kon wel een tijd bij haar blijven. daarna heb ik mijn vriend gebeld om het hele verhaal te vertellen, maar aan gezien hij op school zat kon hij niet meteen komen. om half 5 kwam mijn vriend bij mij, ik heb toen ook een tijdje met hem er over gepraat om 5 uur belde mijn ma dat ik meteen thuis moest komen. toen wist ik genoeg...mijn ma stond aan mijn vaders kant. toen ik thuis kwam zeiden mijn vader en moeder nix tegen mij. dus ik voelde me erg klote... de volgende dag deden mijn ouders als of er nix gebeurd was, terwijlik zo iets had van eum...moeten we er niet over praten of zo....maar jah...weer zeiden ze de hele dag nix tegen mij. wat moet ik nou doen? ik heb geen zin om dit weer mee te maken en weer geslagen te worden door mijn vader. vrienden van mij zeggen dat ik naar de politie moet gaan, maar ik ben bang dat mijn vader dat zegt dat er nix van waar is. please!! wie kan mij helpen?? groeten mij p.s. mijn tas staat al klaar voor de volgende keer |
heej
je moet *denk ik* zeker wel aangifte doen bij de politie. Misschien zegt je vader dan wel dat hij je niet slaat ofzo, maar heb je misschien blauwe plekken? misschien lidtekens? dan gelooft de politie jou toch echt eerder als je vader... Weglopen heeft ook geen zin. Daarmee los je de problemen niet op, maar ga je ze alleen maar uit de weg. Beter is om de problemen op te lossen, door naar de politie te gaan! Succes en knuffel Corinne |
nee ik heb geen blauwe plekken of lidtekens. ik heb er alleen hele erge hoofdpijn van gehad (een paar dagen)
|
damn...
dan heb je geen bewijzen... en hoofdpijn kun je niet bewijzen Maar ik denk toch echt dat ze jou eerder geloven dan je vader. En je moeder? Weet die dat je vader je slaat? Want mocht het tot een rechtzaak komen :confused: dan is je moeder verplicht de waarheid te zeggen, dan kan ze ook nog een of andere straf krijgen, als ze niet de waarheid verteld. En heb je nog broertjes of zusjes die kunnen getuigen? |
Moest mijn pa zoiets doen zou ik of het huis verlaten of aangifte doen. Is wel makkelijk gezegd maar het is mishandeling!
Doe je dan dingen verkeerd of doe je helemaal niets en wat zegt je ma daarvan? Staat zij aan de kant van je pa of voelt ze zich misschien machteloos? |
Tja, de politie zou aangiften over mishandeling serieus moeten nemen, maar ik weet niet of dat ook altijd gebeurt, omdat er ook wel veel valse aangiften gedaan worden...
Maar ik denk dat je iig wel iets moet doen, je kan moeilijk bij je ouders blijven wonen terwijl je daar geslagen en geschopt wordt, en als je moeder je vader ook nog eens gelijk geeft... Misschien zou je eens aan zo'n begeleidend wonen project kunnen denken. Je ben 16, dus je kan daar geplaatst worden, denk ik. hmmm. kan het telefoon nummer even niet vinden, maar ik denk dat je (als het je wat lijkt) wel eens met stichting jeugdzorg kan bellen, (jeugdzorg bied hulp bij alle soorten problemen waar je als jongere mee te maken kan krijgen. Je kunt bellen naar 020-6993399 voor het contactnummer in jou regio. (stond ik een of ander tijdschrift). |
GsUs wat een !*%#$% situatie!
Het is natuurlijk het beste om aangifte te geven... maar aangezien dat erg moeilijk is , is het misschien goed om met een vertrouwenspersoon te gaan praten... die kan dan zorgen voor politie enzo en hij/zij kan bij het gesprek zijn.... het is balen dat je geen bewijs hebt... jou vader zegt waarschijnlijk dat het geen mishandeling was maar een tikuitdelen aan kinderen die niet luisteren... Maarja,,, Aangifte doen dat is lijkt mij het beste! sterkte... :( |
mijn ma weet dat mijn pa mij slaat want ze staat er zelf bij, maar ze durft zelf nix te doen.
en ik heb 1 broertje en 1 zusje die er ook elke keer bij staan, maar die durven ook nix te doen... maar de ene keer kan ik heel goed op schieten met mijn pa en een paar uur daarna gaat het weer helemaal fout. |
wil je je vader wel aangeven? ik kan me zo voorstellen dat je dat heel moeilijk vindt, vooral omdat je soms heel goed met 'm kunt opschieten... :S in dat geval kun je misschien beter hulp zoeken. Er zijn mensen, die komen thuis met jou en je ouders praten, en naar een oplossing zoeken. misschien komt er dan uit, waarom je vader jou slaat. slaat je vader alleen jou, of soms ook je broertje of zusje?
ik weet het niet, maar als je je vader wilt aangeven, moet je dat zeker doen, je staat volledig in je recht... maar er zijn dus ook andere opties. |
Citaat:
Tenminste, zo heb ik dat...:(:(:( |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:42. |