![]() |
na snelheid fietser
hai, hai
'k heb even een vraag over natuurkunde een fietser rijdt met een constante snelheid van 20km/h over een rechte weg. a. teken het (v,t)-diagram voor de eerste 10 s van deze beweging. Op zich kan ik dat wel, dat is het probleem nie, maar in het antwoorden boekje staat een diagram met een horizontale lijn, waar bij staat ' de snelheid blijft gelijk, naarmate de tijd' Ik begrijp natuurlijk ook wel dat een eenparige beweging altijd een constante snelheid heeft. Maar die fietser moet toch eerst op snelheid komen, d.m.v een eenparige versnelde beweging, en is toch nie meteen op die snelheid van 20km/h. Dan is het toch gwoon een schuine lijn, ben ik nou echt zo snugger bezig, of is het antwoordenboekje gewoon fout (wat vaak het geval is) Hopelijk kan iemand me helpen groetjes en alvast bedankt!!! |
Ja, die fietser moet idd eerst op gang komen natuurlijk, maar bij deze vraag is het denk ik de bedoeling dat je dat maar buiten beschouwing laat.
|
Citaat:
|
heej heel erg bedankt,
alleen een beetje lomp, dat ze dan de eerste 10 seconden bedoelen, doe dan 10 sec later ofzo maar bedankt dat jullie me wilden helpen :) |
Er wordt alleen gekeken naar de situatie waarbij de fietser de snelheid al bereikt heeft. Bedenk dat het tijdstip t=0 willekeurig gekozen kan worden. Als we alles vanuit de oerknal moesten gaan bekijken zouden we lang bezig zijn. ;)
|
ja idd (y)
ik dacht dat ze met t=0 ook echt het begin bedoelde |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:51. |