![]() |
Darten is geen echte sport
wie is het hiermee eens? het is gewoon een camping sport beetje bierzuipen beetje een peiltje gooien, het zijn ook bijna allemaal van die fatsige dikkerds die deze sport beoefen
|
Volgens mij is de gemiddelde schaker of dammer ook niet lekker afgetraind...
Wikipedia:
|
Deze discussie heeft geen zin als we sport niet definiëren.
|
ik vind Darts wel een sport, vergt veel van je concentratie vermogen en ook lichamelijk kan het je nog wel eens tegenvallen. Veel in dezelfde houding staan en dat icm met veel concentratie is dit best zwaar lijkt me
|
Als pistoolschieten een olympische sport is, is darts dat ook.
Dat er weinig fysieke vermogens bij nodig zijn, maakt geen bal uit, het vergt veel training en concentratie en is daarom hoogst bewonderingswaardig te noemen. |
sport wil niet zeggen dat het een fysieke prestatie moet zijn.. darten is net als schaken en dammen indd... en kaartsporten... een mentale prestatie/
|
Citaat:
Wijst naar post van NG. (y) |
Shit, dan is paardrijden en dressuur ook een sport. :(
|
Volgens Barney is het wel degelijk een zware sport. Hij traint enkele uren per dag op gooien en zit enkele uren per dag te fitnessen. Dat is meer dan de gemiddelde voetballer doet.
|
Darten is wel een sport maar valt bij mij in de categorie 'dode-sporten' zoals schaken en dammen.
|
Citaat:
|
sport (de ~, ~en)
1 lichamelijke bezigheid ter ontspanning of als beroep met spel- of wedstrijdelement waarbij conditie en vaardigheid vereist zijn, resp. bevorderd worden en waarvoor bepaalde regels gelden dus...darten is een sport |
het is entertainment, geen sport
en zeer geschikt voor op tv. Lijkt me erg suf om een dartsverslag op de radio te luisteren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hier is pas geleden ook al een topic over geweest, en zoals hier in dit topic al eerder gezegd kan je kleiduiven of boogschieten ook wegstrepen.
|
Raymond van Barneveld voor dubbel 18, Raymond van Barneveld, Raymond van Barneveld, Raymond van Barneveld heeft de pijl in zijn hand, Raymond van Barneveld, Raymond van Barneveld de pijl verlaat zijn hand, Raymond van Barneveld, Raymond van Barneveld, hij zit er in,Raymond van Barneveld, Raymond van Barneveld,Raymond van Barneveld dubbel 18, Raymond van Barneveld,Raymond van Barneveld hij doet het.
(tracht jack's dennis bergkamp verslag te evenaren) oja, ontopic, tuurlijk is darts sport, TOPsport wel te verstaan. Het is alleen wel een sport uit de B of zelfs C categorie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Vind darts zeker wel een sport. Als je het goed wilt doen moet je je echt wel concentreren. Mentaal dus zwaar, zeker wat je op tv ziet in van die lange partijen. Probeer maar een 180 te gooien. Kost veel moeite en concentratie.
Dat het vaak door dikke personen wordt gedaan die veel zuipen maakt niet uit. Bij deze sport hoef je niet snel te zijn, als je maar goed gooit en mentaal sterk bent ... |
Ik weet niet, je kunt erom twisten. De meeste mensen die bij de Lakeside hebben gegooid zijn wel inmiddels professioneel darter. Maar ja, 10 jaar geleden had volgens mij iedereen gewoon een beroep ernaast. ;) Ze besteden er dus wel genoeg tijd aan dat je het wel een sport kunt noemen. En het vergt daarnaast ook veel concentratie, die je voor elke sport wel nodig hebt.
Aan de andere kant: als je dat sfeertje ziet (afgezien dan van dat duffe Oranjevolk bij de Lakeside *KOTS* ) met veel bier en waarschijnlijk een sigarettengeur, veel lachende en soms zingende mensen, ligt het toch meer in de "categorie"" caféspellen. |
Ze zijn niet allemaal dik neem Tony David en Vincent van der Voort en zo kan ik door blijven gaan. Het is een echte sport je hebt er veel uithoudingsvermogen voor nodig want je zweet als een gek door die lampen en een goede concentratie en veel trainen anders gooi je nooit vaak 180-ers he.
Probeer eerst zover te komen als Raymond van Barneveld en zeg dan pas of het een echte sport is dan kom je erachter dat het er echt wel eens is. |
ghehehehe, gooi maar twee weken lang elke dag één uurtje lang SERIEUS GECONCENTREERD "wat pijltjes". Ckers wel dat dat moeilijk is, vooral omdat je het niet zo goed kan...
Dit wil niet zeggen dat het qua lichamelijke arbeid net zoveel energie kost als andere sporten, zoals wielrennen of hardlopen of iets dergelijks. Alles is moeilijk op topniveau... anders lag dat niveau nog wel een eindje hoger :) |
Niet mee eens. Darten is een van de onderdelen van de NOC*NSF (Nederlands Olympisch Comité*Nederlandse Sport Federatie ) en is met gevolg voor mij een sport.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mentaal fitnessen? :eek:
er is volgens mij een miscommunicatie opgetreden :o |
ik vind darts geen sport omdat ze gewoon een beetje een peiltje op een bord gooien dat 2 meter voor ze hangt
m'n vader zit op een schietclub en het is moeilijk hoor de schijf raken het hangt op 25 meter ver en is niet echt groot |
Het is maar net wat jij verstaat onder "sport".
|
Citaat:
|
wat skkl
|
"Hahaha, sukkel" is waarschijnlijk de beknopte versie van: "Een geweer in een vaste positie neerleggen, vervolgens op een knopje drukken zodat een kogeltje een vaste baan beschrijft richting een doelwit, is wel een sport, wou je zeggen?"
Mijn mening: zie boven. Het is vast moeilijk, maar schieten zal niet meer of minder een sport zijn dan darten :). |
Citaat:
Ik zou zelfs durven stellen dat darts meer een sport is dan schieten. |
Om een einde te maken aan de lopende discussie:
sport (de ~, ~en) 1 lichamelijke bezigheid ter ontspanning of als beroep met spel- of wedstrijdelement waarbij conditie en vaardigheid vereist zijn, resp. bevorderd worden en waarvoor bepaalde regels gelden www.vandale.nl Lichamelijke bezigheid als beroep met wedstrijdelement waarbij vaardigheid vereist zijn, waarvoor regels gelden. Barney heeft er zijn beroep van gemaakt, het is voor hem een lichamelijke bezigheid (mentaal dan wel fysiek) nou en of het een wedstrijd is, vaardigheden genoeg én regels genoeg. Tja hoe duidelijk wil je het hebben, darts is SPORT. Of het een leuke, intensieve, boeiende sport is, is voor iedereen persoonlijk... EDIT : hét bewijs: darts (de ~ (mv.)) 1 sport waarbij men met pijltjes werpt naar een in kringen met verschillende waardeaanduidingen verdeelde schijf www.vandale.nl |
Ik vind van wel.
Het is geen fysieke sport zoals wielrennen, maar het vergt wel veel concentratie en denkwerk. De sport zelf is dus geestelijk veel zwaarder. |
Citaat:
|
als schaken een sport is, is darten het ook.
|
Citaat:
|
Kijk, het zit gewoon zo. Je doet aan sport als je je moet inspanne met je hele lichaam. Da je er moeite voor moet doen en er moe van wordt. Wordt je er moe van in je hoofd en moet je een beetje denke (wat ik me niet kan voorstelle bij darte) dan is het DENKSPORT. Dus darte is geen sport maar een denksport! :)
|
Citaat:
Darten is niet alleen fysiek best moeilijk vol te houden, maar ook psychologisch. En tuurlijk denk je bij darten. Wat jij zegt: als je bij een sport moet denken is het een denksport. :s Dan is elke sport een denksport, want bij elke sport moet je denken :confused: |
wat is dat roze toch aanstekelijk
|
Darten is dus sport.
Maar niet in de zin van: "Zo, wat doe jij om weer eens onder de 100 kg te geraken". "Ik sport" "Ow ja? Welke?" "Ik dart" "nou nou, dat schiet wel op dan" maar wandelen is ook goed als lichaamsbeweging. Een darter wander 2.37+2.37 = 4,00 meter per pijl. ( wiskundig klopt dit niet, maar je staat een stukje voor het bord al stil ;) ) Als je dan 3x3 pijltjes per minuut gooit, loop je 3x4x60 is nabij de 750 meter per uur. Het is dus ook lichaamsbeweging. Wat een argumenten en tegenargumenten zeg :eek: Maar in de zin van ACTIEVE LICHAAMSBEWEGING is het nog steeds geen sport voor mij :s |
Citaat:
|
Citaat:
Darts een denksport... Sandersss geeft goed aan waarom darts géén denksport is (y) |
Citaat:
Ik vind het wel een sport.. maar dan wel een kutsport (y) |
:d
|
Het is een sport. Barney heeft een compleet team om zich heen en doet er alles aan om topfit enzo te zijn. Natuurlijk wordt er veel bier gezopen enzo, maar daar krijgen ze meer zelfvertrouwen van. Verder is het zeker moeilijk om zo goed te gooien. Daar is zoveel training voor nodig. Het is dus zeker wel een sport.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16. |