![]() |
Schrijven is een als een boom
Vanaf die dag ervaar ik
het doelloos schrijven als een boom, die blaadjes laat vallen en kille blikken verscherpt, maar na een donkere koude periode van bittere verveling en gevoelige pijn toch zijn zoete vruchten afwerpt. Vanaf die dag ervaar ik een boom als een wereld van gevoel. Als een blad, een traan. Als een tak, gevaar. En toch als steun, een dikke stam, waarin ik mijn verleden in rust bewaar. |
hmm, wat natuuristisch en toch modern. Ik vind hem goed (y) vooral de woordkeuze :p
|
Citaat:
|
Als ik eerlijk moet zijn, doet dit gedicht me eigenlijk vrij weinig. Het is al dat je begint met
Vanaf die dag ervaar ik het doelloos schrijven als een boom, want de vergelijking die je maakt heeft niets beeldends meer: ik weet precies waarmee je het vergelijkt. En op dezelfde wijze leg je uit waarmee je bladeren en takken vergelijkt. Deze beschrijving en het feit dat er niets in staat wat me verrast, maakt je gedicht imo nogal saai. Het komt voor mij over als gewoon iets dat je wilt vertellen, maar dan schuingedrukt en met afgebroken zinnen. |
Citaat:
|
Mja, die vergelijkingen in de eerste 3 regels van de strofes maken het beeld te concreet denk ik. Het laat niets aan je verbeelding over. De vergelijking met de blaadjes en zo vind ik wel ok. De vergelijking met de boom had je denk ik beter als metafoor kunnen gebruiken.
|
Ik vind het heel wat hebben
Het raakt mij. Meer hoef ik er niet over te zeggen. |
Ik vind het heel erg mooi en sprekend, het raakt je echt.
Mooi |
Je konijn leidt me af :D
Vanaf die dag ervaar ik het doelloos schrijven als een boom, Ja. Mooi omschreven, je stapt het gedicht in. Maar dan... die hele omschrijving, nee, ik gebruik liever mijn verbeelding :). Het is me ook te langdradig met die opsomming, omschrijving, omgekeerde beschrijving... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
;) ps: bedankt voor kaartje !! khad nooit gedacht dat ik een nog is post zou krijgen van alle fb's hier :eek: :) EDIT: eigenlijk zou ik die avatar moeten hebben :( :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44. |