![]() |
Flarden verleden
Wazig zie ik haar, verscholen in duister,
brokken verleden in haar handen, ogen op zoek naar warmte, waarheden, een manier beelden te verbranden Met een glazige blik en de angst beschreven in haar waterogen, in een moment waar seconden, uren, van pijn aan haar voorbij vlogen Zoek haar niet, je stem zou doen verschieten en het antwoord is dichtbij, draag de tranen op je schouders, ze zoekt liefde, het eenzaam kind in mij |
Wazig zie ik haar, verscholen in duister,
waarom maak je hier niet het duister van? Dat vind ik mooier, want zonder heb ik het gevoel alsof er een woord ontbreekt. En hetzelfde geldt voor een manier beelden te verbranden ik zou hier een manier om van maken. Zo vind ik wel vaker dat het ritme een beetje hapert, omdat er (bijvoorbeeld) naar mijn gevoel een klein woordje ontbreekt. Verder vind ik je woordgebruik mooi en je rijm ook wel goed. Een leuk gedichtje verder. :) |
Citaat:
Citaat:
|
Ik vind het zonder die extra woordjes eigenlijk ook mooier.
Je gebruik van woorden vind ik mooi maar het 'doen verschieten' stoort mij. Ik weet niet zeker of het grammaticaal gezien ook echt incorrect is, maar ik vind het gewoon niet mooi klinken. Daardoor wordt die zin ook te lang. Verder een fijn gedicht :) . |
Waarom zou dat grammaticaal gezien niet kunnen?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:59. |